BMW E46 Żarówki d2s led zamiast zwykłych żarników xenon

Wszystko związane z podkręcaniem wyglądu E46
Biemdablju
Bywalec forum
Posty: 99
Rejestracja: 29 gru 19, 19:36
BMW: Bmw e46 320i r6
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#11

Post autor: Biemdablju »

Odbłyśnik mam lustro , żarniki osram 4300k czyli standard .. w jednej lampie zostawiłem żarnik a do drugiej włożyłem Leda na próbę i jest widoczna roznica gołym okiem na korzyść Leda.. Led który włożyłem wg.producenta ma 6000k więc barwa bardziej zimna/biała . Gdyby koledzy z krainy ryżu bardziej przemyśleli sposob podłączenia tego Leda to bym przy nim został bo światło idealne, led nie wypali tak szybko odbłyśnika,lepsza zywotnosc ? Ale żeby to miało ręce i nogi to bez rzeźby się nie obejdzie ..jutro oddaje to do sklepu i zamawiam zwykle żarniki d2s 6000k że względu ma barwę
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#12

Post autor: kosteg »

scghost pisze: 9 sty 23, 21:27 ze tak zapytam - czy wymiana xenonow na takie ledy w ogole ma sens
To był cel mojej weryfikacji. Sprawdzić to organoleptycznie. Oraz... cebula. W teorii led wytrzyma dłużej niż palniki. Latam na mijania (nie mam drl czy ringów a plan na dzienne mam dopiero jakiś mglisty) i trochę tych palników już przerobiłem. Chciałem sprawdzić czy da się w ten sposób coś zaoszczędzić. Dodatkowo w teorii led powininen mniej degradować odbłyśniki.
scghost pisze: 9 sty 23, 21:27 dadza duzo mocniejsze swiatlo
Marketingowe numerki twierdzą, że da sporo więcej światła. Ja temu wiary nie daję ale sprawdzić chciałem.
scghost pisze: 9 sty 23, 21:27 piszesz ze lepiej niz 4300K, moze to efekt ceplejszej barwy? ciekawe czy z 6000K wypadlo by tez lepie
Tu mam największe obawy - preferuję barwy właśnie ok 4500k. Natomiast w zasadzie wszystkie podobne znalazłem wyłącznie 6000k a generalnie z taką temperaturą zwykle widać już mniej.
Obrazek
marcus330d
Bywalec forum
Posty: 420
Rejestracja: 16 lis 19, 21:54
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PH94151
Płeć:

#13

Post autor: marcus330d »

kosteg pisze: 10 sty 23, 9:07 Natomiast w zasadzie wszystkie podobne znalazłem wyłącznie 6000k a generalnie z taką temperaturą zwykle widać już mniej.
Nie rozumiem właśnie podniecenia z tej 'niebieskiej' barwy, wzrok sie bardziej męczy i mniej się widzi w takich warunkach oświetleniowych.
kosteg pisze: 10 sty 23, 9:07 Marketingowe numerki twierdzą, że da sporo więcej światła. Ja temu wiary nie daję ale sprawdzić chciałem.
może dać więcej, to nie wykluczone, zwłaszcza w porównaniu do pobieranej mocy. Tyle teorii.

Ale dla mnie gra nie warta świeczki. Juz powiedzmy, że brak homologacji można przeżyć (zwłaszcza, że policja czy SKP nie widzą problemu w większości przypadków), to nawet przy założeniu, że to by poprawnie świeciło na drogę, to ta rzeżba jest nie akceptowalna.

Zaleta największa to oczywiście trwałość, dla np Osram XENARC NIGHT BREAKER LASER Trwałość B3 to 1500 h a Trwałość Tc to 3000 h.
Macie dane co 'producent ze wschodu' podaje dla tych LEDów?
Biemdablju
Bywalec forum
Posty: 99
Rejestracja: 29 gru 19, 19:36
BMW: Bmw e46 320i r6
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#14

Post autor: Biemdablju »

Producent pisze ze barwa 6000k ale osobiście stwierdzam że to świeci max na 5000k .. ale pomijając ten fakt to kolega kiedyś jeździł na ledach w e36 i 4 lata bez problemu świeciły więc zywotnosc jakąś tam mają...
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#15

Post autor: kosteg »

marcus330d pisze: 10 sty 23, 10:23 Nie rozumiem właśnie podniecenia z tej 'niebieskiej' barwy, wzrok sie bardziej męczy i mniej się widzi w takich warunkach oświetleniowych.
Tej barwy się właśnie najbardziej obawiam. Jednak od jakiegoś czasu mam opcje pojeździć nowym caddym. Lampy full LED. Barwa jak w mordę 6000k+ i ku mojemu zdziwieniu faktycznie widać dobrze. Podobno (sam się nie doktoryzowalem) różnica pomiędzy użytecznością światła w barwie 6000k emitowanego przez diodę LED a palnik Xenon to spektrum jakie jest rozprzestrzeniane. W sensie LED ma je wąskie i to podobno powoduje ulgę dla oczu. Xenon jak pozostałe "żarówki" mają zawsze pełne spektrum co powoduje że temu które chcemy towarzyszy zawsze reszta "na lewo i prawo" od oczekiwanego. Ile w tym prawdy nie wiem. Wiem, że różnica pomiędzy xenonem 6000k a ledem we wspomnianym VW jest potężna. Jeździłem w niemal każdych warunkach i jest lepiej niż dobrze. Największa wada to "zimna lampa". I ubiegłej zimy było to wyraźnie czuć. Lampy wymagały zatrzymywania się i czyszczenia.
marcus330d pisze: 10 sty 23, 10:23 Zaleta największa to oczywiście trwałość, dla np Osram XENARC NIGHT BREAKER LASER Trwałość B3 to 1500 h a Trwałość Tc to 3000 h.
Macie dane co 'producent ze wschodu' podaje dla tych LEDów?
Tu największe nadzieje pokładam. Producent deklaruje ponad 50000h (w co wiary nie daje). Nie mam dokładnego info jakie diody są użyte więc do karty nie sięgnę. Niemniej zawsze w przypadku LED mamy żywotność jako pochodna temperatury i prądu pracy. Niech te 50kh będzie znamionowe dla optymalnych warunków a w aucie w "realu" niech ma 10kh. Ja będę zadowolony.
Biemdablju pisze: 10 sty 23, 11:50 Producent pisze ze barwa 6000k ale osobiście stwierdzam że to świeci max na 5000k .. ale pomijając ten fakt to kolega kiedyś jeździł na ledach w e36 i 4 lata bez problemu świeciły więc zywotnosc jakąś tam mają...
Jak już bardziej na stałe je zamontuje postaram się zrobić choć prosty pomiar temp barwowej. Się zobaczy.

Co do przykładu kolegi... Wybacz ale takie dane to nie dane. Mam Ibizę. Leci 7rok. Trochę ponad 40kkm przejechane od wyjazdu z fabryki. Ma fabryczne drl. Zimą jeździ sporo mniej niż latem. Ma komplet fabrycznych żarówek a na zimowych oponach jeszcze włoski. Tam dowolne sowietlenie przetrwa dekady. Przed covidem i urodzeniem syna potrafiłem tyle zrobić E46 w 1 rok. Widzisz różnicę w potencjalnej trwałości Leda w obu tych autach podawanej jako ilość lat jazdy?
Obrazek
Kamil1991
Posty: 1
Rejestracja: 22 sty 24, 20:23
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Płeć:

#16

Post autor: Kamil1991 »

Cześć. Jestem tutaj nowy I mam do was pytanie
Zamówiłem. Żarówki D2S/D2R led
Generalnie żarówki zmontowałem po włączeniu swiateł oba Ledy zaczynają świecić po czym po około 2/3 sekundach gasną, po 2/3 sekundach znów się zapalają i gasną i tak cały czas.
Czy ktoś z was miał podobny problem?
Na zwykłym xenonie wszystko działa poprawnie a na tych ledach tako cyrk...
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#17

Post autor: kosteg »

Zakładam, że lcm "widzi" coś dziwnego albo przetwornica ma za małe obciążenie. Trudno mi zdalenie wnioskować. Na próbę wyłączył bym wszelkie testy dla świateł mijania.

E46 stoi (choć tam problemu z ledami w oprawie d nie miałem) ale do f31 wpakowałem d1s led i wszystko również działa jak trzeba.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning optyczny”