[BMW E46] Zaślepienie EGR - tak, czy nie - opinie, doświadczenia
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 7 lut 14, 12:32
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Stargard Szczeciński
Dzisiaj zaślepiłem podciśnienie do zaworu wymyłem filterek powietrza oraz wymieniłem wkład w odmie.
Zaobserwowałem takie zjawisko że gdy motor jest zagrzany wskazówka w pionie na biegu jałowym podniosę obroty tak do 4 tyś. kilkukrotnie wówczas temperatura lekko spada i zaraz znowu się podnosi. Przed tym zabiegiem tego nie było wtf ?
Zaobserwowałem takie zjawisko że gdy motor jest zagrzany wskazówka w pionie na biegu jałowym podniosę obroty tak do 4 tyś. kilkukrotnie wówczas temperatura lekko spada i zaraz znowu się podnosi. Przed tym zabiegiem tego nie było wtf ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
A masz termostat egr? Występuje w automacie i w eu4.lama83 pisze:Patrzyłem przez BMWhat i temp spada
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Romanikxxl
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
No to dziwna sprawa.Przywróć egr do stanu pierwotnego i zobacz czy tak samo się dzieje.
Romanikxxl
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 7 lut 14, 12:32
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Stargard Szczeciński
Tak sobie myślę że podlacze go tak jak był. Dodatkowo zaczął kopcic. Jak ktoś ma przelot to jak najbardziej. Ja zostaje jednak przy włączonym. Wolę raz na jakiś czas wyczyścić kolektor.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
-
- Bywalec forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 sie 13, 16:55
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: PE53977
Witam
Kilka dni temu pękła mi rurka doprowadzająca spaliny z chłodnicy spalin do zaworu EGR. Do pokonania miałem ok 200km więc wszystko pod maską zakopcone sadzą. Samą rurkę wymieniałem jakieś pół roku temu i znów pękła. Nasunął mi się pewien pomysł. Zaślepić wlot spalin do układu recyrkulacji już na samym wyjściu z kolektora np kawałkiem blachy aluminiowej lub miedzianej. Tak aby w razie kolejnych pęknięć uniknąć zakopcenia wszystkiego pod maską. EGR i tak mam wyłączony więc cały układ jest do niczego niepotrzebny. Można by było pójść o krok dalej i wywalić wszystkie te rurki i chłodnicę spalin, tylko co z przewodami doprowadzającymi i odprowadzającymi chłodziwo, też zaślepić czy połączyć np. tulejką?. Robił ktoś tak? Proszę o jakieś podpowiedzi bo do końca tygodnia chciałbym się z tym uporać. Dzięki i pozdrawiam
Kilka dni temu pękła mi rurka doprowadzająca spaliny z chłodnicy spalin do zaworu EGR. Do pokonania miałem ok 200km więc wszystko pod maską zakopcone sadzą. Samą rurkę wymieniałem jakieś pół roku temu i znów pękła. Nasunął mi się pewien pomysł. Zaślepić wlot spalin do układu recyrkulacji już na samym wyjściu z kolektora np kawałkiem blachy aluminiowej lub miedzianej. Tak aby w razie kolejnych pęknięć uniknąć zakopcenia wszystkiego pod maską. EGR i tak mam wyłączony więc cały układ jest do niczego niepotrzebny. Można by było pójść o krok dalej i wywalić wszystkie te rurki i chłodnicę spalin, tylko co z przewodami doprowadzającymi i odprowadzającymi chłodziwo, też zaślepić czy połączyć np. tulejką?. Robił ktoś tak? Proszę o jakieś podpowiedzi bo do końca tygodnia chciałbym się z tym uporać. Dzięki i pozdrawiam
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Mosiądz albo aluminium nie wytrzyma temperatury spalin. Stal i to dość gruba, jakies 1mm przynajmniej. Wywalic za specjalnie nie możesz chlodniczki spalin bo jest w niej termostat. Jedynie podlozyc blache docieta na wymiar pod mocowanie rurki i będzie gitara.
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Bywalec forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 sie 13, 16:55
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: PE53977
Dzięki GUMMISS za odpowiedź. Widzaiłem, że niektórzy robili to np z puszki po piwie czy redbullu, ciekawe ile pojeździli. A co ze szczelnością tej blaszki, nie będzie tam jakichś przedmuchów?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 7 Odpowiedzi
- 3477 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: anthony
-
- 4 Odpowiedzi
- 1691 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 8 Odpowiedzi
- 12469 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 9609 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 13 Odpowiedzi
- 12012 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: yampik
-
- 2 Odpowiedzi
- 6770 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kajo11
-
- 7 Odpowiedzi
- 11409 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Malkos77
-
- 14 Odpowiedzi
- 20026 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mrozon
-
- 3 Odpowiedzi
- 4317 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: polus