Zablokowana kierownica, nie działający kluczyk, auto stoi

Warmous
Posty: 1
Rejestracja: 21 sie 13, 8:04
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: Warmous »

Witam!
Z problemem kluczyka zmagałem się od jakiegoś czasu, na początku nie zawsze "załapały" wszystkie kontrolki przy zapłonie, przez jakiś czas zapalał normalnie, ale potrafił zgasnąć sam z siebie po sekundzie, a potem miał problemy żeby w ogóle załapał immobiliser. Co ciekawe po zmianie baterii było dużo gorzej niż przed wymiana. No i któregoś ranka przy 10 próbie odpalenia odpalił, ale słuchając głupich rad zgasiłem go i psiknąłem WD-40 do stacyjki. Przestała ona totalnie reagować i przy którejś nerwowej próbie odpalenia, zablokowałem kierownice. W tym momencie kluczyk nie przekręca się nawet na pozycję "1", tylko lekko się rusza o ok. 15 stopni.
Rozebrałem kolumne, wykręciłem kierownicę, nie znalazłem żadnego widocznego elementu blokady kierownicy. Co ciekawe gdy jest wsadzony kluczyk i staram się przekręcić śrubokrętem "otwór" w kostce, to łapie prawie za każdym razem i odpala. Podjechałbym z tym do mechanika, ale niestety samochód stoi z zablokowaną kierownicą na podwórku i bez lawety jest nie do ruszenia.

Dobra, w końcu do sedna. Czy jest jakaś możliwość awaryjnego odblokowania kierownicy?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#2

Post autor: GUMMISS »

Jesli da sie zdjac kierownice, to mozesz ostatecznie odpilowac element blokujący. Jesli nie zejdzie kierownica to nie wiem co zrobic..... Bez tego nie zdejmiesz nawet stacyjki z kolumny...

Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#3

Post autor: Młody90 »

a kto normalny psika wd do stacyjki ?

jeszcze nie mialem okazji zagladac w okolice stacyjki, oslony nie da sie zdjac bez sciagania kierownicy ? .

P.S

znalazłem coś takiego " Wystarczyło odkręcić plastikową śrubkę z obudowy kolumny kierowniczej z dołu i ręcznie rozdzielić obudowę górną od dolnej. Kostka znajduje się po lewej stronie, wysuwamy z niej taki kawałek plastiku w lewo i wyciągamy wiązkę, potem pod kostką są 2 śrubki ale bez głowek na płaski śrubokrent mały, odkręcamy i kostka sama wyjdzie. Zakładamy odwrotnie do demontażu "
może kostka stacyjki padła.
Ja miałem przypadek w Vectrze ze przy wlaczonym silniku moglem kluczyk wyjac :ROFL: tak mialem stacyjke wyrabana :D
A stacyjka powinna byc montowana jak wszystkie , bedzie taki dinks ''dziurka'' co trzeba wcisnac i wyciagnac :wink:

pozdro i strzesz się WD :)
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#4

Post autor: wandii »

GUMMISS pisze:Jesli da sie zdjac kierownice, to mozesz ostatecznie odpilowac element blokujący. Jesli nie zejdzie kierownica to nie wiem co zrobic..... Bez tego nie zdejmiesz nawet stacyjki z kolumny...
No przecież wyraźnie napisał, że zdjął kierownicę a wy wyskakujecie z instrukcją demontażu.
Skoro Ty nie możesz jechać to zadzwoń do jakiegoś ślusarza, który przyjedzie do Ciebie.

Może coś z tego wywnioskujesz http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AM11&mospid=47636&hg=32

A tu masz instrukcje po angielsku
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=963009
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ kierowniczy”