zgasł i nie odpalił BMW e46 320D 136KM

patryk147
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 23 maja 11, 19:38
BMW: BMW 320d e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Kraśnik

#1

Post autor: patryk147 »

Witam, mam następujący problem, jechałem do sklepu, samochód zapalił i ruszył normalnie ujechałem przez zakręcone miejskie uliczki wyjechałem na lepszą drogę i powoli spokojnie zacząłem przyśpieszać na 3 biegu przy ok 50km/h samochód zgasł i już nie zapalił, kręci ale nie pali, sprawdziłem bezpieczniki, pompę ze zbiornika paliwa slychać, co się mogło stać? co i jak mogę sprawdzić? proszę o pomoc
Aytograf
Bywalec forum
Posty: 323
Rejestracja: 1 maja 11, 16:42
BMW: 320 diesel
Rok produkcji: 1999
Państwo: polska
Województwo: małopolskie
Miasto: podhale

#2

Post autor: Aytograf »

ile miałes wtedy paliwa w baku?
patryk147
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 23 maja 11, 19:38
BMW: BMW 320d e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Kraśnik

#3

Post autor: patryk147 »

ponad pol baku
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#4

Post autor: xlc »

W twoim przypadku w pierwszej kolejnosci trzeba sprawdzic czy sa jakies bledy na kompie bo powodow moze byc wiele.
Najbardziej prawdopodobne to:
1.Pompka w baku.
2.Pompa wtryskowa(najbardziej prawdopodobne)
3.Czujnik predkosci obrotowej silnika(cz.polozenia walu )
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
patryk147
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 23 maja 11, 19:38
BMW: BMW 320d e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Kraśnik

#5

Post autor: patryk147 »

pompke w baku slychac, malo tego wyciagnalem filtr paliwa i na zaplonie paliwo lecialo, pompe wtryskowa sprobuje sprawdzic jutro, natomiast jak sprawdzic ten czujni? gdzie on jest? jestem w Holandii i tutaj podlaczenie do komputera to naprawde ogromne pieniadze
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#6

Post autor: xlc »

Sirek ale u niego nie ma czujnika polozenia walka rozrzadu pisalem juz o tym wczesniej ze jego zadanie spelnia wtrysk sterujacy z czyjnikiem polozenia iglicy.
patryk147 ja tez jestem w holandii i za kompa place tyle co w polsce.
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
patryk147
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 23 maja 11, 19:38
BMW: BMW 320d e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Kraśnik

#7

Post autor: patryk147 »

komputer nie pokazał błędów...
OSA BMW

#8

Post autor: OSA BMW »

A mi sie wydaje ze ci pompa padla obym sie mylil :(
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#9

Post autor: xlc »

Niestety tak jak pisze OSA ja rowniez w dalszym ciagu obstawiam pompe bo jak sam sie o tym przekonalem pomimo problemow z pompa wcale nie muszisz miec bledow/
Nie masz bledu dotyczacego czujnika polozenia walu korbowego - zgaslo ci auto i nie mozesz odpalic a gdyby to ten czujnik byl odpowiedzialny za zgasniecie auta blad napewno by sie pojawil
Pompke w baku sprawdziles i pompowala paliwo wiec tez odpada.
Za gasniecie auta moze tez odpowiadac zapowietrzenie ukladu - ale auto zgaslo by od razu po odpaleniu silnika ...podczas jazdy uklad sam sie odpowietrza wiec to tez mozna by wykluczyc.
Mozesz ewentualnie odpiac przeplywke bo przy uszkodzonej tez moze zgasnac auto - chociaz i w tym przypadku pokazalo by blad ...dlatego to raczej malo prawdopodobne.
No i tutaj powraca problem z pompami vp44 chyba najwieksza zmora 2.0d(przed liftem) - glowny powod gasniecia auta i brak mozliwosci ponownego rozruchu silnika ;/
W przypadku pompy vp44 nie zawsze pojawia sie blad na kompie lub pojawiaja sie nie zwiazane z nia bezposrednio (w inpie np. "needle motion sensor" lub "glow device" )
Pierwszy raz majac problem z Vp44 mialem o tyle trudniej ze auto odpalalo i chodzilo ale przy dodaniu gazu potrafilo gasnac i przerywac mechanicy bali sie robic pompe vp44 bo pewnosci nie mieli a koszt wysoki (sugerowana cena wymiana+ naprawa pompy 1700euro)wiec jedyne co mi pozostalo to sugerowac sie takimi danymi i wyslac pompe do sprawdzena w PL(w celu ograniczenia kosztow)

Objawy uszkodzonego sterownika pompy to

- po zgaszeniu auto nie chce odpalić

- silnik ciężko odpalił i nie reaguje na pedał gazu lub znikomo

- silnik zgasł podczas pracy i już nie zapalił

- silnik zgasł z braku paliwa a po zatankowaniu nie odpala

- silnik nierówno pracuje

- silnik dymi

- silnik gaśnie po rozgrzaniu lub przerywa

Po zdiagnozowaniu auta mogą się pojawić następujące błędy :

- P1630 zawór dawkI (OPEL, SAAB)

- P1631 sterownik pompy (OPEL, SAAB)

- P1650 , P1651 szeregowa szyna can (OPEL, SAAB)

- 01318 (J-399), 0526 (AUDI, VOLKSWAGEN, SKODA)

- P1664, P1564 (FORD)

- P1690, P1600 (NISSAN)

- 73 (BMW)

- P1688 (DODGE)

Brak błędów a dziwne działanie silnika ? może również świadczyć o uszkodzeniu sterownika !!!
W tej informacji wspomina sie jedynie o sterowniku i problemach z nim zwiazanych ...niestety nie wiem jak to sie ma do uszkodzenia mechanicznego pompy np.zatarty tloczek itp.Wiem natomiast ze serwis zajmujacy sie moja pompa za drugim razem stwierdzil ze na kompie bledow nie ma i pompa wydaje sie byc sprawna...na moja odpowiedzialnosc zdemontowali ja,sprawdzili na maszynie i tutaj pompa juz niestety nie przeszla testow - czyli pompa do naprawy (na szczescie w ramach gwarancji).
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
patryk147
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 23 maja 11, 19:38
BMW: BMW 320d e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Kraśnik

#10

Post autor: patryk147 »

niezbyt pocieszająca informacja, samochód stoi w warsztacie, tam obiecali mi to sprawdzić w poniedziałek i powiedzieć jakie są ewentualne koszta naprawy. Jeśli to będzie tak jak napisałeś wyżej, to poważnie zastanowię się nad lawetą do PL do swojego mechanika, poszukam na szrocie jakiejś najtańszej pompy i rozważę sprzedaż mojej "Perełki" :(
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”