Zablokowana kierownica, nie działający kluczyk, auto stoi
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 sie 13, 8:04
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Witam!
Z problemem kluczyka zmagałem się od jakiegoś czasu, na początku nie zawsze "załapały" wszystkie kontrolki przy zapłonie, przez jakiś czas zapalał normalnie, ale potrafił zgasnąć sam z siebie po sekundzie, a potem miał problemy żeby w ogóle załapał immobiliser. Co ciekawe po zmianie baterii było dużo gorzej niż przed wymiana. No i któregoś ranka przy 10 próbie odpalenia odpalił, ale słuchając głupich rad zgasiłem go i psiknąłem WD-40 do stacyjki. Przestała ona totalnie reagować i przy którejś nerwowej próbie odpalenia, zablokowałem kierownice. W tym momencie kluczyk nie przekręca się nawet na pozycję "1", tylko lekko się rusza o ok. 15 stopni.
Rozebrałem kolumne, wykręciłem kierownicę, nie znalazłem żadnego widocznego elementu blokady kierownicy. Co ciekawe gdy jest wsadzony kluczyk i staram się przekręcić śrubokrętem "otwór" w kostce, to łapie prawie za każdym razem i odpala. Podjechałbym z tym do mechanika, ale niestety samochód stoi z zablokowaną kierownicą na podwórku i bez lawety jest nie do ruszenia.
Dobra, w końcu do sedna. Czy jest jakaś możliwość awaryjnego odblokowania kierownicy?
Pozdrawiam
Z problemem kluczyka zmagałem się od jakiegoś czasu, na początku nie zawsze "załapały" wszystkie kontrolki przy zapłonie, przez jakiś czas zapalał normalnie, ale potrafił zgasnąć sam z siebie po sekundzie, a potem miał problemy żeby w ogóle załapał immobiliser. Co ciekawe po zmianie baterii było dużo gorzej niż przed wymiana. No i któregoś ranka przy 10 próbie odpalenia odpalił, ale słuchając głupich rad zgasiłem go i psiknąłem WD-40 do stacyjki. Przestała ona totalnie reagować i przy którejś nerwowej próbie odpalenia, zablokowałem kierownice. W tym momencie kluczyk nie przekręca się nawet na pozycję "1", tylko lekko się rusza o ok. 15 stopni.
Rozebrałem kolumne, wykręciłem kierownicę, nie znalazłem żadnego widocznego elementu blokady kierownicy. Co ciekawe gdy jest wsadzony kluczyk i staram się przekręcić śrubokrętem "otwór" w kostce, to łapie prawie za każdym razem i odpala. Podjechałbym z tym do mechanika, ale niestety samochód stoi z zablokowaną kierownicą na podwórku i bez lawety jest nie do ruszenia.
Dobra, w końcu do sedna. Czy jest jakaś możliwość awaryjnego odblokowania kierownicy?
Pozdrawiam
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4011
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Jesli da sie zdjac kierownice, to mozesz ostatecznie odpilowac element blokujący. Jesli nie zejdzie kierownica to nie wiem co zrobic..... Bez tego nie zdejmiesz nawet stacyjki z kolumny...
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G

-
- Bywalec forum
- Posty: 2274
- Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
- BMW: 320D M47
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zabrze
- VIN: KE44253
a kto normalny psika wd do stacyjki ?
jeszcze nie mialem okazji zagladac w okolice stacyjki, oslony nie da sie zdjac bez sciagania kierownicy ? .
P.S
znalazłem coś takiego " Wystarczyło odkręcić plastikową śrubkę z obudowy kolumny kierowniczej z dołu i ręcznie rozdzielić obudowę górną od dolnej. Kostka znajduje się po lewej stronie, wysuwamy z niej taki kawałek plastiku w lewo i wyciągamy wiązkę, potem pod kostką są 2 śrubki ale bez głowek na płaski śrubokrent mały, odkręcamy i kostka sama wyjdzie. Zakładamy odwrotnie do demontażu "
może kostka stacyjki padła.
Ja miałem przypadek w Vectrze ze przy wlaczonym silniku moglem kluczyk wyjac
tak mialem stacyjke wyrabana 
A stacyjka powinna byc montowana jak wszystkie , bedzie taki dinks ''dziurka'' co trzeba wcisnac i wyciagnac
pozdro i strzesz się WD
jeszcze nie mialem okazji zagladac w okolice stacyjki, oslony nie da sie zdjac bez sciagania kierownicy ? .
P.S
znalazłem coś takiego " Wystarczyło odkręcić plastikową śrubkę z obudowy kolumny kierowniczej z dołu i ręcznie rozdzielić obudowę górną od dolnej. Kostka znajduje się po lewej stronie, wysuwamy z niej taki kawałek plastiku w lewo i wyciągamy wiązkę, potem pod kostką są 2 śrubki ale bez głowek na płaski śrubokrent mały, odkręcamy i kostka sama wyjdzie. Zakładamy odwrotnie do demontażu "
może kostka stacyjki padła.
Ja miałem przypadek w Vectrze ze przy wlaczonym silniku moglem kluczyk wyjac


A stacyjka powinna byc montowana jak wszystkie , bedzie taki dinks ''dziurka'' co trzeba wcisnac i wyciagnac

pozdro i strzesz się WD

-
- Bywalec forum
- Posty: 917
- Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
- BMW: e60 e92
- Rok produkcji: 2009
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Ciechanow
No przecież wyraźnie napisał, że zdjął kierownicę a wy wyskakujecie z instrukcją demontażu.GUMMISS pisze:Jesli da sie zdjac kierownice, to mozesz ostatecznie odpilowac element blokujący. Jesli nie zejdzie kierownica to nie wiem co zrobic..... Bez tego nie zdejmiesz nawet stacyjki z kolumny...
Skoro Ty nie możesz jechać to zadzwoń do jakiegoś ślusarza, który przyjedzie do Ciebie.
Może coś z tego wywnioskujesz http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AM11&mospid=47636&hg=32
A tu masz instrukcje po angielsku
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=963009
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 4 Odpowiedzi
- 8809 Odsłony
-
Ostatni post autor: BMWE46
-
- 31 Odpowiedzi
- 19710 Odsłony
-
Ostatni post autor: mariryb
-
- 6 Odpowiedzi
- 2987 Odsłony
-
Ostatni post autor: winzent
-
- 0 Odpowiedzi
- 1488 Odsłony
-
Ostatni post autor: blackbart666
-
- 2 Odpowiedzi
- 673 Odsłony
-
Ostatni post autor: Krystian46
-
- 21 Odpowiedzi
- 17741 Odsłony
-
Ostatni post autor: jjusti18
-
- 6 Odpowiedzi
- 6090 Odsłony
-
Ostatni post autor: Paster
-
- 7 Odpowiedzi
- 2585 Odsłony
-
Ostatni post autor: Dawid_97
-
- 2 Odpowiedzi
- 5000 Odsłony
-
Ostatni post autor: AZRAEL
-
- 4 Odpowiedzi
- 1716 Odsłony
-
Ostatni post autor: kosteg