BMW E46 318i 2002 Zapach spalin/oleju
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 paź 19, 15:03
- BMW: BMW E46 318 I
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Witam
BMW E46 318i 2002
Podczas włączenia silnika i przejechaniu kilka minut w momencie kiedy zaczyna grzać z nawiewu zaczyan wydobywac sie nie przyjemny zapach. Jest zapach oleju bądź spalin (nie wiem jak to rozróżnić). Po około niecałej minucie smród znika I wszytko jest ok.
Poniżej lista rzeczy, który już zostały zrobione:
- uszczelniacze na zaworach plus odma
- uszczelka pokrywy silnika
- uszczelnienie pompy vacum
Zacząłem myślę że może to być uszczelka pod głowicą ale nie mam żadnych innych objawów. Dziwi mnie to że zapach znika po chwili? Macie jakieś pomysły ? Układ wydechowy?
Dzięki za podpowiedzi.
BMW E46 318i 2002
Podczas włączenia silnika i przejechaniu kilka minut w momencie kiedy zaczyna grzać z nawiewu zaczyan wydobywac sie nie przyjemny zapach. Jest zapach oleju bądź spalin (nie wiem jak to rozróżnić). Po około niecałej minucie smród znika I wszytko jest ok.
Poniżej lista rzeczy, który już zostały zrobione:
- uszczelniacze na zaworach plus odma
- uszczelka pokrywy silnika
- uszczelnienie pompy vacum
Zacząłem myślę że może to być uszczelka pod głowicą ale nie mam żadnych innych objawów. Dziwi mnie to że zapach znika po chwili? Macie jakieś pomysły ? Układ wydechowy?
Dzięki za podpowiedzi.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Wsadź rękę pod pompę vacum i sprawdź czy jest sucho, to, że uszczelka została wymieniona to nie oznacza, że nie cieknie tu lub z samej pompy. Uszczelkę pokrywy zaworów też nie raz widziałem gdy niedługo po wymianie dalej puszczała, niby prosta wymiana a można to zepsuć.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Czesc. Calkiem mozliwe, ze podstawa filtra oleju, bo wlasnie cieknie olej na kolektor wydechowy i czuc w kabinie spalonym olejem.
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
Podstawa filtra oleju jest po drugiej stronie niż kolektor wydechowy, chyba że chodzi o inny silnik niż N42.
Sprawdź krawędź pokrywy zaworów po stronie wydechowej i jak wyżej piszą pompę vacum
Sprawdź krawędź pokrywy zaworów po stronie wydechowej i jak wyżej piszą pompę vacum
Autor jaki ma silnik? jezeli N42 to raczej podstawa filtra oleju
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 paź 19, 15:03
- BMW: BMW E46 318 I
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Witam
Dopiero teraz mogę odpisać. Silnik N42
Mam już 95% pewności że dalej jest coś nie tak z pompą vacum. Niestety ale zastosowałem nie oryginalne oringi (wiem chytry dwa razy traci ). Pod pompą znów pokazały się świeże ślady oleju na kolektorze. Dzisiaj znów wyciągnąłem pompę i dałem silikon dobrej jakości dookoła mniejszej uszczelki, ponieważ przeciek następuje właśnie w tym miejscu. Zobaczymy, czekam aż silikon wyschnie i jutro z powrotem zamontuje, może tym razem się uda, jak nie to oczyszczę silikon i zamontuje oryginalne oringi, a potem to już pewnie nowa pompa. Cieszy mnie najbardziej że mam pewność że to nie UPG, zbyt duże koszty. Dam znać jak ta przygoda się skończy.
Na zdjęciu w załączniku ciekawi mi ta dziurka na dole, wygląda to na oryginalną rzecz, mam nadzieje ze przez to nie cieknie
Dzięki serdecznie za porady.
Dopiero teraz mogę odpisać. Silnik N42
Mam już 95% pewności że dalej jest coś nie tak z pompą vacum. Niestety ale zastosowałem nie oryginalne oringi (wiem chytry dwa razy traci ). Pod pompą znów pokazały się świeże ślady oleju na kolektorze. Dzisiaj znów wyciągnąłem pompę i dałem silikon dobrej jakości dookoła mniejszej uszczelki, ponieważ przeciek następuje właśnie w tym miejscu. Zobaczymy, czekam aż silikon wyschnie i jutro z powrotem zamontuje, może tym razem się uda, jak nie to oczyszczę silikon i zamontuje oryginalne oringi, a potem to już pewnie nowa pompa. Cieszy mnie najbardziej że mam pewność że to nie UPG, zbyt duże koszty. Dam znać jak ta przygoda się skończy.
Na zdjęciu w załączniku ciekawi mi ta dziurka na dole, wygląda to na oryginalną rzecz, mam nadzieje ze przez to nie cieknie
Dzięki serdecznie za porady.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 11 Odpowiedzi
- 11338 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 13 Odpowiedzi
- 9979 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: waldek1978
-
- 1 Odpowiedzi
- 598 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: R_P_5
-
- 7 Odpowiedzi
- 3161 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Niki0028
-
- 2 Odpowiedzi
- 3448 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 5 Odpowiedzi
- 5504 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Bzik
-
- 39 Odpowiedzi
- 9224 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 12 Odpowiedzi
- 3820 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: qwert
-
- 5 Odpowiedzi
- 4055 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: apogeumz
-
- 0 Odpowiedzi
- 1303 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: a1berc1k