Zamek drzwi kierowcy - kluczyk nie otwiera centralnego ale go zamyka

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#1

Post autor: kosteg »

Cześć,

Zacznę od tego, że nie jestem pewien czy tak było od zawsze czy objaw pojawił się ostatnio. Nie znalazłem też podobnego tematu na forum.

Zawsze otwieram i zamykam auto pilotem a zatem do zamka w drzwiach kierowcy wagi nigdy nie przywiązywałem. Aż do teraz.

Centralny sterowany pilotem działa bez problemu. Tak samo jak z konsoli.

Z drzwi kierowcy kluczykiem jestem w stanie zamknąć auto - wraz z centralnym (i ewentualnie zamknąć szyby) ale przy otwieraniu działa "tylko mechanicznie otwieranie drzwi kierowcy". Tzn, rygiel się podnosi, mogę wejść do auta ale centralny pozostałych drzwi i bagaznika pozostaje zamknięty. Nie działa również otwieranie szyb kluczykiem.

Nie występują jakiekolwiek inne problemy z zamkiem - nie otwiera się sam, nie zamyka sam. Działa prawidłowo. Nigdy nie zwróciłem uwagi na jakiekolwiek nieprawidłowości aż do czasu próby podejścia mechanicznie kluczykiem (pojawia się na forach sporo tematów z bębenkami obracającymi się swobodnie i chciałem to u siebie zweryfikować).

I teraz pytanie - czy w zamku są dwie krańcówki i jedna jest padnięta a druga ok? Czy jest jedna i skoro zamyka i podnosi szyby to znaczy, że jest ok?

Dla utrudnienia dodam, że jakiś czas temu dokładałem szyby elektryczne w drzwiach tylnych - a zatem mam "nowy" moduł GM5. Jak napisałem wcześniej - nigdy nie podchodziłem do auta z kluczykiem a zatem nie wiem czy było identycznie na fabrycznym, czy pojawiło się to dopiero po zmianie modułu.

Przechodząc do meritum - czy to może być kwestia zaprogramowania czegoś (a jaśli tak proszę o info czego i gdzie) czy ewidentnie mam coś nei tak z zamkiem kierowcy?
Obrazek
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#2

Post autor: tomx »

Sprawdź czy nie jest tak że pierwsze otwarcie otwiera tylko drzwi kierowcy, a drugie przekręcenie otwiera wszystko.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#3

Post autor: kosteg »

Wielokrotne przekręcanie niczego nie daje.

Generalnie zamek w drzwiach ma 5 pozycji (funkcji - nie wiem jak to nazwać):

- pozycja 0 - pionowo - do wkładania i wyciągania kluczyka
- pozycja pomiędzy ok 45 a 60 st w prawo - tu działa elektronika i uruchamia się centralny do zamykania
- pozycja 90st w prawo (do końca w prawo) - mechaniczne zamykanie drzwi (ciągadło wkładki mechanicznie wodzikiem zamyka zamek)
- pozycja pomiędzy ok 45 a 60 st w lewo - tu u mnie powinna działać eleketronika i centralny powinien się otworzyć ale jest "cisza"
- pozycja 90st w lewo (do końca w lewo) - mechanicznie otwieranie drzwi (ciągadło z bębenka otwiera zamek)

To jest również bardzo łatwe do rozpoznania - przektręcanie kluczyka z pozycji 0 na pierwszą w lewo czy też prawo jest takie miękkie - swobodne. Dalszy obrót wymaga już siły i wyraźnie czuć mechaniczną pracę zamka.

Jestem pewien, że to wyłącznie elektronika - pytanie czy nie bangla krańcówka czy jest to tak zaprogramowane.
Obrazek
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#4

Post autor: kosteg »

Odkopuję bo znalazłem wreszcie winowajcę...

Przekopałem opcje kodowania bez rezultatu. Elektrycznie weryfikowałem zamek i wydawał się ok jednak kupiłem drugi na podmianę - efekt bez zmian.

Kopałem dalej po przewodach i nic. Aż wpadłem na to aby zweryfikować instalację dokładanego alarmu. Mam u siebie alarm seo perfect can. Montowany przez ASO Wrocław po przerejestrowaniu auta z niemieckich na polskie blachy. W jego instrukcji montażu jest napisane "przeciąć biało czarny przewód" - czyli sygnał z zamka drzwi kierowcy. I faktycznie po przeanalizowaniu całej wiązki do alarmu w miejscu gdzie podpiety jest on do gm5 zgodnie z instrukcją przewód od zamka przecięto i zaizolowano. Po podłaczeniu nadal nie działa - ale już po odłączeniu centralki alarmu owszem (swoja drogą podłączenie tego alarmu to jakiś idiotyczny pomysł - taka akrobatyka skąd co wziąć, że aż wstyd, że to był zamysł producenta alarmu).

A zatem centralka do śmieci, wywalam wszelkie pozostałości tego alarmu a w jego miejsce fabryczny dokładam (dziś to raptem 50pln).
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Karoseria”