Zgasł podczas jazdy i nie odpala

Adrjnk

#1

Post autor: Adrjnk »

Witam. Bmw o jakim mowa to bmw e46 z 2001 roku ze 115 konnym silnikiem o oznaczeniu 318d.
Wczoraj podczas spokojnej jazdy, chwilę po bardzo spokojnym wyprzedzaniu (on 50km/h ja 70km/h na dłuższym odcinku drogi) samochód zgasł i nie można było go już odpalić. Silnik bez problemu kręci ale nie odpala. Słychać wyraźne picie po prawej stronie silnika(stojąc twarzą w stronę szyby czołowej) które ustają po wciśnięciu sprzęgła. Na komputerze brak błędów(zapewne dlatego, że został odłączony dzisiaj akumulator na parę minut) chociaż usłyszałem że istnieją tzw twarde błędy które powinny pozostać po odłączeniu akumulatora.
Znajomy mechanik zdiagnozował to jako walnięte koło zamachowe, które urwało jakiś (?) czujnik obok i to jest powodem dlaczego silnik nie odpala.
Chciałbym prosić o waszą opinie na ten temat, ponieważ z tego co mi wiadomo koło dwumasowe nie ma za wiele wspólnego z samym w sobie odpalaniem samochodu i pracą samego silnika. Za wszelkie podpowiedzi, rady bardzo dziękuję.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Twarde błędy? Kasowanie błędów przez odcięcie akumulatora? :shock: to mechanika teorie? Jedź do kogoś kto diagnozuje bmw..sam możesz spróbować odpalić go na plaka lub jakiś samostart, ponieważ pewnie przyczyną jest pompa vp44.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Adrjnk

#3

Post autor: Adrjnk »

Część z nich jest teoriami mechanika. Sam myślałem że błędy się kasują bo odłączeniu akumulatora na parę minut. Ale co do tematu, psiknąłem plakiem w dolot, samochód odpalił na parę sekund i zgasł. Kolejnej próby już się nie udało dokonać bo akumulator odmówił posłuszeństwa. Ale raczej na pewno jest to ta pompa. Dziękuje bardzo za pomoc
Etman
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 5 sty 19, 20:33
BMW: BMW E46 320D 150KM SEDAN
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew

#4

Post autor: Etman »

2001 r. ale jaki miesiąc? Może być i CR i vp44. Mi na cr zgasł podobnie podczas jazdy i winowajca był czujnik cisnienia na listwie ;p
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Nie może, do lipca 2002 każde 318d było na vp44, czyli m47, dodatkowo moc 115 KM mówi o tym, że to właśnie m47.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”