Wysoki parametr Rough M43tu, trzesie autem.

Cichy_92
Bywalec forum
Posty: 71
Rejestracja: 20 kwie 16, 21:29
BMW: E46 330dA T
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Wot
VIN: JN00719

#1

Post autor: Cichy_92 »

Witam

Od zakupu e46 z silnikiem M43tu 118km zrobilem jakies 3000km. Przez ten czas wymienilem swiece na denso k20tt, odme, filtr powietrza.

Drazni mnie fakt, ze na wolnych obrotach auto ewidentnie sie trzesie. Obroty raczej trzymaja poziom, trzeba sie naprawde przyjrzec wskazowce zeby zobaczyc ze raz na jakis czas drgnie. Co do mocy to wydaje mi sie, ze w normie.

Po podlaczeniu sie pod Inpe niepokoi mnie kilka rzeczy. Mianowicie w zakladce Rough wyswietla sie wartosc z wykrzyknikiem dla jednego z cylindrow. Oprocz tego cyklicznie wyskakuje mi slawny blad mieszanki 171 na biegu jalowym. Na poczatku uzytkowania mialem rowniez blad 137 - czujnika spalania stukowego, ale po skasowaniu nie pojawil sie ponownie. Ktos cos doradzi?

Zalaczam "screeny", wybaczcie ze robione telefonem

Obrazek
Obrazek
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#2

Post autor: wandii »

Moim zdaniem wypada Ci zapłon na 2 garze i dlatego trzęsie. Musisz teraz tylko ustalić czemu, może coś z cewka, może przewody, może słabe ciśnienie, lewe powietrze albo jeszcze coś innego
Cichy_92
Bywalec forum
Posty: 71
Rejestracja: 20 kwie 16, 21:29
BMW: E46 330dA T
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Wot
VIN: JN00719

#3

Post autor: Cichy_92 »

A w czasie jazdy byloby to jakos odczuwalne?
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#4

Post autor: wandii »

Możesz czuć trzęsienie lub utratę mocy
Cichy_92
Bywalec forum
Posty: 71
Rejestracja: 20 kwie 16, 21:29
BMW: E46 330dA T
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Wot
VIN: JN00719

#5

Post autor: Cichy_92 »

W czasie jazdy nic nie trzesie. Z moca ciezko mi powiedziec, ale raczej jest znosnie jak na 118km.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#6

Post autor: mariryb »

Wypadanie zaplonu podczas jazy bedzie czuc jak jedziesz rowno, na niskich obrotach, z małym wciśnięciem gazu i gdy wcisniesz mocniej pedal czuć szarpniecie.
Dla testu zamień tà świece z inną miejscami.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Cichy_92
Bywalec forum
Posty: 71
Rejestracja: 20 kwie 16, 21:29
BMW: E46 330dA T
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Wot
VIN: JN00719

#7

Post autor: Cichy_92 »

Swiece czy przewody zamienic? Na poprzednich swiecach bylo tak samo jesli chodzi o telepanie.
isolato

#8

Post autor: isolato »

raczej masz problem z cewką/kablami zapłonowymi
u mnie parametry rough może nie są takie wysokie, ale obroty czasem wariują na jałowym. Poszarpywania, o których pisze mariryb również występują. Świece wymieniałem na przeznaczone do tego silnika NGK, a objawy ww. występują od zawsze sporadycznie.
Cichy_92
Bywalec forum
Posty: 71
Rejestracja: 20 kwie 16, 21:29
BMW: E46 330dA T
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Wot
VIN: JN00719

#9

Post autor: Cichy_92 »

Wszystkie przewody maja po okolo 2.2kOhm.

Kupiłem dzisiaj używana cewkę i po podmianie zbyt dużo się nie zmieniło. Po odpaleniu było lepiej, ale po przegazowce znowu tak samo. Czy może być tak, że przewod jest walniety, a mimo tego ma rezystancje jak inne?

Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”