Zanikający dźwięk w radiu
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 5 wrz 22, 20:53
- BMW: E46 323ci
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Ostrów Mazowiecka
- Płeć:
Witam, mam następujący problem:
Dźwięk w moim radiu zanika gdy gwałtownie dodam gazu, zwalniam lub gdy używam elektroniki - wyłączę światła, lub włączę nawiew przedniej szyby. Problemy nie występują zawsze, lecz tylko gdy silnik jest włączony. Podczas odpalonego silnika, gdy klikam wyłącznik dźwięk się wycisza, lecz sam wyświetlacz nie gaśnie a dioda obok włącznika nie wyłącza się, tak jak dzieje się to gdy silnik jest zgaszony. Nie wiem czy pomoże to w diagnozie, ale odkryłem, że gdy dźwięk zaniknie mogę go na chwile włączyć domykając zamkniętą już szybę.
Rzeczy które już sprawdzałem/robiłem:
- Zimne luty w tunerze (BM24)
- Bezpieczniki
- Sprawdziłem okablowanie radia idące to tunera
- Ładowanie w teście 9.0 - 14.4-5 czasem spadające do 13.2.
Z góry dziękuje za pomoc.
Dźwięk w moim radiu zanika gdy gwałtownie dodam gazu, zwalniam lub gdy używam elektroniki - wyłączę światła, lub włączę nawiew przedniej szyby. Problemy nie występują zawsze, lecz tylko gdy silnik jest włączony. Podczas odpalonego silnika, gdy klikam wyłącznik dźwięk się wycisza, lecz sam wyświetlacz nie gaśnie a dioda obok włącznika nie wyłącza się, tak jak dzieje się to gdy silnik jest zgaszony. Nie wiem czy pomoże to w diagnozie, ale odkryłem, że gdy dźwięk zaniknie mogę go na chwile włączyć domykając zamkniętą już szybę.
Rzeczy które już sprawdzałem/robiłem:
- Zimne luty w tunerze (BM24)
- Bezpieczniki
- Sprawdziłem okablowanie radia idące to tunera
- Ładowanie w teście 9.0 - 14.4-5 czasem spadające do 13.2.
Z góry dziękuje za pomoc.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Masz tu kilka powiązanych tematów.
To co masz w desce to nie radio. To sam ekran navi z jakimś tam odtwarzaczem (jeśli to 4:# to kaset obok ekranu, jeśli to 16:9 to kaset/plyt/md za ekranem). Z tego powodu naciskając gałkę wyłączasz i włączasz radio (czyli tuner w bagażniku) ale nie ekran. Ekran może nadal wyświetlać info z navi czy komputera pokładowego. Natomiast dioda powinna zapalać się i gasnąć wraz z naciskaniem przycisku.
Patrząc po tym co podałeś jako okoliczności przy jakich całość ma miejsce jest to zdecydowanie nietypowy problem - bądź tylko to przypadek.
Spierając się dla samego spierania - nie mogłeś niczego zrobić z ewentualnymi zimnymi lutami bo ich tam nie było. To bład/wada produkcyjna źle dobranego procesu lutowania i sama z siebie powstac już później nie może.
Połaczenia oczywiście moga się uszkadzać, pękać czy jakkolwiek inaczej tracić kontakt ale nazywanie podobnych usterek zimnym lutem jest tak samo błedne jak podawanie szerokości felgi w magicznych Jotach
Niemniej - jeśli jest to problem tunera to może on dotyczyć albo końcówek mocy (których ze względu na ich budowę i sposób montażu nie ruszyłeś) albo procesora. Nie potrafię strzelać co jest bardziej prowdopodobne - ale jeśli miałbym ten probelm to ja zaczynałbym od końcówek.
To co masz w desce to nie radio. To sam ekran navi z jakimś tam odtwarzaczem (jeśli to 4:# to kaset obok ekranu, jeśli to 16:9 to kaset/plyt/md za ekranem). Z tego powodu naciskając gałkę wyłączasz i włączasz radio (czyli tuner w bagażniku) ale nie ekran. Ekran może nadal wyświetlać info z navi czy komputera pokładowego. Natomiast dioda powinna zapalać się i gasnąć wraz z naciskaniem przycisku.
Patrząc po tym co podałeś jako okoliczności przy jakich całość ma miejsce jest to zdecydowanie nietypowy problem - bądź tylko to przypadek.
Spierając się dla samego spierania - nie mogłeś niczego zrobić z ewentualnymi zimnymi lutami bo ich tam nie było. To bład/wada produkcyjna źle dobranego procesu lutowania i sama z siebie powstac już później nie może.
Połaczenia oczywiście moga się uszkadzać, pękać czy jakkolwiek inaczej tracić kontakt ale nazywanie podobnych usterek zimnym lutem jest tak samo błedne jak podawanie szerokości felgi w magicznych Jotach
Niemniej - jeśli jest to problem tunera to może on dotyczyć albo końcówek mocy (których ze względu na ich budowę i sposób montażu nie ruszyłeś) albo procesora. Nie potrafię strzelać co jest bardziej prowdopodobne - ale jeśli miałbym ten probelm to ja zaczynałbym od końcówek.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 1451 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: roque
-
- 0 Odpowiedzi
- 1227 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: konrados94
-
- 14 Odpowiedzi
- 7630 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 30 Odpowiedzi
- 6913 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lolipop93
-
- 9 Odpowiedzi
- 9953 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: hennoh
-
- 2 Odpowiedzi
- 1210 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: irakleo
-
- 10 Odpowiedzi
- 2436 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KucaQ
-
- 3 Odpowiedzi
- 1367 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Slav0
-
- 1 Odpowiedzi
- 2056 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 2742 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: roque