[BMW E46] Zaślepienie EGR - tak, czy nie - opinie, doświadczenia

romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#1

Post autor: romanikxxl »

Zaślepiać czy nie? Jakie są wasze opinie i doświadczenia? :)
Romanikxxl
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#2

Post autor: k3m0t1989 »

wszystko przemawia za zaslepianiem, mniej brudzi kolektor, oddycha swiezym powietrzem silnik. Zaden z nas nie jest ekofreak`iem wiec jak pare gram wiecej sie ulotni z rury to katastrofy nie bedzie :P tym bardziej ze i tak katy stare albo wyciete wiec norm nie trzymaja :)
Awatar użytkownika
Kamcio
Bywalec forum
Posty: 541
Rejestracja: 16 maja 11, 8:36
BMW: E61 520d+ & E90 320d
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Rudna Lubin Wrocław
Lokalizacja: Rudna Lubin Wrocław

#3

Post autor: Kamcio »

A ja czytałem gdzieś wczoraj, że nie polecają zaślepiać, i komu tu wierzyć? :)

Może mi ktoś wyjaśnić zasadę działania i zaślepienia tego zaworu? Bo nawet się nie zastanawiałem nigdy czemu on służy ;)
WitAce
Bywalec forum
Posty: 110
Rejestracja: 27 lut 11, 23:36
BMW: 320d 150KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Irladnia
Województwo: ---
Miasto: Naas

#4

Post autor: WitAce »

Nawet nie trzeba zaslepiac. Wystarczy, ze zdejmiesz przewod podcisnienia z mieszka EGR i EGR nie bedzie dzialac. Pamietaj o tym zeby zatkac czyms przewod albo w ogole pozbyc sie przewodow podcisnienia idacych z magistrali podcisnienia do elektrozaworu EGR i od elektrozaworu do mieszka EGR. Przy okazji mozesz sie pozbyc podcisnienia idacego na zawor sterujacy klapami zawirowan (jezeli masz juz je zdemontowane).
Brak EGR to wieksza temperatura spalania, przewaga powietrza nad paliwem ktora diesel bardzo lubi, a przez to mniej czarnej sadzy, ktora jest bardzo rakotworcza. W efekcie podobno mamy wiecej tlenkow azotu, ale jak masz sprawny katalizator to sobie z tymi tlenkami poradzi. A jak nie masz kata to katujesz srodowisko :)
Suma sumarum - likwidowac EGR. Ludzie wazniejsi niz srodowisko :)
Awatar użytkownika
Kamcio
Bywalec forum
Posty: 541
Rejestracja: 16 maja 11, 8:36
BMW: E61 520d+ & E90 320d
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Rudna Lubin Wrocław
Lokalizacja: Rudna Lubin Wrocław

#5

Post autor: Kamcio »

Wężyk podciśnieniowy idący do tego "silniczka" klapek zawirowań zatkałem śrubą, także nie ma już z nim problemu :)
WitAce
Bywalec forum
Posty: 110
Rejestracja: 27 lut 11, 23:36
BMW: 320d 150KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Irladnia
Województwo: ---
Miasto: Naas

#6

Post autor: WitAce »

Pozbywajac sie obydwu rzeczy (EGR i klapy zawirowan) mozesz zrobic tak jak ja zrobilem. Z wyjscia magistrali laczysz dwa wyjscia (jedno dla EGR i drugie dla klap zawirowan) jednym wezykiem. W ten sposob redukujesz ilosc wezykow wychodzacych z magistrali i masz na przyszlosc mniej do sprawdzania. Wiadomo, ze te wezyki nie sa wieczne i kiedys sparcieja i nie bedziesz mial wystarczajaco podcisnienie, zeby np. prawidlowo sterowac innymi komponentami, ktore sa sterowane podcisnieniowo. Mozesz tez te nieuzywane wyjscia calkiem zakleic (wg uznania).

P.S. Po zabiegu wylaczenia EGR bedzie pojawial sie w pamieci sterownika blad EGR (nie wywoluje to zapalania sie lampki swiec zarowych ani zadnej innej). Mozna temu zapobiec. Ja mam mozliwosc zwiekszenia ilosci powietrza na EGR KTS'em Boscha i wtedy ten blad nie wyskakuje pomimo tego, ze EGR nie dziala.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#7

Post autor: romanikxxl »

A jak spalanie ,głośniejsza praca,czy wolniejsze nagrzewanie się silnika? Takie opinie czytałem no i jeszcze ,że lepiej zbiera się od dołu :D
Romanikxxl
WitAce
Bywalec forum
Posty: 110
Rejestracja: 27 lut 11, 23:36
BMW: 320d 150KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Irladnia
Województwo: ---
Miasto: Naas

#8

Post autor: WitAce »

Jak masz wszystko sprawne to nie bedzie roznicy przy zbieraniu sie od dolu. Jezeli EGR dziala tak jak nalezy to zamyka sie w momencie kiedy dodajesz gazu. Jezeli uklad nie jest juz tak sprawny jak na poczatku (a te auta maja juz pod 10 lat i 300 tys. przebiegu) wyglada to w ten sposob, ze moze zawodzic kilka rzeczy. Mozesz miec zbyt slabe podcisnienie w magistrali co powoduje niewystarczajace otwieranie sie zaworu, ale co za tym idzie wplywa tez na inne uklady sterowane podcisnieniowo - szczegolnie zmienna geometrie na turbinie. Nastepna sprawa to nieszczelne przewody podcisnienie na EGR - wynik taki sam - spadek podcisnienia w ukladzie i wplyw na wszystkie podzespoly sterowane podcisnieniem. Trzecia rzecz niesprawny elektrozawor. I tu mozliwosci moze byc kilka - zacinajacy sie zawor, zakleszczony w pozycji otwartej, zamknietej lub polotwartej; dalej niesprawny elektronicznie lub zbyt wolno otwierajacy sie tenze zawor. W takich przypadkach zachowanie sie samochodu bedzie troszke inne w zaleznosci od tego, co dzieje sie z takim zaworem. Ostatnia sprawa to niesprawny zawor podcisnieniowy EGR. Itutaj znowu mozesz miec kilka mozliwosci. Sami widzicie, ze na przykladzie tak prostego ukladu jakim jest EGR mozemy miec kilkadziesiat roznych usterek, lub tysiace roznych kombinacji z roznymi objawami dla zachowania sie samochodu. Dla mnie wynik jest prosty - weg... :D

Co do wolniejszego nagrzewania sie samochodu to jest to totalna bzdura. Odpowiedz sobie na pytanie dlaczego na EGR masz zainstalowana chlodniczke i sam przewod EGR jest zrobiony z bardzo cienkiego metalu przypominajacego aluminium. Juz chwile po wylaczeniu silnika ten przewod jest na tyle chlodny, ze mozna go dotykac. Efekt - spaliny przemieszczajace sie w systemie EGR do ponownego przepalenia maja niska temperature i nie podnosza temperatury spalania, wrecz na odwrot obnizaja temperature spalania i przez to emisje tlenkow azotu.

Co do kwestii spalania to nie jestem pewien. Wydaje mi sie, ze powinno byc bez zmian. ECU bierze pod uwage szereg roznych informacji z czujnikow zainstalowanych w silniku. Jako podstawowa informacje uwaza sie obroty silnika, ale z drugiej strony sterownik wie tez kiedy hamujemy silnikiem i wtedy paliwa nie podaje. Dodatkowe informacje to cisnienie doladowania, ilosc powietrza, cisnienie atmosferyczne, temperatura powietrza i paliwa, polozenie pedalu przyspieszenia. To wszystko sklada sie na skomplikowany algorytm, ktory decyduje o tym ile podac paliwa. W momencie kiedy jedziesz ze stala predkoscia (np. trasa) komputer decyduje o tym na ile otworzyc recyrkulacje spalin, zeby nie zaklocic rownowagi powietrzno-paliwowej (diesel jezdzi z przewaga powietrza). W momencie kiedy EGR nie dziala fizycznie, komputer nadal bedzie staral sie to zrobic, ale bezskutecznie bo nie wie, ze my sie juz tym zajelismy. W wyniku tego wyskoczy blad informujacy o tym, ze EGR nie dziala (na podstawie powietrza zmierzonego do wymaganego). W wyniku tego silnik bedzie pracowac na znacznej przewadze powietrza do paliwa co jak juz pisalem wczesniej jest bardzo zdrowym stanem dla niego.

Dla przykladu spalanie srednie z auta mojej dziewczyny (wylaczony EGR). Zawsze tankowane pod korek (60% trasa) - 5,8L/100km

Pozdrawiam
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#9

Post autor: romanikxxl »

No wkońcu zmusiłem Cię do napisania powieści :D Póki co ja zaślepiłem swój sprawny EGR i różnicy jako takiej nie widzę.Pojeżdżę jeszcze trochę i zobaczę jak ze spalaniem :)
Romanikxxl
WitAce
Bywalec forum
Posty: 110
Rejestracja: 27 lut 11, 23:36
BMW: 320d 150KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Irladnia
Województwo: ---
Miasto: Naas

#10

Post autor: WitAce »

romanikxxl pisze:No wkońcu zmusiłem Cię do napisania powieści :D
I tak nie mam w tej chwili nic lepszego do roboty 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”