Zakup BMW E46

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#21

Post autor: kosteg »

Generalnie w przypadku e46 znakomitą większość można relatywnie łatwo zmienić/uzpełnić.

Szukając auta skupiłbym się na silniku/skrzyni/budzie - ich stanie i sposobie serwisowania. Jak ktoś zwraca uwagę to jeszcze na kolorze. Całą resztę można zmienić. A piszę to jako osoba która wymieniła sobie nawet przednią szybę na klimakomfort, dokładała HK, elektrykę szyb z tyłu czy zmieniała zwykłe siedzenia na sporty z pamięcią... Zapewene taniej czy prościej jest kupić auto z danym wyposażeniem ale zdecydowanie najtaniej będzie jeśli kupisz auto w dobrym stanie i nie będziesz musiał go ratować :D
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#22

Post autor: maniek21112 »

Pamiętaj, że nie każdy zrobi sam to co Ty. Robocizna przy doposażeniu w wiele opcji może pochłonąć więcej kasy niż mechanika.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#23

Post autor: kosteg »

Całkowita racja. Ale nie oszukujmy się - łatwiej jest jeździć sprawnym autem bez HK niż podziwiać stojące wiecznie u mechanika auto z fullwypasem.

Daleki jestem od pisania, że należy szukać golasów. Chciałem jedynie podkreślić, że stan to podstawa i nie ma co się skupiać na wyposażeniu. Tym bardziej, że te auta są już dość leciwe i wyjątkowo często były dotkniętę rekoma rycerzy ortalionu mających ubaw pod remizą czy biedronką.
Obrazek
Awatar użytkownika
dzejkob
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 14 sie 22, 21:35
BMW: E46 330d M57 184KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: 64-730
Płeć:

#24

Post autor: dzejkob »

Jak już planujesz kupić E46, to po roku obcowania z tym samochodem mogę doradzić, ze przede wszystkim zwrócić uwagę na to jak był eksploatowany przez poprzednika, popytać jakie części kupowal, co wymieniał. Zwróć uwagę na budę i ogniska korozji, jak wyglądają progi.
Jeśli zdecydowałbyś się na 3.0d 184km to od siebie napisze, ze kultura pracy bardzo duża, zreszta jak każde r6. Ale liczyć się z tym, ze części mogą być drogie. Ja akurat nie kupuje najtańszych zamienników, a raczej w większości te, które szły na pierwszy montaż. To są stare auta i często gęsto jak coś naprawisz to za chwile wyjdzie coś nowego :D aczkolwiek z takim budżetem powinieneś trafić na w miarę zadbany egzemplarz. Ja swoją 3.0d dorwałem za 4000zl w pakiecie z skórami, xenon, szyberdach, 4x el, lusterka ac schnitzera - ale szczerze to przez rok włożyłem w nie łącznie z kosztami robocizny około 13 tys zł. (niestety nie jestem osoba która sama sobie wymienia wszystko).
330d / 2000r / manual
marekwu
Posty: 4
Rejestracja: 27 sty 24, 0:02
BMW: e46
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów
VIN: E271877
Płeć:

#25

Post autor: marekwu »

Co do oleju, to tak, większość modeli E46, zarówno przedliftowych, jak i poliftowych, bierze olej..
Jeremy1e
Posty: 6
Rejestracja: 8 mar 24, 14:05
BMW: BMW Seria 3
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#26

Post autor: Jeremy1e »

dzejkob pisze: 30 cze 23, 4:43 Jak już planujesz kupić E46, to po roku obcowania z tym samochodem mogę doradzić, ze przede wszystkim zwrócić uwagę na to jak był eksploatowany przez poprzednika, popytać jakie części kupowal, co wymieniał. Zwróć uwagę na budę i ogniska korozji, jak wyglądają progi.
Jeśli zdecydowałbyś się na 3.0d 184km to od siebie napisze, ze kultura pracy bardzo duża, zreszta jak każde r6. Ale liczyć się z tym, ze części mogą być drogie. Ja akurat nie kupuje najtańszych zamienników, a raczej w większości te, które szły na pierwszy montaż. To są stare auta i często gęsto jak coś naprawisz to za chwile wyjdzie coś nowego :D aczkolwiek z takim budżetem powinieneś trafić na w miarę zadbany egzemplarz. Ja swoją 3.0d dorwałem za 4000zl w pakiecie z skórami, xenon, szyberdach, 4x el, lusterka ac schnitzera - ale szczerze to przez rok włożyłem w nie łącznie z kosztami robocizny około 13 tys zł. (niestety nie jestem osoba która sama sobie wymienia wszystko).
:lol: nie dałbym tyle za ulepszenie auta - ponad 3-krotnośc jego ceny - czyste szaleństwo... %)
Ostatnio zmieniony 12 kwie 24, 13:19 przez Jeremy1e, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Jeremy 😊
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#27

Post autor: KucaQ »

Czytając post, który zacytowałeś nie wnioskuję, żeby autor wydał 13k zl na "ulepszenie", tylko raczej na doprowadzenie do przyzwoitego stanu poprzez wymiane cześci eksploatacyjnych. A kupując 330d za 4000zł, to nie oszukujmy się - proszenie się wręcz o takowe koszty.
Niestety, ale kupując 20-letnie BMW trzeba się liczyć z takimi wydatkami. Mówiąc oczywiście, o sytuacji, w którejś ktoś dba o auto i wszystko wymienia na czas i robi to zgodnie ze sztuką. Bo są i tacy co amortyzatory wymieniają pojedynczo i to na używane :unknown:
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#28

Post autor: kosteg »

KucaQ pisze: 11 mar 24, 8:23 Bo są i tacy co amortyzatory wymieniają pojedynczo i to na używane
Się tu ot zrobi ale trafiłem kiedyś na ogłoszenie, gdzie sprzedawca najpierw zachwalał "doinwestowane" i "serwisowane auto" a w liście części jakie ostatnio wymienił był dla przedniej osi: amortyzator prawy, wahacz lewy i "używana sprężyna" prawy tył... Także teges :D
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”