Zmiana dyfra na krótsze przełożenie?

iljash
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 25/12/14, 22:59
BMW: e46 323
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: krk
Kontakt:

Re: Zmiana dyfra na krótsze przełożenie?

Post autor: iljash » 05/12/15, 17:28

czy ktos z wiedzą na temat dyferencjałów tu jeszcze zagląda.

Mam 323 manual 2000 rok, wiec z mądrej tabeli wnioskuje, że przełożenie mam 3.07. Jakie inne dyferencjały podpasują, mogą być o wyzszym przełożeniu ( ale nie za wiele ) aby troche poprawić przyspieszenie.

Dziękuję za pomoc z góry :) ?


damiangxxx
Bywalec forum
Posty: 103
Rejestracja: 03/09/13, 18:47
BMW: e46 328 Ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Sandomierz
Kontakt:

Re: Zmiana dyfra na krótsze przełożenie?

Post autor: damiangxxx » 25/12/15, 12:22

Ja również poproszę o pomoc.
Mam silnik M52TUB28. Autko to e46 coupe przed liftem. Jest po swapie z 2.0 N42 143KM.
Most został fabryczny z 2.0 - przełożenie 3,38.

Powiedzcie mi proszę na jaki dyfer mogę zmienić obecny, tak żeby było p&p?

Awatar użytkownika
dooM
Bywalec forum
Posty: 37
Rejestracja: 12/10/14, 10:48
BMW: było 320i jest 330Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE
Kontakt:

Re: Zmiana dyfra na krótsze przełożenie?

Post autor: dooM » 25/12/15, 16:02

damiangxxx wszystkie oryginalne dyfry z pojemnosci bezynowych dwóch litrów (przedlift 6r i polift 4r) i mniejszych czyli mała głowa.

Skrzynia i sprzęgło pasowało ze starego silnika? wytrzymuje 2.8?
Obrazek

Awatar użytkownika
dwoogeee
Bywalec forum
Posty: 283
Rejestracja: 10/04/12, 22:59
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/Warszawa
Kontakt:

Re: Zmiana dyfra na krótsze przełożenie?

Post autor: dwoogeee » 25/12/15, 21:13

Ja miałem 2,93 chyba i przełożłem na 3.38 i jest spoko
Obrazek
WRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

damiangxxx
Bywalec forum
Posty: 103
Rejestracja: 03/09/13, 18:47
BMW: e46 328 Ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Sandomierz
Kontakt:

Re: Zmiana dyfra na krótsze przełożenie?

Post autor: damiangxxx » 26/12/15, 8:32

dooM pisze:damiangxxx wszystkie oryginalne dyfry z pojemnosci bezynowych dwóch litrów (przedlift 6r i polift 4r) i mniejszych czyli mała głowa.

Skrzynia i sprzęgło pasowało ze starego silnika? wytrzymuje 2.8?


Skrzynia i sprzęgło też były zmienione, tak samo cały wydech :) Został dyfer i zawiecha ..

Panowie, jeszcze jedno pytanie. Przed chwilą spotkałem się z poniższym stwierdzeniem:
"Dyfer w e46 mozesz zalozyc jaki chcesz krotszy lub dluzszy nie ma malej i duzej glowy z tego co wiem"

Może to ktoś skomentować?Bo już całkiem zgłupiałem :)
Ja chciałbym troszkę większe prędkości na poszczególnych biegach. Obecnie jest 3,38 i mam wrażenie, że biegi są za krótkie.


mariryb
Specjalista
Posty: 5207
Rejestracja: 09/04/11, 9:07
BMW: 330ci, 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/ Wieniawa
Kontakt:

Re: Zmiana dyfra na krótsze przełożenie?

Post autor: mariryb » 26/12/15, 9:27

Jest mała i duźa glowa. Kup od 328i i bedziesz mial spokoj. Do tego polosie. I pewnie wał.
Jak po swapie rozwiasales sprawe wału? Masz pol z 328 i poł starego?

Polosie z wiekszych silnikow rozną sie od miejszych dlugoscią ale tez samym wykonaniem. Wagowo jest spora roznica. Podejrzewam ze od r6 są pelne a od r4 to rurka.

Poszukalem Ci. Taki powinienes miec..
http://www.realoem.com/bmw/pl/partxref?id=AM51-EUR-10-1999-E46-BMW-328i&mg=33&sg=05&diagId=33_1185&q=33101428128&series=E46
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki

Doposażanie E46 - klimatronik, klima, fotochrom , BC, el szyby tył....

Awatar użytkownika
konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28/06/14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE
Kontakt:

Re: Zmiana dyfra na krótsze przełożenie?

Post autor: konrados94 » 26/12/15, 13:18

jak wyżej, jest mała i duża głowa, różnica polega na tym że duża głowa ma większy wieniec-więcej zębów na satelitach i wałku atakującym i ogólnie jest solidniej wykonany, taki dyfer lekko znosi duży moment obrotowy. Co do półosi to jest różnie, ja przekładałem z 320Ci 2.2 gdzie jest duża głowa i półosie są identyczne jak moje z 318i 1.9, ta sama długość/grubość i ta sama waga. Założ ori przełożenie takie jak mariryb wrzucił na dużej głowie i bedzie git, ja w 320i m54 z przełożeniem 3.38 mam wrażenie że musze mieszać to u Ciebie tym bardziej bedzie to czuć.
Ostatnio zmieniony 26/12/15, 14:34 przez konrados94, łącznie zmieniany 1 raz.
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek

mariryb
Specjalista
Posty: 5207
Rejestracja: 09/04/11, 9:07
BMW: 330ci, 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/ Wieniawa
Kontakt:

Re: Zmiana dyfra na krótsze przełożenie?

Post autor: mariryb » 26/12/15, 13:58

316i 318i i 320i mają malą glowe, od kolejnych jest duza i inne polosie. Szukaj ori z 328i.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki

Doposażanie E46 - klimatronik, klima, fotochrom , BC, el szyby tył....


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości