Zawór wody z dodatkowa pompa wody 64118369807

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Ekomen
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 15 lis 22, 8:52
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra

#1

Post autor: Ekomen »

Witam, mam takie ustrojstwo pod maską. Jedna część bardzo mocno się nagrzewa, czy tak powinno być? Czy to zastępuje termostat EGR? Bo u mnie nie ma termostatu egr.
Można kupić taki zawór i pompkę nowe tanio? Bo w ASO 1700zl.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#2

Post autor: kosteg »

Zawór to elektromagnes - nie dość, że "łapie ciepło" od przepływającej wody to jeszcze sam z siebie wydziela sporo ciepła. A zatem fakt, że jest mocno ciepły/gorący to standard.

Ani pompa wody ani jej zawór nie mają niczego wspólnego z EGR. To elementy układu ogrzewania. Od ich poprawnej pracy zależy czy jesteś w stanie reguloawać temperaturę w kabinie i czy regulacja ma wpływ na faktyczną temperaturę.

W znakomitej większości sytuacji nie ma potrzeby zakupu nowego zespołu pompy z zaworem. Do obu tych elementów występują zestawy naprawcze oraz używki w razie czego są sensownym wyborem.

Nie wszystkie diesle miały termostat EGR. Generalnie te bez chłodnicy spalin go nie mają - wówczas mamy tylko rurkę doprowadzającą spaliny z kolektora do samego zaworu EGR i to jest rozwiazanie seryjne/fabryczne.
Obrazek
Ekomen
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 15 lis 22, 8:52
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra

#3

Post autor: Ekomen »

Wielkie dzięki za odpowiedź!!

Auto mi się nie dogrzewa, osiąga 60-70stopni max.
Termostat główny wymieniony na nowy orginalny i dalej to samo. Termostatu EGR nie mam.
Nie wiem co może być przyczyną. Macie jakieś sugestie? Czy padnięty podgrzewacz płynu to powoduje?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#4

Post autor: kosteg »

Należy sprawdzić czy termostat działa prawidłowo - macanie węży przy rozgrzweaniu silnika da odpowiedź. Jeśli puszcza wodę w kierunku chłodnicy przed osiagnięciem temperatury otwarcia (ok 88st) to pomimo, że nowy wymaga wymiany. Niestety trafiają się uszkodzone. Niestety trafiają się wadliwe. Czy przez nowy oryginalny masz na myśli OE BMW czy kupowałeś behr?

Podgrzewacz wpływa na czas dogrzewania się silnika. Tzn ze sprawnym zdecydowanie szybciej silnik osiąga temperaturę roboczą. Jednak sprawny czy nie nie ma wpływu na całkowite takowej osiągnięcie. A przynajmniej nie przy tych temepraturach zewnętrznych.

Ja bym weryfikował termostat. Tempereaturę oczywiście obserwujesz na teście zegarów?
Obrazek
Ekomen
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 15 lis 22, 8:52
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra

#5

Post autor: Ekomen »

Termostat kupiłem w hurtowni Hart za 160zl po rabacie mechanika, firma Mahle. Ma jakieś loga i nr seryjne. Wygląda ok.
Wczesniej rok temu był zakładany ponoć z ASO. W każdym razie podejrzane, że 2 nowe termostaty miałyby być wadliwe. Podgrzewacz płynu mam odłączony. Nie chciałem zbyt szybkiego nagrzewania silnika.
Może te klapy obok chłodnicy mam ciągle otwarte? Da rade je zamknąć na stałe?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Ekomen pisze: 15 lis 22, 12:26Termostat główny wymieniony na nowy orginalny i dalej to samo.
Ekomen pisze: 15 lis 22, 16:40Termostat kupiłem w hurtowni Hart za 160zl po rabacie mechanika, firma Mahle.
%)
Termostat do wymiany na oryginalny z logo bmw a nie "oryginalny" mahle. Ten do śmieci albo zwrotu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#7

Post autor: kosteg »

Ekomen pisze: 15 lis 22, 16:40 Termostat kupiłem w hurtowni Hart za 160zl po rabacie mechanika, firma Mahle. Ma jakieś loga i nr seryjne. Wygląda ok.
Wczesniej rok temu był zakładany ponoć z ASO. W każdym razie podejrzane, że 2 nowe termostaty miałyby być wadliwe. ?
[
Za dużo gdybania. Ponoć z ASO to trochę za mało. Mahle to zamiennik niestety w przypadku sprawdza się tylko oryginał. A zatem tak - nawet 10szt możesz mieć po drodze walniętych. Sprawdzałeś węże tak jak pisałem?
Ekomen pisze: 15 lis 22, 16:40 Podgrzewacz płynu mam odłączony. Nie chciałem zbyt szybkiego nagrzewania silnika.
Nie ma czegoś takiego jak zbyt wczesne nagrzewanie silnika. A jazda z niedogrzanym to słaby pomysł. Wierz mi - nikt z bmw nie wkładał go tam bez powodu.
Ekomen pisze: 15 lis 22, 16:40 Może te klapy obok chłodnicy mam ciągle otwarte? Da rade je zamknąć na stałe?
Opisz jak działają Twoje. W większości sytuacji one są zamknięte a otwierają się po zgaszeniu silnika i przy wysokiej temp silnika (powyżej 107st jeśli dobrze pamiętam) oraz zawsze gdy komp uruchomi wentylator z dużą prędkością (powyżej 3000rpm jeśli mnie pamięć nie myli). Albo masz uszkodzony zaworek albo coś z podciśnieniem bądź komp źle steruje.
Obrazek
Ekomen
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 15 lis 22, 8:52
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra

#8

Post autor: Ekomen »

Na dniach sprawdzę czy ja nie mam ciągle otwartych tych klap. Teraz wracam do Polski. Ps. Coś dziwnego jest z tymi termostatami jeśli tylko i wyłącznie musi być z ASO. W innych markach chyba tak nie jest..
Do tej pory, po tylu latach nie umieliby skopiować tak prostej części?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Masz podane na tacy co jest problemem, czego jeszcze oczekujesz? Możesz napisać wiadomości do producentów zamienników i zapytać dlaczego nie potrafią skopiować tak prostej części, będzie info od źródła.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Ekomen
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 15 lis 22, 8:52
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra

#10

Post autor: Ekomen »

Witam, jak już wyżej pisałem niedogrzewal mi się silnik, wymiany termostatow nic nie pomagały. Otóż problem się rozwiązał po wymianie zbiorniczka wyrównawczego. Teraz temperatura jest ok, 88-89 stopni.

Niestety dalej nie działa mi ogrzewanie , zimne leci. Chyba nie działa ta dodatkową pompka wody. Wąż za nią jest zimny. W ASO pompka z elektromagnesem 1700zl. Da rade jakoś taniej?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”