Zmiana dyfra na krótsze przełożenie?

przymo
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 7 lis 11, 15:38
BMW: e46 325i M54, e46 330Ci Cabrio
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: SWD

#21

Post autor: przymo »

Jest możliwe że podpasują.
Ale póki osobiście tego nie sprawdzisz to sie raczej nie dowiesz.

Osobiście w swoim m54b22 zmieniałem dyfer z 3,38 na 3,15 z 325i gdzie były grubsze półosie. Zmieniłem tylko flansze w dyfrze(bez większych problemów dają się wybić), i śmigam juz jakies pół roku bez problemów. W trasie duży plus, auto nie jest tak żyłowane.

Mam cale e46 325i w automacie na taile wiec dyfer 3,46 jest jak potrzebujesz.

Pozdro
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#22

Post autor: morcine »

o widzisz, i już jestem zainteresowany ale najpierw muszę po marudzić Ci o pewne wymiary zanim bym przyjechał po niego. Ale to po świętach.

edit
I już wiem że są różnice w długościach dyfrów zaznaczone na czerwono
Obrazek
Pytanie czy odległość na niebiesko jest jednakowa we wszystkich dyfrach
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#23

Post autor: morcine »

Zamontowałem dziś dyfer 3.38 z e46 320i touring :D Wyglądał identycznie jak mój z diesla czyli długość
Flansze do półosiek nie pasowały ale tak jak wyżej napisał kolega bez problemu podmieniło się. Wniosek sanki diesel a benzyna nie maja nic do mocowania dyfra.

Pierwsza przejażdżka i szok, łeb urywa
https://www.youtube.com/watch?v=L98MHgDvPOA
Stary dyfer baaaardzo mocno ograniczył przyspieszenie
Dla przypomnienia dyfer 2.35 na 3.38
Arturnmp123
Bywalec forum
Posty: 82
Rejestracja: 16 kwie 11, 17:40
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Bialystok

#24

Post autor: Arturnmp123 »

Noker7 powiedz mi ile to jechało na 1,2 i3 biegu do końca? a w trasie np na 5 biegu przy 120km/h ile miales obrotów? pewnie juz nie pamietasz ale może jednak cos sie przypomni:P, głównie jezdze po miescie specjalnie jakos w trasy nie jezdze długosci 1000km wiec mógłbym spróbowac 4,44 zaaplikowac
klaku007

#25

Post autor: klaku007 »

Arturnmp123 pisze:Noker7 powiedz mi ile to jechało na 1,2 i3 biegu do końca? a w trasie np na 5 biegu przy 120km/h ile miales obrotów? pewnie juz nie pamietasz ale może jednak cos sie przypomni:P, głównie jezdze po miescie specjalnie jakos w trasy nie jezdze długosci 1000km wiec mógłbym spróbowac 4,44 zaaplikowac
http://www.bokchoys.com/differential/e46_gear_ratio_calculator.htm masz tutaj kalkulator oblicz sobie
Arturnmp123
Bywalec forum
Posty: 82
Rejestracja: 16 kwie 11, 17:40
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Bialystok

#26

Post autor: Arturnmp123 »

jak wpisuje dane takie jakie mam to za zadne skarby mi sie nie zgadza mam opony 195/75/15 i przełożenie 3,23 to na 2 biegu przy odcieciu jedzie 90 a na 3 jakies 135km/h dlatego pytam
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#27

Post autor: morcine »

ale co ci nie pasuje ? chyba wiesz że prędkości na tej stronie masz w mph
tu masz inny kalkulator
http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html
z 3.23 na 4.44 będzie za duży hardcore, biegi będziesz zmieniał jak w ciężarówce :D na 3 biegu będziesz miał max 95km/h, na 5biegu 100km/h będzie około 3700obr i v-max 175km/h
WG mnie skrócenie dyfra o 10% od serii to jest wystarczające
Karold
Bywalec forum
Posty: 238
Rejestracja: 22 lip 12, 15:34
BMW: e46 coupe 2.8
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków / Niepołomice

#28

Post autor: Karold »

W swojej coupe mam silnik 2.8 i przełożenie wg. VINu 2,93

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/33_1185-przekl-tylnej-osi-napodb-nap/vJH25809

Jakie występowały dokładnie inne przełożenia?

Mój dyfer się powoli poddaje więc jestem na kupnie innego. Chciałbym zyskać na przyśpieszeniu bo rzadko rozwijam duże prędkości.

Jaki dyfer będzie pasował do mnie bez przeróbek?

Z tego co czytałem przełożenia ponad 4,.. odpada bo za krótkie biegi będą, więc celuje w coś powyżej 3,..
twardye46
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 31 mar 12, 22:24
BMW: e46 320ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: pabianice

#29

Post autor: twardye46 »

Karold pisze:W swojej coupe mam silnik 2.8 i przełożenie wg. VINu 2,93

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/33_1185-przekl-tylnej-osi-napodb-nap/vJH25809

Jakie występowały dokładnie inne przełożenia?

Mój dyfer się powoli poddaje więc jestem na kupnie innego. Chciałbym zyskać na przyśpieszeniu bo rzadko rozwijam duże prędkości.

Jaki dyfer będzie pasował do mnie bez przeróbek?

Z tego co czytałem przełożenia ponad 4,.. odpada bo za krótkie biegi będą, więc celuje w coś powyżej 3,..
witam, pasuje np. 3,07 3,15 3,23 3,38 wszystkie duza glowa. najlepsze przyspieszenie bedzie na 3,38. najtaniej w dobrym stanie kupisz dyfer 3,07.
Karold
Bywalec forum
Posty: 238
Rejestracja: 22 lip 12, 15:34
BMW: e46 coupe 2.8
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków / Niepołomice

#30

Post autor: Karold »

Gdzieś czytałem że podobno najlepiej zmieniać przełożenie o ok. 10% do serii... Czyli najlepszy był by 3,23.

W jakich granicach będą odczuwalne zmiany jeśli chodzi o v-max i przyśpieszenie?

Wg. opisów na aukcjach dyfer 3,23 pochodzi z małych pojemności tj. 1,6. Czy nie będzie on słabszy i mniej żywotny niż taki z większej pojemności?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”