Zmiana dyfra na krótsze przełożenie?

Arturnmp123
Bywalec forum
Posty: 82
Rejestracja: 16 kwie 11, 17:40
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Bialystok

#11

Post autor: Arturnmp123 »

mam teraz 3,25 mysle ze ten 3,45 to by było całkiem rozssądne wyjscie, bo wyżej juz chyba nie ma potem dopiero 4,44?
KiLo
Bywalec forum
Posty: 263
Rejestracja: 28 wrz 12, 17:31
BMW: e46 320Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Piekary

#12

Post autor: KiLo »

Kurcze wydaje mi sie, ze jeszcze cos bylo, nie moge teraz znalezc. Ale 4.44 to bedziesz mial okropnie krotkie biegi. Wydaje mi sie, ze 3.45 bedzie optymalnym rozwiazaniem.
Arturnmp123
Bywalec forum
Posty: 82
Rejestracja: 16 kwie 11, 17:40
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Bialystok

#13

Post autor: Arturnmp123 »

jak znajdziesz jeszcze inne przełożenie pomiedzy 3,45 a 4,44 to napisz jakie to jest, może znajdziesz gdzies coś czy ktos montował 4,44 i jak to było bo ja nie moge nic znalesc
Arturnmp123
Bywalec forum
Posty: 82
Rejestracja: 16 kwie 11, 17:40
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Bialystok

#14

Post autor: Arturnmp123 »

ktoś coś słyszał ktoś coś wie?
klaku007

#15

Post autor: klaku007 »

http://www.bokchoys.com/differential/e46_gear_ratio_calculator.htm

Trzymaj wpisujesz wszystkie dane i Ci wychodzi jakie prędkości itd :)
noker7
Bywalec forum
Posty: 234
Rejestracja: 21 lut 10, 22:11
BMW: E46 Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto:

#16

Post autor: noker7 »

Przez 3 lata jezdzilem na dyfrze 4.44 z ktorym kupilem auto i powiem ze na smiganie po miescie jest super, nie ma ciaglego wachlowania drazkiem zmiany biegow, sytuacja zmienia sie na minus w trasie bo samochod po prostu wolno jedzie. Jesli myslisz o jezdzie po miescie pakuj krotki, jesli planujesz trasy polecam zostac przy orginale. Sam zmienilem na ori bo ostatnio wiecej km nabijam w trasie niz po miescie.
Obrazek
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#17

Post autor: morcine »

a jak jest z rodzajami dyfrów e46 ??? w e36 była mała i duża głowa i różniły się długością (około 30mm z tego co pamiętam) i flanszami pod półosie więc i półosie trzeba było wymieniać. A jak jest w e46 ? bo z tego co widzę po zdjęciach to chyba są dwa rodzaje i mają inne flansze do wału.
Muszę zmienić u siebie dyfra na coś bardzo krótszego bo przy obecnym silniku na przełożeniu 2.35 na piątym biegu auto przyspiesza jak CC900. Układ napędowy czyli wał-dyfer-półosie zostały mi z diesla więc wiem że najprościej było by szukać dyfra z automata 3.07 i mieć przełożenia jak w serii 330i.
Ale niestety w poprzednim aucie e36 325 wymieniłem 3.15 na 3,45 i bardzo fajnie mi się jeździło więc teraz też chce skrócić od serii.
Tak przyglądam się dyfrom z m54 2.2 i m43 1.9 i widzę że mają płaską flansze do wału jak ja mam. Tylko czy flansze pod półosie są takie same? Ktoś miał okazję porównać ???
przymo
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 7 lis 11, 15:38
BMW: e46 325i M54, e46 330Ci Cabrio
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: SWD

#18

Post autor: przymo »

Kolego tylko między dieslem a beznyną jest całkiem inny tylny wózek a dokladnie sanki, i nie wiem czy podpasujesz dyfer z benzyny.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#19

Post autor: mariryb »

M43 1.9 jest też inny niż w innych benzynach. M43 jest taki sam (wymiarami, nie przełożeniem) w 318i, 316i oraz 320i m52, maja takie same też półosie. W wyższych silnikach juz jest inny dyfer i inne półosie.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#20

Post autor: morcine »

Tak, sanki są różne, ale nie wszytkie
Metodą dedukcji i przepisywania nr części na realoem.pl znalazłem takie coś.
W mojej budzie wystepowały dyfry 2.35 manual i 3.07 automat. Przepisałem nr częsci 33107518807 dyfra 3.07 w wyszukiwarkę realoem i wyszło że wkładany był w :
E46 320td Compact, Europa
E46 320Cd Coupé, Europa
E46 320d Touring, Europa
E46 320d Limousine, Europa
E46 323Ci Coupé, Europa
E46 323i Limousine, Europa
E46 328Ci Coupé, Europa
E46 328i Limousine, Europa
E46 328i Touring, Europa
czyli są benzynki :)
Dalej wchodząc w obojętnie jaką benzynke są tam dyfry z automatów 3,46 i dalej przepisując ten nr trafiamy na 323Ci z dyframi 3.38
Tylko na ile to jest prawdomówne
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”