Zassany górny wąż BMW E46 2.8i

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Removillk
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 23 sty 19, 21:43
BMW: BMW e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Głogów
VIN: Ez43633

#1

Post autor: Removillk »

Witam wszystkich, jeśli temat już był to przepraszam jestem nowy na tym forum , posiadam BMW E46 z silnikiem 2.8 b+g , po wymianie płynu , pompy wody, termostatu , korka wlewu płynu 2 bar oraz korka spustowego mam nietypowy problem. Auto zostało odpowietrzone ogrzewanie jest, termostat przy 81 puszcza na pełny obieg, chłodnica się zagrzewa, visco sprawne, strumień jednolity , test upg nie wykrył nic, płyn nigdzie nie ucieka . Gdy zgasze silnik i przyjdę po około 30 min górny wąż jest zassany jak na zdjęciu , proszę o pomoc bo już mi ręce opadają co może takie coś powodować , pozdrawiam.

Obrazek
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#2

Post autor: D3jw »

Powietrze w układzie.
Removillk
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 23 sty 19, 21:43
BMW: BMW e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Głogów
VIN: Ez43633

#3

Post autor: Removillk »

Układ odpowietrzony , ogrzewanie wróciło , strumień jednolity auto się nie przegrzewa , w czym może być problem?
Ugasso
Bywalec forum
Posty: 71
Rejestracja: 24 sty 17, 13:09
BMW: E46 320Ci 170km
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#4

Post autor: Ugasso »

No musi być jesscze zapowietrzony. W moim 1.8 też miałem ogrzewanie wszystko było cacy, ale właśnie jak stygł to wąż zasysało. Odpowietrzałem tak długo aż przestało zasysać wąż.
Removillk
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 23 sty 19, 21:43
BMW: BMW e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Głogów
VIN: Ez43633

#5

Post autor: Removillk »

A gdy widziałeś że wsiadasz do auta a wąż jest zassany odkrecales korek aby podciśnienie wyeliminować czy od razu jechałeś i dopiero jak termostat puścił na włączonym aucie przekrecales odpowietrznik? Jak to u Ciebie wyglądało?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

odpowietrz porzadnie ten uklad zgodnie z procedurą i nie bedziesz mial problemow
to, ze sie auto nie przegrzewa i ze dziala ogrzewanie, to nie jest zaden wyznacznik dobrego odpowietrzenia
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#7

Post autor: D3jw »

zacznijmy od tego że autor tematu prawdopodobnie nie zna procedury odpowietrzania lub robi to niepoprawnie
Removillk
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 23 sty 19, 21:43
BMW: BMW e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Głogów
VIN: Ez43633

#8

Post autor: Removillk »

Panowie auto odpowietrzalem z 2h po kilka razy dla pewności poradnikami z internetu , wymieniłem korek wlewu na jeszcze inny, węże przestały się zasysać ale jak chodzi to węże robią się strasznie twarde nie można nawet do połowy ugnieść prawie jak skała, termostat puścił na 82 * to ten dolny wąż tak samo...
Ugasso
Bywalec forum
Posty: 71
Rejestracja: 24 sty 17, 13:09
BMW: E46 320Ci 170km
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#9

Post autor: Ugasso »

No bo w ukladnie jest duze cisnienie po rozgrzaniu. Nie wiem jak u ciebie, ale u mnie korek wlewu jest na 2bary. I ja tez nie zgniote weza do polowy. Ale nie moze byc jak sklala. Troche musi dac sie scisnac.
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#10

Post autor: skkt1 »

Miałem podobną sytuację do Ciebie, mianowicie układ odpowietrzony, nowy korek, zbiorniczek i wąż zasysało po dłuższym postoju. Po pomyślnym teście na co2 odpuściłem temat, ale jakiś tydzień po tym zauważyłem taką nietypową wypukłość w połowie węża kiedy był zagrzany.
Wąż oczywiście wymieniłem na nowy.
Stary z kolei rozciąłem i okazało się że pękło płótno wzmacniające w wężu.
Oczywiście nowego węża już nie zasysa.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”