Zegary, kontrolki, ASC ciągle świeci, kody INPA Problem
-
- Bywalec forum
- Posty: 533
- Rejestracja: 26 cze 14, 22:54
- BMW: E46 M43TU->M52TUB25->Subaru Impreza GT TURBO
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: AY01889
- Lokalizacja: WM *****
Czasami są to zimne luty w sterowniku, a czasami trzeba wymienić blok z elektrozaworami. Na początek spróbuj zerknąć do sterownika.
-
- Bywalec forum
- Posty: 2274
- Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
- BMW: 320D M47
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zabrze
- VIN: KE44253
nie wiem czy patrzyles do wujka google ale znalazlem cos takiego na sporcie
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=107526
podobny problem .
ostatecznie pompa zwrotna okazala sie winowajcą, ogólnie to polecam elektronika jakiegos ktory ogarnie Ci cały ukłąd i jedno bedziesz mogl wykluczyc czyli zimne luty,
zeby od razu nie ładować sie w nowe sterowniki czy pompy.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=107526
podobny problem .
ostatecznie pompa zwrotna okazala sie winowajcą, ogólnie to polecam elektronika jakiegos ktory ogarnie Ci cały ukłąd i jedno bedziesz mogl wykluczyc czyli zimne luty,
zeby od razu nie ładować sie w nowe sterowniki czy pompy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 74
- Rejestracja: 17 lis 14, 21:19
- BMW: 320d 136PS
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Iwonicz
Widziałem temat na sporcie ale juz po tym jak napisałem tutaj. Korci mnie żeby samemu spróbować rozciąć sterownik i poszukać zimnych lutów (chociaż nigdy takich rzeczy nie robiłem ale lutownice mam ) pytałem elektronika i za naprawę ok 500zł. Używka razem z pompą ok 250zł na allegro
-
- Bywalec forum
- Posty: 295
- Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Bielany Wrocławskie
Miałem podobny problem u siebie przy podobnych parametrach tego błędu - poczatkowo sądziłem, że to sterownik, ale po jego wymianie okazało się, że po pierwszym mocniejszym hamowaniu bląd powracał (świecąca się kontrolka ASC).
Okazało się, że to pompa przeciekała i byla przez to dość zardzewiała - możesz włożyć rękę za/pod pompe (o ile dasz radę) i sprawdzić czy nie jest mokra - może wtedy będziesz miał odpowiedź.
Za używaną pompę wraz ze sterownikiem dałem na allegro jakieś 160-180 zł + około 30-40 za płyn hamulcowy, więc nie ma tragedii.
Okazało się, że to pompa przeciekała i byla przez to dość zardzewiała - możesz włożyć rękę za/pod pompe (o ile dasz radę) i sprawdzić czy nie jest mokra - może wtedy będziesz miał odpowiedź.
Za używaną pompę wraz ze sterownikiem dałem na allegro jakieś 160-180 zł + około 30-40 za płyn hamulcowy, więc nie ma tragedii.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1407
- Rejestracja: 9 lut 13, 11:17
- BMW: 318i M43
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: JJ60596
Również miałem podobny problem, świeciło mi się ASC, czasem nawet znikało.
Wymieniłem całą pompę (używka z allegro), dałem ok 200zł i od 1,5 roku jest ok
Ale podejrzewam, że u mnie mógł być sterownik, bo pompa po wyjęciu sucha była.
Wymieniłem całą pompę (używka z allegro), dałem ok 200zł i od 1,5 roku jest ok
Ale podejrzewam, że u mnie mógł być sterownik, bo pompa po wyjęciu sucha była.
-
- Bywalec forum
- Posty: 74
- Rejestracja: 17 lis 14, 21:19
- BMW: 320d 136PS
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Iwonicz
przy tych cenach na allegro warto kupić pompę ze sterownikiem. Spróbuję wymacać ją od spodu (dzięki za podpowiedź) ale miejsca tam strasznie mało. Jak wymienię pompę i sterownik na taki sam, czyli z takimi samymi numerami, muszę kodować ją w aucie?
-
- Bywalec forum
- Posty: 295
- Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Bielany Wrocławskie
Raczej, jeśli będą te same numery, to kodowanie nie powinno być potrzebne.
Faktycznie - wykręcenie sterownika a potem pompy jest dośc kłopotliwe - trzeba najpierw wymontować filtr kabinowy z całym jego mocowaniem (4śruby) i wyjąć tą plastikową osłonę obok ABSu, ale jest to do zrobienia.
Tylko przed wyjęciem pompy i wykręceniu przewodów idących do pompy najpierw wyciągnąłem strzykawką cały stary płyn hamulcowy ze zbiorniczka - nie wiem czy jest to niezbędne, ale i tak cały płyn wymieniałem. Trzeba uważać, żeby nie pobrudzić tym blach/lakieru bo może on go uszkadzać.
P.S. Moja stara pompa ciekła spod tego czarnego "cylinderka". U góry wyglądała jak nowa, ale wmiejscu gdzie płyn wyciekał lakier z tego cylindra zszedł i był on mocno skorodowany.
P.S.2. Jeszcze taki luźny pomysł - może warto się najpierw przejechać i kilka razy mocniej przyhamować, a dopiero potem sprawdzić, czy jest mokra pompa? Bo nie wiem, czy ten płyn nie wysycha/paruje z czasem?
Faktycznie - wykręcenie sterownika a potem pompy jest dośc kłopotliwe - trzeba najpierw wymontować filtr kabinowy z całym jego mocowaniem (4śruby) i wyjąć tą plastikową osłonę obok ABSu, ale jest to do zrobienia.
Tylko przed wyjęciem pompy i wykręceniu przewodów idących do pompy najpierw wyciągnąłem strzykawką cały stary płyn hamulcowy ze zbiorniczka - nie wiem czy jest to niezbędne, ale i tak cały płyn wymieniałem. Trzeba uważać, żeby nie pobrudzić tym blach/lakieru bo może on go uszkadzać.
P.S. Moja stara pompa ciekła spod tego czarnego "cylinderka". U góry wyglądała jak nowa, ale wmiejscu gdzie płyn wyciekał lakier z tego cylindra zszedł i był on mocno skorodowany.
P.S.2. Jeszcze taki luźny pomysł - może warto się najpierw przejechać i kilka razy mocniej przyhamować, a dopiero potem sprawdzić, czy jest mokra pompa? Bo nie wiem, czy ten płyn nie wysycha/paruje z czasem?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 29 Odpowiedzi
- 5470 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 7 Odpowiedzi
- 3716 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: richie46
-
- 5 Odpowiedzi
- 1267 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 7 Odpowiedzi
- 3905 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: BartekCzarodziej
-
- 8 Odpowiedzi
- 1152 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 2365 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 12 Odpowiedzi
- 3168 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 1621 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 24 Odpowiedzi
- 12056 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Chausio
-
- 3 Odpowiedzi
- 1827 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: eyp1xe