Zegary, kontrolki, ASC ciągle świeci, kody INPA Problem

Gixer010
Bywalec forum
Posty: 533
Rejestracja: 26 cze 14, 22:54
BMW: E46 M43TU->M52TUB25->Subaru Impreza GT TURBO
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: AY01889
Lokalizacja: WM *****

#11

Post autor: Gixer010 »

Czasami są to zimne luty w sterowniku, a czasami trzeba wymienić blok z elektrozaworami. Na początek spróbuj zerknąć do sterownika.
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#12

Post autor: Młody90 »

nie wiem czy patrzyles do wujka google ale znalazlem cos takiego na sporcie

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=107526

podobny problem .
ostatecznie pompa zwrotna okazala sie winowajcą, ogólnie to polecam elektronika jakiegos ktory ogarnie Ci cały ukłąd i jedno bedziesz mogl wykluczyc czyli zimne luty,
zeby od razu nie ładować sie w nowe sterowniki czy pompy.
Breyton
Bywalec forum
Posty: 74
Rejestracja: 17 lis 14, 21:19
BMW: 320d 136PS
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Iwonicz

#13

Post autor: Breyton »

Widziałem temat na sporcie ale juz po tym jak napisałem tutaj. Korci mnie żeby samemu spróbować rozciąć sterownik i poszukać zimnych lutów (chociaż nigdy takich rzeczy nie robiłem ale lutownice mam :) ) pytałem elektronika i za naprawę ok 500zł. Używka razem z pompą ok 250zł na allegro
ObrazekObrazek
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#14

Post autor: kruszka »

Miałem podobny problem u siebie przy podobnych parametrach tego błędu - poczatkowo sądziłem, że to sterownik, ale po jego wymianie okazało się, że po pierwszym mocniejszym hamowaniu bląd powracał (świecąca się kontrolka ASC).
Okazało się, że to pompa przeciekała i byla przez to dość zardzewiała - możesz włożyć rękę za/pod pompe (o ile dasz radę) i sprawdzić czy nie jest mokra - może wtedy będziesz miał odpowiedź.
Za używaną pompę wraz ze sterownikiem dałem na allegro jakieś 160-180 zł + około 30-40 za płyn hamulcowy, więc nie ma tragedii.
DawidK09
Bywalec forum
Posty: 1407
Rejestracja: 9 lut 13, 11:17
BMW: 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: JJ60596

#15

Post autor: DawidK09 »

Również miałem podobny problem, świeciło mi się ASC, czasem nawet znikało.

Wymieniłem całą pompę (używka z allegro), dałem ok 200zł i od 1,5 roku jest ok ;)
Ale podejrzewam, że u mnie mógł być sterownik, bo pompa po wyjęciu sucha była.
Obrazek
Breyton
Bywalec forum
Posty: 74
Rejestracja: 17 lis 14, 21:19
BMW: 320d 136PS
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Iwonicz

#16

Post autor: Breyton »

przy tych cenach na allegro warto kupić pompę ze sterownikiem. Spróbuję wymacać ją od spodu (dzięki za podpowiedź) ale miejsca tam strasznie mało. Jak wymienię pompę i sterownik na taki sam, czyli z takimi samymi numerami, muszę kodować ją w aucie?
ObrazekObrazek
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#17

Post autor: kruszka »

Raczej, jeśli będą te same numery, to kodowanie nie powinno być potrzebne.
Faktycznie - wykręcenie sterownika a potem pompy jest dośc kłopotliwe - trzeba najpierw wymontować filtr kabinowy z całym jego mocowaniem (4śruby) i wyjąć tą plastikową osłonę obok ABSu, ale jest to do zrobienia.
Tylko przed wyjęciem pompy i wykręceniu przewodów idących do pompy najpierw wyciągnąłem strzykawką cały stary płyn hamulcowy ze zbiorniczka - nie wiem czy jest to niezbędne, ale i tak cały płyn wymieniałem. Trzeba uważać, żeby nie pobrudzić tym blach/lakieru bo może on go uszkadzać.

P.S. Moja stara pompa ciekła spod tego czarnego "cylinderka". U góry wyglądała jak nowa, ale wmiejscu gdzie płyn wyciekał lakier z tego cylindra zszedł i był on mocno skorodowany.
P.S.2. Jeszcze taki luźny pomysł - może warto się najpierw przejechać i kilka razy mocniej przyhamować, a dopiero potem sprawdzić, czy jest mokra pompa? Bo nie wiem, czy ten płyn nie wysycha/paruje z czasem?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”