Zderzak przod a ic

Wszystko związane z podkręcaniem wyglądu E46
Niedostepny363
Bywalec forum
Posty: 177
Rejestracja: 9 gru 19, 19:28
BMW: 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Bodzanów

#1

Post autor: Niedostepny363 »

Witam przeglądałem ostatnio zdj zderzaków m pakiet i zastanawia mnie jedna rzecz otóż mają większy otwór środkowy przez który widać cały IC. Mam zderzak poliftowy w touringu i w moim jest wąski pasek środkowy i IC jest w 70% zasłonięty zderzakiem. Czy lepszy wlot powietrza na IC zapewnia chodź trochę lepsze chłodzenie i osiągi? Czy z zderzakiem m pakiet IC jest lepiej chłodzony niż z zwykłym poliftowym?
Niedostepny363
Bywalec forum
Posty: 177
Rejestracja: 9 gru 19, 19:28
BMW: 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Bodzanów

#2

Post autor: Niedostepny363 »

Obrazek

Obrazek
Zdj różnicy otworów
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Tak, to dość oczywiste.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Niedostepny363
Bywalec forum
Posty: 177
Rejestracja: 9 gru 19, 19:28
BMW: 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Bodzanów

#4

Post autor: Niedostepny363 »

maniek21112 pisze: 3 sty 21, 10:38 Tak, to dość oczywiste.
Jak założę zderzak m pakiet to teoretycznie powietrze będzie chłodniejsze i praktycznie powinno przybyć koni dobrze myślę?
Czy nie warto wydawać 600zl dla 5km? Jak to jest w praktyce?
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#5

Post autor: Lashie »

Niedostepny363 pisze: 12 sty 21, 16:12
maniek21112 pisze: 3 sty 21, 10:38 Tak, to dość oczywiste.
Jak założę zderzak m pakiet to teoretycznie powietrze będzie chłodniejsze i praktycznie powinno przybyć koni dobrze myślę?
Czy nie warto wydawać 600zl dla 5km? Jak to jest w praktyce?
główna role spełnia tu wydajność i o to tu walczysz, nie o konie tylko o długotrwałe utrzymywanie zadanych parametrów. Ic bez chłodzenia, spuchnie b.szybko w ciepłe dni, co się wiąże z pogorszeniem osiągów, taki który będzie chłodzony może nie tyle co doda koni, co zapewni korzystanie z tych koni dłużej bo zapewni dostęp do chłodniejszego powietrza.

Jeżeli chcesz kupic mpak tylko dla osiągów, to bzdura, lepiej kup markowy nowy IC przynajmniej poczujesz różnice
Niedostepny363
Bywalec forum
Posty: 177
Rejestracja: 9 gru 19, 19:28
BMW: 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Bodzanów

#6

Post autor: Niedostepny363 »

Lashie no bo czy lato czy zima to temp spalin jest taka samo więc powietrze z turbo też ma taką samą temp tylko w zimę bardziej IC chłodzi a w lato słabiej dobrze rozumiem? Czyli teraz jak mam osiągi dobre to w lato przy upałach spadną? Jak założę zderzak gdzie 2/3 IC jest na wierzchu to mocy nie przybędzie lecz nie będzie spadku np że przyspiesza i nagle muł bo zagotowane powietrze?
Bo właśnie tak mam że jak depne na gaz to przyśpiesza od 2tya to 3tys i zalej jakby muł a jak odpuszczę gaz igj wcisnę jeszcze raz to dalej rwie go do przodu. Wiesz co moe być nie tak?
Np jak dam gazu i trzymam to czuć przez chwilę że rwie do przodu ale zaraz zwalnia przyspieszenie a jak odpuszczę gaz i dodam znowu znowu rwie i tak np przy 3tys tak samo jak jadę 3tys spokojnie dam gaz to rwie ale pp chwili słabiej i jak odpuść że i dam znowu to znów czuć że przyspiesza i może to wina IC bo wcześniej turbo lało i brak olej a IC nie czyściłem ani nie wymiebialem a nie wiem ile lat już ma.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Po awarii turbo należy przepłukać cały układ dolotowy. Podaj błędy i nagraj ciśnienie doładowania oraz masę powietrza pod pełnym obciążeniem na 4 biegu od 2000 rpm.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#8

Post autor: Broder »

Lepiej zainwestuj w sportowy intercooler lub nowy jak lashie wspominal, bo twoj pewnie juz ma dosc zywota, szczegolnie na laczeniach plastiku z alu rdzeniem.
Co do twojego problemu to jesli masz turbo na gruszke to wyglada troche jak niedomaganie ukladu podcisnienia. Wystepuje spadek w magistrali i nie ma sily ciagnac gruszki na stalym poziomie. Do sprawdzenia manometrem wszystkie zaworki i podcisnienie na szynie.
Obrazek
Niedostepny363
Bywalec forum
Posty: 177
Rejestracja: 9 gru 19, 19:28
BMW: 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Bodzanów

#9

Post autor: Niedostepny363 »

maniek21112 pisze: 13 sty 21, 11:43 Po awarii turbo należy przepłukać cały układ dolotowy. Podaj błędy i nagraj ciśnienie doładowania oraz masę powietrza pod pełnym obciążeniem na 4 biegu od 2000 rpm.
błędów brak
Niedostepny363
Bywalec forum
Posty: 177
Rejestracja: 9 gru 19, 19:28
BMW: 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Bodzanów

#10

Post autor: Niedostepny363 »

Broder pisze: 13 sty 21, 15:00 Lepiej zainwestuj w sportowy intercooler lub nowy jak lashie wspominal, bo twoj pewnie juz ma dosc zywota, szczegolnie na laczeniach plastiku z alu rdzeniem.
Co do twojego problemu to jesli masz turbo na gruszke to wyglada troche jak niedomaganie ukladu podcisnienia. Wystepuje spadek w magistrali i nie ma sily ciagnac gruszki na stalym poziomie. Do sprawdzenia manometrem wszystkie zaworki i podcisnienie na szynie.
gruszka z turbem Reg pół roku temu więc odpada jej awaria prędzej n75 który steruję podciśnieniem brał bym pod uwagę... Hm
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning optyczny”