Bardzo często mam wrażenie, że jak coś robię samemu to nie byłbym w stanie oferować tego jak usługi dla kogoś - albo byłoby to nieopłacalne albo musiałoby kosztować majątek. Samemu (szczególnie w przypadku swojego auta) robisz wszystko niemal pedantycznie (patrz np czyszczenie i zabezpieczenie śrub przez Ciebie w Twojej zabawie z zawieszeniem).
Zabezpieczenie antykorozyjne profili
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1696
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
-
- Bywalec forum
- Posty: 893
- Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
- BMW: E46 318i fl w sedesie
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: Fz51423
- Lokalizacja: Szczecin
Dlatego jeżeli cokolwiek samemu się potrafi zrobić, to trzeba zmuszać się żeby robic jak najwiecej przy samochodzie. Konserwacja podwozia to grube godziny szlifowania, zabezpieczania itd. W jaki sposób zrobione profesjonalnie może kosztować Kilka stówek? No nie może, a jak tyle kosztuje to wiadomo, ze tylko karcher i baranek na wszystko, a pod barankiem ruda tańczy jak szalona. Znowu jak chce się wszystko perfekt to cena w stylu 5tys to szczena może opasc, ale wiadomo za co się płaci, kazda śrubka ocynkowana itp. dlatego Ci drodzy blacharze maja full terminow, bo ludzie zaczęli doceniać dobra prace i wola zapłacić raz i miec z głowy na lata, za to do Wieśka za 500stow to możesz przyjeżdżać nawet za godzinę i odbiór na jutro, ciekawostka
-
- Bywalec forum
- Posty: 108
- Rejestracja: 1 lut 17, 21:25
- BMW: E46 320i M52TUB20
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
- VIN: JM44173
Ogółem na tym filmie jest pokazane, jak od a do z powinien być przygotowany spód auta do konserwacji. Bo tak jak wcześniej było wspomniane, że zwykłe umycie, plus szczotka druciana i na to baranek to słaba opcja.
-
- Bywalec forum
- Posty: 108
- Rejestracja: 1 lut 17, 21:25
- BMW: E46 320i M52TUB20
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
- VIN: JM44173
Nie chce chwalić tego warsztatu, bo nie wiem na ile zostało to dobrze zrobione i nigdy u nich nie byłem, ale widać że prócz mycia została zastosowana jakaś chemia, która ma zatrzymać dalsze korodowanie blachy no i ten cały wosk do profili itp.,
Powiem szczerze, że sam się zastanawiam czy nie ogarnąć takiej konserwacji. Na razie przejeżdżę tę zimę i będę obserwował jak się ma spód auta. Jak będzie się działo coś niedobrego, to będę musiał odłożyć kasę i na następna zimę coś takiego ogarnąć.
- koperek
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 sty 21, 11:58
- BMW: BMW E46 325i
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
No to fakt, już się przejechałem parę razy na tych usługach. Używałeś może jakiś sprawdzonych preparatów? Wielkie dziękiscghost pisze: ↑17 lut 21, 13:30 zalezy kto co i jak zrobi, jak robisz sam dla siebie powoli i dokladnie to pewnie bedzie lepiej niz "profesjonalisci'
to tak jak z zabezpieczeniem podwozia - oddasz do przypadkowych "profesjonalistów" to zmyją myjką, zjadą rdze szczotką i zawalą konserwacją, cyk 700zł
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7215
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
w internecie oczywiscie najprosciej jest przerzucac sie nazwami i markami produktow 'ten lepszy od tamtego itd.'
ja tam wole myslec w kategoriach podstawowej funkcji jakie maja spelniac - dla przykladu:
najpierw wiadmomo - mechaniczne usuwanie rdzy, szczoty, sciernice itd.
potem wytrawienie resztek jakims preparatem na bazie kwasu fosforowego, np fosol, bartosal czy od biedy correador z castoramy
tu najczesciej mylone z 'magicznymi' srodkami, ktore tworza 'podklad do malowania' np. brunox, app r stop -itp. wszystkie ktore mówia, ze wystarczy pokryc rdze i mozna na nich malować, to zupelnie inna kategoria produktow niz gołe 'odrdzewiacze' ktore trzeba na koncu zmyc woda,
te brunoxy itd to sa dobre wlasnie na zamkniete profile, gdzie nie da sie dotrzec pedzlem
na totalnie gola blache najlepszy podkald epoksydowy 2 skladnikowy, o firmach sie nie wypowiadam, ale jak to ma byc podwozie to nie musi byc
z pistoletu, wystarczy pedzlem dokladnie przejechac, to wlasnie ten epoksyd jest prawdziwym zabezpieczeniem blachy podwozia, tzn. ma odciac dostep tlenu i wody, dlatego powinien byc porzadnie nalozony
na to mozna (nie wiem czy trzeba, no ale skoro robimy dla siebie... ) dac jakas druga warstwe 'zwyklej' farby, najlepiej 2-skladnikowej, chociaz
ja bym przejechal byle czym, oczywiscie chodzi o malowanie grubo pedzlem a nie szprajem, od biedy dowolna farba 'do metalu' (chociaz juz nie malujemy metalu tylko epoksyd),
i dopiero na to tzw. "baranek", czyli te wszystko masy czarująco-uszczelniajaco-wygluszajace, tyle ze glownym zadaniem czegos takiego
jest zabezpieczenie glebszych warstw, czyli glownie tego epoksydu przez uderzeniami kamieni, wodą itd., a nie 'zabezpieczenie podwozia', jak to mysli typowy janusz
jak widac roboty sporo i pewnie faktycznie profesjonalni lakiernicy tak robią, tyle ze wtedy to nie trwa 2 dni i nie kosztuje 500zł
no ale przecietny wlasciciel samochodu o tym nie mysli, wiec jak tylko oblecisz podwozie myjką i opierdzielisz 'barankiem' to od zewnatrz
bedzie wygladalo tak samo
jak mawia klasyk "u siebie rób jak u siebie, a u obcego..."
ja tam wole myslec w kategoriach podstawowej funkcji jakie maja spelniac - dla przykladu:
najpierw wiadmomo - mechaniczne usuwanie rdzy, szczoty, sciernice itd.
potem wytrawienie resztek jakims preparatem na bazie kwasu fosforowego, np fosol, bartosal czy od biedy correador z castoramy
tu najczesciej mylone z 'magicznymi' srodkami, ktore tworza 'podklad do malowania' np. brunox, app r stop -itp. wszystkie ktore mówia, ze wystarczy pokryc rdze i mozna na nich malować, to zupelnie inna kategoria produktow niz gołe 'odrdzewiacze' ktore trzeba na koncu zmyc woda,
te brunoxy itd to sa dobre wlasnie na zamkniete profile, gdzie nie da sie dotrzec pedzlem
na totalnie gola blache najlepszy podkald epoksydowy 2 skladnikowy, o firmach sie nie wypowiadam, ale jak to ma byc podwozie to nie musi byc
z pistoletu, wystarczy pedzlem dokladnie przejechac, to wlasnie ten epoksyd jest prawdziwym zabezpieczeniem blachy podwozia, tzn. ma odciac dostep tlenu i wody, dlatego powinien byc porzadnie nalozony
na to mozna (nie wiem czy trzeba, no ale skoro robimy dla siebie... ) dac jakas druga warstwe 'zwyklej' farby, najlepiej 2-skladnikowej, chociaz
ja bym przejechal byle czym, oczywiscie chodzi o malowanie grubo pedzlem a nie szprajem, od biedy dowolna farba 'do metalu' (chociaz juz nie malujemy metalu tylko epoksyd),
i dopiero na to tzw. "baranek", czyli te wszystko masy czarująco-uszczelniajaco-wygluszajace, tyle ze glownym zadaniem czegos takiego
jest zabezpieczenie glebszych warstw, czyli glownie tego epoksydu przez uderzeniami kamieni, wodą itd., a nie 'zabezpieczenie podwozia', jak to mysli typowy janusz
jak widac roboty sporo i pewnie faktycznie profesjonalni lakiernicy tak robią, tyle ze wtedy to nie trwa 2 dni i nie kosztuje 500zł
no ale przecietny wlasciciel samochodu o tym nie mysli, wiec jak tylko oblecisz podwozie myjką i opierdzielisz 'barankiem' to od zewnatrz
bedzie wygladalo tak samo
jak mawia klasyk "u siebie rób jak u siebie, a u obcego..."
- koperek
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 sty 21, 11:58
- BMW: BMW E46 325i
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
scghost pisze: ↑23 lut 21, 15:38 w internecie oczywiscie najprosciej jest przerzucac sie nazwami i markami produktow 'ten lepszy od tamtego itd.'
ja tam wole myslec w kategoriach podstawowej funkcji jakie maja spelniac - dla przykladu:
najpierw wiadmomo - mechaniczne usuwanie rdzy, szczoty, sciernice itd.
potem wytrawienie resztek jakims preparatem na bazie kwasu fosforowego, np fosol, bartosal czy od biedy correador z castoramy
tu najczesciej mylone z 'magicznymi' srodkami, ktore tworza 'podklad do malowania' np. brunox, app r stop -itp. wszystkie ktore mówia, ze wystarczy pokryc rdze i mozna na nich malować, to zupelnie inna kategoria produktow niz gołe 'odrdzewiacze' ktore trzeba na koncu zmyc woda,
te brunoxy itd to sa dobre wlasnie na zamkniete profile, gdzie nie da sie dotrzec pedzlem
na totalnie gola blache najlepszy podkald epoksydowy 2 skladnikowy, o firmach sie nie wypowiadam, ale jak to ma byc podwozie to nie musi byc
z pistoletu, wystarczy pedzlem dokladnie przejechac, to wlasnie ten epoksyd jest prawdziwym zabezpieczeniem blachy podwozia, tzn. ma odciac dostep tlenu i wody, dlatego powinien byc porzadnie nalozony
na to mozna (nie wiem czy trzeba, no ale skoro robimy dla siebie... ) dac jakas druga warstwe 'zwyklej' farby, najlepiej 2-skladnikowej, chociaz
ja bym przejechal byle czym, oczywiscie chodzi o malowanie grubo pedzlem a nie szprajem, od biedy dowolna farba 'do metalu' (chociaz juz nie malujemy metalu tylko epoksyd),
i dopiero na to tzw. "baranek", czyli te wszystko masy czarująco-uszczelniajaco-wygluszajace, tyle ze glownym zadaniem czegos takiego
jest zabezpieczenie glebszych warstw, czyli glownie tego epoksydu przez uderzeniami kamieni, wodą itd., a nie 'zabezpieczenie podwozia', jak to mysli typowy janusz
jak widac roboty sporo i pewnie faktycznie profesjonalni lakiernicy tak robią, tyle ze wtedy to nie trwa 2 dni i nie kosztuje 500zł
no ale przecietny wlasciciel samochodu o tym nie mysli, wiec jak tylko oblecisz podwozie myjką i opierdzielisz 'barankiem' to od zewnatrz
bedzie wygladalo tak samo
jak mawia klasyk "u siebie rób jak u siebie, a u obcego..."
No to mam rozpisane krok po korku . Wielkie dzięki za pomoc i tak konkretną
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 9 Odpowiedzi
- 3160 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: M54B22
-
- 8 Odpowiedzi
- 4938 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 20 Odpowiedzi
- 15377 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: darek2341