zima 245/45/17

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#11

Post autor: kuchar »

Napisałem Ci, że 245/45/17 to zły rozmiar. Powinno byc 225/45/17 a jak masz mieszane komplety felg tzn. z szerszym tyłem np. s68 8.5" to na tył zakłada się opone 245/40/17 bo ta z profilem 45 będzie wyższa i całe koło będzie miało zbyt dużą średnice do E46. Nikt nie da Ci gwarancji, ze nie będzie ocierać niezależnie od tego czy będziesz miał fabryczne czy sportowe/inne/niższe zawieszenie bo pod obciążeniem może się to zdarzyć. Druga sprawa to działanie DSC oraz zachowanie auta na takich kołach (tym bardziej, ze pisałes o kupionych kolejnych dwóch 225 na przód wiec pewnie 225/45/17).

Sprzedaj te dwie i kup prawidłowe, najlepsze wyjście. W zasadzie mógłbyś założyć na tył 245 ale tak jak napisałem z oponą 245/40/17 i na stylingu 44 który ma 8" szerkosci opona 245 wyłożyła by się raczej dobrze i ładnie chroniła felge. Niestety na zime zakładać mieszane koła...raczej się tego nie robi. Nawet właściciele M3,M5 czy mocnych 550i zakładają 4x 245 od odpowiedniej wysokosci dla danego modelu.
T0mekk1
Bywalec forum
Posty: 157
Rejestracja: 10 mar 15, 16:57
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan
VIN: JJ15967
Lokalizacja: Poznań

#12

Post autor: T0mekk1 »

Skąd twierdzenie,ze Nokian sie popsul ? Wr D4 może być jedna z lepszych zimowej. Pytanie o trwałość...
Może za bardzo uogólniłem, ale słyszałem, że te z Rosji nie są dobre jakościowo. Większość osób pyta się
o produkcję fińską bo są o wiele lepsze.
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#13

Post autor: piotrek1474 »

Też na forach czytałem że Nokiany wyprodukowane poza Finlandią często są problemy z ich wyważeniem.
Obrazek
Baratheon
Bywalec forum
Posty: 126
Rejestracja: 6 kwie 13, 18:34
BMW: E91 320d chip na 185KM i 390 Nm
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#14

Post autor: Baratheon »

Jak kupowałem w zeszłym roku swoje to też celowałem tylko w te made in Finland, nie wiem czy te z Rosji są gorsze, czy nie, ale zwyczajnie nie chciałem sprawdzać tego na sobie.
Ogólnie opony polecam, chyba najlepsze zimówki jakie miałem.
Jest sens zakładania na zimę 245?
Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#15

Post autor: piotrek1474 »

Ja swoje zimówki continental kupiłem na oponeo ale wyprodukowane zostały w Czechach. Spisują się dobrze.

Nie ma sensu zakładać zimowek 245. Na zimę opony powinny być węższe. 245 jest dobre na lato.
Obrazek
kryst90
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 16 paź 13, 9:03
BMW: 330d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: :)
VIN: JH93098

#16

Post autor: kryst90 »

sens jest taki ze juz takie opony mam tych 245 nie moge juz zwrocic temat ciagnie sie 2 strone i nadal nie dostałem prostej odpowiedzi czy moge zalozyc 245 na Tył i ewentualnie dlaczego nie. Bez tekstow ze bedzie kiepsko wygladac tylko pytam o fakty czy wejdzie na ta felge czy nie pogorszy sie bezpieczenstwo naprawde czy to tak wiele jak na takie inteligentne grono forumowiczów
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#17

Post autor: adamusiek »

kryst90 pisze:temat ciagnie sie 2 strone i nadal nie dostałem prostej odpowiedzi czy moge zalozyc 245 na Tył i ewentualnie dlaczego nie.
kuchar pisze:Napisałem Ci, że 245/45/17 to zły rozmiar. Powinno byc 225/45/17 a jak masz mieszane komplety felg tzn. z szerszym tyłem np. s68 8.5" to na tył zakłada się opone 245/40/17 bo ta z profilem 45 będzie wyższa i całe koło będzie miało zbyt dużą średnice do E46. Nikt nie da Ci gwarancji, ze nie będzie ocierać niezależnie od tego czy będziesz miał fabryczne czy sportowe/inne/niższe zawieszenie bo pod obciążeniem może się to zdarzyć. Druga sprawa to działanie DSC oraz zachowanie auta na takich kołach
masz jeszcze coś do powiedzenia na temat inteligencji forumowiczów ?
ja widzę, że ktoś tu ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem
kryst90
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 16 paź 13, 9:03
BMW: 330d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: :)
VIN: JH93098

#18

Post autor: kryst90 »

nie napisal nic czego bym nie wiedzial mi zalezy na faktach a nie ze moze sie cos zdazyc, albo ze nikt nie da mi gwarancji. Jak on sie nie zna niech sie nie wypowiada bo nabijac posty piszac ze moze bedzie pasowac a moze jednak nie to kazdy głupi umie
fakty i potwierdzine informacje to powinno byc piorytetem forum
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#19

Post autor: kuchar »

Wiesz na forum priorytetem również jest zachowanie jako takiej kultury a Twoja ostatnia wypowiedź świadczy o tym, ze troszke je zabrakło.

Odnośnie tematu. Fakt, moze się nie znam ale napisze Ci 100% odpowiedź na Twoje pytanie i sam sobie zinterpretuj. Za przykład podam swojego touringa na 19" kołach - gdybys czytał forum i tematy o kołach to na pewno znalazł byś te informacje w kilku tematach ale ok forum jest po to zeby też pytać. Policz sobie na kalkulatorze średnice kół i tak z przodu masz kupione 225/45/17 (tak zrozumiałem) a z tyłu wyższe o 2cm opony 245/45/17. Różnica w średnicy koła wiec będzie dosyć znaczaca. Moje byłe kombi jeździło na 19" 225/35/19 przód oraz tył 235/35/19 - różnica w średnicy kół również była ale był to sprawdzony zestaw również przez innych użytkowników a z racji szerokiej 9" tylnej felgi nie dało się założyć 225 bo byłby niepotrzebny zbyt duży naciąg. Koło tylne miało jak napisałem 9" szerokości oraz ET39 - i tutaj dochodzimy do ocierek o które pytasz - tak zdarzały się przycierki (zbieżnośc i kąty ustawione) przy 1-2 pasażerach z tylu ale dość sporadycznie na zawieszeniu oem z pakietu m. Jak masz koło 8" ET47 z oponą, którą kopiłeś przycierek nie powinno być ale jeśli sądzisz, ze ktoś Ci napisze na 100% to musiał by akurat jeździć na tym kole z taka samą oponą (nawet ten sam producent opony bo różnice są i to czasem nie małe). Ja uważam, ze nie będzie przycierać.

Napisałem Ci fakty ale nadal na Twoim miejscu sprzedałbym te opony (problemu raczej z tym byś nie miał) i kupił takie jak z przodu tym bardziej, ze jeszcze jest czas do zmiany.
kryst90
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 16 paź 13, 9:03
BMW: 330d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: :)
VIN: JH93098

#20

Post autor: kryst90 »

ok dzieki interpretuje to tak wystawie opony na sprzedaz ale jak nie sprzedam to nic sie nie stanie jak zaloze je na tył
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”