zimny silnik a pokazuje max temperature - 318i M43

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
piobil
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 31 paź 09, 14:31
BMW: E46 318
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: piobil »

Witam,
czy ktoś potrafi podpowiedzieć który czujnik odpowiada za wskazanie licznika?
W silniku M43 z E36 doczytałem się ze to jeden z dwóch czyjników które znajdują się w głowicy
u mnie w głowicy w E46 jest tylko jeden
problem w tym, ze przy zimnym silniku pokazuje mi na wskaźniku max temperaturę płynu chłodzącego,
po odłączeniu wszystkich czujników (tez tego z głowicy) wskazówka wskaźnik temperatury nie opada,
czy wszystkie te czujniki wraz ze wzrostem temperatury zmniejszają swoją rezystancje, czyli po odłączeniu powinno być wskazywana zerowa temperatura?
Z góry dziękuje za odp.
OSA BMW

#2

Post autor: OSA BMW »

Rozumiem, ze zaciela ci sie wskazowka na zegarze temperatury,skoro wszystko odlaczasz a ona nic
piobil
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 31 paź 09, 14:31
BMW: E46 318
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: piobil »

w tym problem, ze wskazówka przy wyłączonym zapłonie jest na min a na max gdy zapalam silnik, i ciągle wskazuje max gdy jest odłączony czujnik, gdy odłączony czujnik i wyłączony zapłon wskazówka jest na min
piobil
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 31 paź 09, 14:31
BMW: E46 318
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#5

Post autor: piobil »

Dzięki OSA BMW za te linki.
Ten ostatni jak sie domyślam jest do temperatury zewnętrznej,
Ja w układzie chłodzenia znajduje trzy czujniki,
dwa pierwsze Twoje linki +
NR 13
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/318i-M43/LHD/N/1999/march/browse/engine/waterpump_thermostat/

i pytanie czy to ten:
Nr 13
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/318i-M43/LHD/N/1999/march/browse/engine/cylinder_head_attached_parts/#13%C2%A062%C2%A01%C2%A0433%C2%A0076
odpowiada za wskazanie na zegarach
i dlaczego po odłączeniu wszystkich trzech czujników pokazuje max???
zwarcie, zepsuty komputer, zepsute zegary??
czy pod kompem (INPA, DIS) da sie sprawdzić co dokładnie jest zepsute?
Persil
Bywalec forum
Posty: 1025
Rejestracja: 15 gru 10, 16:25
BMW: Volvo S60 2.5T AWD
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
Lokalizacja: Dzielnica mordów i gwałtów ...

#6

Post autor: Persil »

kolego wymien tylko bezpiecznik , wmoim przypadku pomoglo to :good:
Było E46 320d M47 Cobra 11 :cry:
Jest Volvo S60 2.5T AWD 260km 419nm :twisted:
piobil
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 31 paź 09, 14:31
BMW: E46 318
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: piobil »

ok, dzisiaj go wymienie i dam znac czy pomogło ;)
tylko pytanie który to bezpiecznik i gdzie go szukać??
Persil
Bywalec forum
Posty: 1025
Rejestracja: 15 gru 10, 16:25
BMW: Volvo S60 2.5T AWD
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
Lokalizacja: Dzielnica mordów i gwałtów ...

#8

Post autor: Persil »

Wybacz tu nie pomoge bo mi to mechanik skminił :) , cza poszukać jakis schemat bezpiecznikow
Było E46 320d M47 Cobra 11 :cry:
Jest Volvo S60 2.5T AWD 260km 419nm :twisted:
piobil
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 31 paź 09, 14:31
BMW: E46 318
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#9

Post autor: piobil »

zamykam temat,
- wymiana czujnika temperatury w głowicy
- wyczyszczenie kostki do czujnika
- reset pamięci
i wszystko juz działa jak kiedyś :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”