Wyrzucanie płynu ze zbiorniczka wyruwnawczego bmw e83 2.0d m47n

Igna 1+
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 11 mar 21, 20:30
BMW: Bmw e83
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki

#1

Post autor: Igna 1+ »

Witam wyrzuca mi wodę że zbiornika wyruwnawczego przy większych prędkościach ~120 i wyzej zrobiłem test co2
Obrazek
Obrazek
Termostaty dobre pół roku behra, węże dość twarde jak zgaszę samochód odczekam chwilę i włączę zaplon to słychać przelewanie wody w nagrzewnicy i po chwili przestaje. Uszczelka czy chłodnica spalin przepalona, jak sprawdzić ta chłodnice, jak prawidłowo odpowietrza się ten układ. Proszę o pomoc. Dziękuję. Bmw x3 e83 2.0d m47n
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Po pierwsze jaka jest temperatura w ukrytym menu (test 7.0)? Ten główny behr sprzed pół roku to nie nadaje się, tylko oryginał działa prawidłowo.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Igna 1+
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 11 mar 21, 20:30
BMW: Bmw e83
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki

#3

Post autor: Igna 1+ »

Temp trzyma 89-91 w zależności od jazdy, myślę że działa narazie prawidłowo ten behr. Dolny wąż zaczyna się robić się ciepły jak w teście 7 jest 88, 89 stopni.
Igna 1+
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 11 mar 21, 20:30
BMW: Bmw e83
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki

#4

Post autor: Igna 1+ »

Na wolnych obrotach non stop 90 trzyma i temp ustawiona na 21
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#5

Post autor: PiotrWłocławek »

Pompa wody nie wyrabia na wolnych obrotach albo wina odpowietrzenia. Przelew na wolnych jest w zbiorniczku, przy wyłączonej klimatyzacji? A może korek niesprawny.
Igna 1+
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 11 mar 21, 20:30
BMW: Bmw e83
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki

#6

Post autor: Igna 1+ »

Po od kreceniu korka woda leci z powrotu ciurkiem czasem z minimalna przerwa jakby pęcherzyk powietrza był, po dodaniu gazu czuć jak wąż twardnieje przy odkręconym korku.
Igna 1+
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 11 mar 21, 20:30
BMW: Bmw e83
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki

#7

Post autor: Igna 1+ »

To po tych zdjęciach co widać z niebieskiego zmienił na zielony to nie uszczelka? Korek podmieniałem od kumpla to samo. Dziś odpowietrzylem do góry przód mocno dałem i 2tys obrotow myślałem że dobrze już będzie a jak wrucilem pod dom zacząłem przestawiać z 32 na 18 po chwili na 32 i słyszę przelewanie wody.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Skoro zmienił kolor z niebieskiego na zielony to niezbyt ciekawie, powtórz test dla pewności.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Igna 1+
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 11 mar 21, 20:30
BMW: Bmw e83
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki

#9

Post autor: Igna 1+ »

2x robiłem 3 raz wczoraj po około 5min nie jest niebieski tylko zielony taki sam kolor jak w 1poscie. Majster mówił że przez chłodnice spalin by nie szło tak bo egr nie pracuje powyżej 2tys obrotow i w ogóle nie ma tam takiego ciśnienia. Mówił że trzeba zdjąć miskę olejowa żeby zdjąć głowice prawdą to? A i też mówił że stare śruby do głowicy da a mi się zdaje że nowe muszą być, tak samo uszelka pod miskę i klawiaturę plus nowe podkładki pod wtryski. Płyn mam prestone dobry czy inny polecacie.
Igna 1+
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 11 mar 21, 20:30
BMW: Bmw e83
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki

#10

Post autor: Igna 1+ »

Jak zwykle nikt nic nie wie. Dziś znowu powtórzyłem test na wysokich obrotach około 3 tys i wyzej zmiana z niebieskiego na zielony po odpuszczeniu gazu odrazu zmienia spowrotem na niebieski.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”