zepsuty wskaźnik paliwa, co robić?
-
- Bywalec forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 3 gru 10, 18:10
- BMW: E46 320d sedan
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Przemyśl
witam, w mojej bawarce 320d 2000r 136KM mam problem z wskaźnikiem poziomu paliwa na tablicy zegarów, problem występuje od początku kiedy zakupiłem auto czyli przeszło rok czasu.. wygląda to tak ze jak zataknuje auto to musze liczyć kilometry do następnego tankowania co jest już dla mnie irytujące po takim czasie użytkowania, byłem z tym u mechanika, były sprawdzane obydwa czujniki pod siedzeniem z tyłu i wogóle tam z tyłu w zbiorniku i całym osprzęcie niby wszystko jest w porządku i wina najprawdopodbniej leży w tym wskaźniku na tablicy zegarów, jak odpalam auto to świruje na lewo i na prawo poazuje pełny za chwilę pusty potem znów pełny potem pół i tak chasa po całej skali aż w końcu sobie wybierze jakiiś poziom i tak sie utrzymuje ( nie zawsze tak jest ze po kazdym odpaleniu świruje czasem jest spokojny i stoi non stop w granicach połowy zbiornika lub gdzie mu sie podoba przeważnie pół-pelny), dodam ze nie pokazuje wtedy jak sie zatrzyma prawidłowego poziomu paliwa w zbiorniku bo ostatnio pokazywało pełny bak i niestety coś zle obliczylem w kilometrach i bunia stanęła w połowie trasy... powód brak paliwa, biegnięcie na stacje i odpalanie na pych, niestety mialem już tak dwa razy i nie chce więcej! Poradzcie coś z tym wskaźnikiem, słyszałem różne opcje, podobno 3ba wymienić cała tablice zegarów bo tego małego wskaźnika nie można, chociaż ja słyszalem ze to jednak jest mozliwe zeby go wymienić (polak potrafi) niby robią to w szczecinie heh a ja niestety jestem z drugiego konca polski wiec troche kiszka... co to może byc za przyczyna i czy ktoś mial podobny problem??? ps. chce mieć sprawny ten wskaźnik bo jazda z liczeniem kilometrów jest bezsensowna, dodam że nie mam komputera który oblicza spalanie i tak dalej. POMOCY!!
Jezeli czujniki na plywakach w 100% sa ok to wyciagnij licznik i daj do elektryka czy dobrego elektronika i sprawdzi czy faktycznie jest walniety,nie raz wystarczy tzw zimny lut(brak masy itp) i szwankuje elektryka,poza tym nie ma ze sie nie da.Na forum jest czlowiek ktory przerabia oswietlenie w licznikach(poszukaj),podejzewam ze dla niego byla by to pestka
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
wykręć licznik wypnij kostki i wepnij z powrotem,ja jak wkładałem sobie ramki do zegarów to za pierwszym razem źle wpiąłem jedną kostkę z tyłu licznika i właśnie wskaź nik paliwa pokazywał pusty bak no i podepnij pod kompa może są jakieś błędy,zrób test zegarów
Romanikxxl
-
- Bywalec forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 3 gru 10, 18:10
- BMW: E46 320d sedan
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Przemyśl
wyciagnąlem licznik i jest teraz u elektryka, na dniach bede wiedzial co mu dolega, i mam pytanie dotyczące tego ze np gdy okaze sie ze ten moj wskaznik paliwa jest nie do naprawienia to czy bedzie się to wiązało z wymianą całych zegarów? a jeżeli tak to czy jak kupie zegary europejskie do diesla to czy po zamontowaniu nie bedzie wyskakiwał jakiś błąd ;/ czy to muszą być zegary o podobnych numerach seryjnych jak poprzednie czy jak? chcialbym wiedziec na jakiej zasadzie to działa? z gory dzieki za odp hej.
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Podejrzewam,że licznik po wymianie trzeba będzie zaadaptować po wypięciu kostek i włożeniu ich spowrotem napewno pojawi się błąd.
Romanikxxl
-
- Bywalec forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 3 gru 10, 18:10
- BMW: E46 320d sedan
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Przemyśl
witam to znowu ja, jestem już po naprawie tego wskaznika ale okazalo sie ze musialem wymienic zegary na nowe.. sytuacja wygladala w ten sposób ze pojechalem do mechanika na podpiecie do kompa z tym licznikiem, okazalo sie ze licznik byl cofany o ok. 150tys km do tego jakis baran zle go zlozyl i spiepszyl silniczek krokowy w zgarach od paliwa bo skladal to na sile.. wiec nie moglo z tego wyjsc nic dobrego. zaczelo sie szukanie silniczka krokowego do zegarów e46, niestety bez skutku, mechanik znalazl silniczek krokowy do diesla ale e36 1.8tds i niestety nic nie podpasowalo.. W zwiazku z tym musialem zakupic nowy licznik do diesla, przypomne ze ja mam bawarke z 2000r, 2.0 136KM, ciezko bylo na podkarpaciu trafic licznik do diesla i to jeszcze europa.. wszedzie krolują glownie angliki w benzynie.. no ale udało sie znalezc jeden jedyny licznik do diesla na europe (allegro). Pojechalem ze znajomym mechanikiem to poogladac, byl to licznik z beemki z 2002 r 150 KM po lifcie (kombi). po ogledzinach zdecydowalismy ze bierzemy, zawiezlismy go do warsztatu gdzie czekala na niego bunia licznik ogolnie wyglądał ok jest firmy Bosch a moj poprzedni to jakis wloski nazwy nie pamietam (chyba na L..) . Ogolnie po podpieciu okazalo sie ze jest ok poza tym ze byl cofany bmw kombi jezdzilo we wloszech.. ale to sie da przezyc bo cofal go ktos kto mial pojecie i dobrze to wszystko zlozyl. Bylo z tym wszystkim troche zachodu bo bunka stala prawie 2tyg i czekala na nowe wskazniki, ale teraz juz wszystko jest i powinno być ok.
ps. przede wszystkim dziala mi wskaznik paliwa
dodam jeszcze ze poznalem ze moj stary wskaznik paliwa jest zwalony poniewaz po wylaczeniu silnika u znajomego kumpla tez ma e46 wskaznik paliwa spadal na lewo az do samej bialej kreski a w moim starym liczniku byl zawsze 3-4mm nad biala kreską, widzialem kilka takich liczników na allegro - nie Kupujcie tego bo są zwalone!! jezeli ktos by mial kiedys taki problem jak ja to w zegarach wszystkie wskazówki muszą lezeć na swoim miejscu
heh troche sie rozpisalem ale to dla wszystkich którzy mieliby podobny problem. pzdr dla posiadaczy E46. hej
ps. przede wszystkim dziala mi wskaznik paliwa
dodam jeszcze ze poznalem ze moj stary wskaznik paliwa jest zwalony poniewaz po wylaczeniu silnika u znajomego kumpla tez ma e46 wskaznik paliwa spadal na lewo az do samej bialej kreski a w moim starym liczniku byl zawsze 3-4mm nad biala kreską, widzialem kilka takich liczników na allegro - nie Kupujcie tego bo są zwalone!! jezeli ktos by mial kiedys taki problem jak ja to w zegarach wszystkie wskazówki muszą lezeć na swoim miejscu
heh troche sie rozpisalem ale to dla wszystkich którzy mieliby podobny problem. pzdr dla posiadaczy E46. hej
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 44 Odpowiedzi
- 15479 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomkoff
-
- 46 Odpowiedzi
- 18121 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Harakiri
-
- 2 Odpowiedzi
- 1453 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 40 Odpowiedzi
- 9441 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 16 Odpowiedzi
- 1300 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Igna 1+
-
- 3 Odpowiedzi
- 1902 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: medoff
-
- 4 Odpowiedzi
- 2755 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: D3jw
-
- 7 Odpowiedzi
- 1589 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Flaczek
-
- 12 Odpowiedzi
- 17282 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 4 Odpowiedzi
- 1650 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: grzesiekf84