[?] Zapytanie o działanie ringów [?]

Wszystko związane z podkręcaniem wyglądu E46
Avadeon
Bywalec forum
Posty: 150
Rejestracja: 22 lip 14, 14:51
BMW: 320d
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw

#1

Post autor: Avadeon »

Siemanko,

Mam pytanko odnośnie ringów SMD II / Cotton SMD i ich funkcji/podłączenia.

Mianowice, w poprzedniej e46 († :cry: ) miałem ringi CCFL podłączone zamiast żarówek pozycyjnych i byłem z tego rozwiązania zadowolony, lecz nie miałem "bajeru" zapalania się ringów przy otwieraniu auta z kluczyka.

Teraz myślałem nad SMD II lub Cotton SMD i widzę że sprzedawane na aledrogo ringi mają pełne okablowanie aby tak podłączyć, i teraz mam kilka pytań do osób które to mają u siebie bądż wiedzą więcej niż ja :D

Tutaj przykładowy link do ringów http://allegro.pl/ringi-led-smd-bmw-e46-odblysnik-angel-eyes-dzienne-i6653785583.html

A pytania są następujące:

1. Z tego co rozumiem to podłącza się je pod oświetlenie nóg pasażera - czyli za każdym razem jak uruchomię oświetlenie wnętrza to one się zapalą? Nie jest to upierdliwe?
2. Z tego co rozumiem są one podpięte również pod stacyjkę, czyli nie mam możliwości ich wyłączenia? Działa to na każdej pozycji stacyjki?
3. Z racji tego że mam xenon i chce go trochę oszczędzać chcę zrobić DRL z długich i jezdzić w dzień na DRL korzystając z opcji czujnika zmierzchu. Czy takie rozwiązanie z ringami się sprawdzi? Czy lepiej klasycznie wrzucić CCFL zamiast postojówek?
4. Czy można SMD podpiąć pod żarówki pozycyjne a'la CCFL? Tak żeby działał ich włącznik i wyłącznik ;)?

Dzięki wam :Search:
Obrazek
///Sprawdź moją e46!///
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#2

Post autor: GUMMISS »

Podlaczyc mozesz je gdzie chcesz, i pod co chcesz zeby sie wlaczaly w dowolnym momencie. Ja polecam zrobic prosty uklad z diod prostowniczych (5A) zeby puscic prad na postojowki z przodu i z tylu, fajnie to wyglada i wtedy jak podepniesz je do postojowych to beda sie zapalaly po otwarcui auta, za kazdym razem jak zapali sie swiatlo wewnątrz. Jedynym kluczowym elementem z zestawu moze byc modul DRL ktory sciemnia ringi po wlaczeniu postojowych. A do stacyjki mozesz podlaczyc sie przez wylacznik dla wlasnego komfortu i tak samo do lampki wnętrza.

Dla mnie oryginalne, zakodowane DRL sa najlepsza opcja, ale niema mozlowosci ich wylaczenia, gasna dopiero po wlaczeniu mijania.

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7216
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

ringi ktore dales w linku maja po prostu wiazke z przekaznikiem
i ich 'domyslne' podlaczenie to oswietlenie wnetrza + stacyjka tzn. jak otwierasz/zamykasz auto to sie zaswiecaja/gasna
a kiedy przekrecasz kluczyk na zaplon to sie po prostu swieca, wtedy juz oswietlenie wnetrza nie ma znaczenia
Avadeon pisze: 1. Z tego co rozumiem to podłącza się je pod oświetlenie nóg pasażera - czyli za każdym razem jak uruchomię oświetlenie wnętrza to one się zapalą? Nie jest to upierdliwe?
czy upierdliwe sam decyduj, wiekszosc osob ma to gdzies, bo siedzi w aucie i nie widzi
Avadeon pisze: 2. Z tego co rozumiem są one podpięte również pod stacyjkę, czyli nie mam możliwości ich wyłączenia? Działa to na każdej pozycji stacyjki?
zalezy jak sie podlaczy

Avadeon pisze: 3. Z racji tego że mam xenon i chce go trochę oszczędzać chcę zrobić DRL z długich i jezdzić w dzień na DRL korzystając z opcji czujnika zmierzchu. Czy takie rozwiązanie z ringami się sprawdzi? Czy lepiej klasycznie wrzucić CCFL zamiast postojówek?
nie rozumiem pytania... ringi to ringi, czy led czy ccfl malo wazne
beda dzialac tak, jak je sobie podlaczysz
a 'klasycznie' to e46 ringow w ogole nie miala ;)

Avadeon pisze: 4. Czy można SMD podpiąć pod żarówki pozycyjne a'la CCFL? Tak żeby działał ich włącznik i wyłącznik ;)?
wszystko mozna, patrz wyzej



GUMMISS pisze:Podlaczyc mozesz je gdzie chcesz, i pod co chcesz zeby sie wlaczaly w dowolnym momencie. Ja polecam zrobic prosty uklad z diod prostowniczych (5A) zeby puscic prad na postojowki z przodu i z tylu, fajnie to wyglada i wtedy jak podepniesz je do postojowych to beda sie zapalaly po otwarcui auta, za kazdym razem jak zapali sie swiatlo wewnątrz. Jedynym kluczowym elementem z zestawu moze byc modul DRL ktory sciemnia ringi po wlaczeniu postojowych. A do stacyjki mozesz podlaczyc sie przez wylacznik dla wlasnego komfortu i tak samo do lampki wnętrza.

ale namieszales, nie wiem o co chodzi :lol:
diody prostownicze? postojowki przod i tyl?
nie rozumiem jak to ma wygladac %)
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Avadeon
Bywalec forum
Posty: 150
Rejestracja: 22 lip 14, 14:51
BMW: 320d
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw

#4

Post autor: Avadeon »

też trochę się zakręciłem :D
Obrazek
///Sprawdź moją e46!///
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#5

Post autor: GUMMISS »

Duzo informacji i malo slow ;) musisz podłączyć przez diody bo po zapaleniu swiatel zaswieci sie oswietlenie wnetrza. Jak z ringow jest osobne wyjscie na lampke nog to maja wbudowane diody ktore zabezpiecza przez zapaleniem swiatle wewnatrz po wlaczeniu postojowych.

Zeby zrobic taki uklad z diod wystarczy polaczyc je razem w takic sposób zeby przepuszczaly prad z lampki do swiatel i z jednego wyjscia zrobia 4 na kazda zarowke. Proste i finkcjonalne :D

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Zuki
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 25 sty 13, 20:23
BMW: E46 318i N46B20
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz

#6

Post autor: Zuki »

Ja zamontowałem tak:
Plus z przekaźnika podpiąłem pod pozycyjne - Czyli gdy przełączysz światła na pozcyje zapalaja sie rini i wszystkie pozycyjne wiec jestes widoczny na drodze BEZPIECZEŃSTWO+++
A ten opcjonalny kabelek podłacze (jak bedzie ciepło) pod oświetlenie nóg albo lampkę kabinową u góry. Wiec jak otworzysz z pilota to sie ringi zapalą i gra gitara. Najchętniej bym go wpiał w skrzynke bezpieczników w rozdzielacz czy coś zeby nie bylo DRUT MODE.
Avadeon
Bywalec forum
Posty: 150
Rejestracja: 22 lip 14, 14:51
BMW: 320d
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw

#7

Post autor: Avadeon »

Dobra, dziękuje za podpowiedzi ;) tutaj już wszystko wiem - jak podłączyć żeby wyszło tak jak chce.

Ale martwi mnie jedna kwestia a nie chce robić g....

Chodzi o ringi SMD II / COB / Cotton.
Wyczytałem że są tak mega mocne że dupsko urywa, czyli że w nocy są aż za mocne i mogą oślepiać innych :/ to prawda?
Nie znalazłem na allegro żadnego zestawu razem z modułem ściemnającym je (poza Jafra ale tam wychodzi prawie 500zł za ringi :shock: ).
Zestawy ringów CCFL są tylko na podpięcie w miejsce pozycji. A mnie interesuje cała wiązka aby się zapalały przy otwieraniu auta itp.

Myślałem że gdy podłącze takim zestawem jak jest dodawany domyślnie do większości SMD to tak właśnie będzie.
Chciałbym żeby w momencie włączenia mijania(xenonu) ringi się ściemniały.

Pomocy :help: :help: :help: :help:

P.S Jaki wybrać rozmiar ringów pod coupe przedliftem z xenonem? Kurde każda aukcja podaje inne wymiar ringów pod taki zestaw....
Obrazek
///Sprawdź moją e46!///
Zuki
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 25 sty 13, 20:23
BMW: E46 318i N46B20
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz

#8

Post autor: Zuki »

Do Xenonów i bez zoczewek wybierasz te gdzie sa 2 wmiary czyi 13 i 14cm
Ja osobiscie mam xenony z ringi SMD I - zółte i ostatnio jak jechałem przed swoją betą metizem to zauważyłem ze troche dają czadu.
Mam na module od jafry czyli swieciły na 50%. Matiz nie miał zadnych szyb przyciemnionych a mimo tego troche odbijało sie w listerkach i raziło po gałach. W dzien tego nie widać dopiero w nocy wychodzi ta moc ;)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning optyczny”