Wyrzuca wode ze zbiorniczka wyrównawczego
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 maja 19, 14:21
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Witam !
Mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość Ostatnio moje e46 1.9 m43 stało około 2 tygodni bez odpalania. Po odpaleniu zapaliła się kontrolka od płynu chłodniczego, ale za chwilę zgasła, więc pomyślałem, że to może jakiś błąd. Przejechałem około 100km i nic się nie działo. Następnego dnia znowu po odpaleniu pojawiła się ta kontrolka, sprawdziłem poziom płynu i faktycznie go brakowało, a że miałem do dyspozycji tylko wodę to dolałem ponad litr. ( chyba za dużo ) Kontrolka na trochę zgasła ale po kilkunastu kilometrach znowu się zapaliła i tak co chwilę gasła i się zapalała. Stałem trochę w korkach, nic poza kontrolką niepokojącego się nie pojawiało. Po dojechaniu pod dom zobaczyłem pare buchającą ze zbiorniczka. Płyn się zagotował. Co może być powodem ? Następnego dnia sprawdziłem poziom płynu, zbiorniczek był pusty a pływak leżał. Wlałem znowu około litra wody, pływak nie drgnął a woda była prawie pod korek. Odpaliłem silnik, pochodziło z 10 min i jak tylko delikatnie odkręciłem korek to było słychać, że tam się gotuje. Po ostygnięciu odkręciłem korek i pływak wyskoczył ponad maxa. Dodam jeszcze, że temperatura na blacie normalnie urosła i trzymała się cały czas środka. Co może być powodem tego, ewentualnie czy z czymś takim uda mi się zrobić około 100km ? Czy to może być od tego, że tej wody po prostu zalałem za dużo ?
Z góry dziękuję za wszystkie rady
Mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość Ostatnio moje e46 1.9 m43 stało około 2 tygodni bez odpalania. Po odpaleniu zapaliła się kontrolka od płynu chłodniczego, ale za chwilę zgasła, więc pomyślałem, że to może jakiś błąd. Przejechałem około 100km i nic się nie działo. Następnego dnia znowu po odpaleniu pojawiła się ta kontrolka, sprawdziłem poziom płynu i faktycznie go brakowało, a że miałem do dyspozycji tylko wodę to dolałem ponad litr. ( chyba za dużo ) Kontrolka na trochę zgasła ale po kilkunastu kilometrach znowu się zapaliła i tak co chwilę gasła i się zapalała. Stałem trochę w korkach, nic poza kontrolką niepokojącego się nie pojawiało. Po dojechaniu pod dom zobaczyłem pare buchającą ze zbiorniczka. Płyn się zagotował. Co może być powodem ? Następnego dnia sprawdziłem poziom płynu, zbiorniczek był pusty a pływak leżał. Wlałem znowu około litra wody, pływak nie drgnął a woda była prawie pod korek. Odpaliłem silnik, pochodziło z 10 min i jak tylko delikatnie odkręciłem korek to było słychać, że tam się gotuje. Po ostygnięciu odkręciłem korek i pływak wyskoczył ponad maxa. Dodam jeszcze, że temperatura na blacie normalnie urosła i trzymała się cały czas środka. Co może być powodem tego, ewentualnie czy z czymś takim uda mi się zrobić około 100km ? Czy to może być od tego, że tej wody po prostu zalałem za dużo ?
Z góry dziękuję za wszystkie rady
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10340
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Nie wlewa się wody do układu chlodzenia. Zdejmij osłony i szukaj nieszczelności, z reguły jest w okolicy zbiornika. Pion nie oznacza prawidłowej temperatury, tylko zakres 75-115 stopni a u Ciebie ma być 105, włącz test 7.0 w ukrytym menu i sprawdzaj dokładną wartość.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 maja 19, 14:21
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
A myślisz, że uda mi się przejechać bez szkody w takim stanie te 100 km ? W miejscu gdzie obecnie jestem nie mam ani miejsca ani możliwości, żeby cokolwiek z tym zrobić
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7215
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
jak sie ma do wyboru jechac na sucho albo wode to juz lepiej wlac wode
ale to ma byc na dojazd do domu czy mechanika w awaryjnej sytuacji a nie na jezdzenie na codzien
a wracajac do tematu
dolewajac litry wody do ukladu powodujesz, ze obniza sie temperatura wrzenia plynu
nawet jesli cos tam go wczesniej bylo,to staje sie rozcienczony i pewnie dlatego sie teraz gotuje
po pierwsze znajdz przyczyne wycieku, zwykle wystarczy spojrzec na auto rowniez od dolu,
moze uszczelki na dole zbiorniczka wyrownawczego puszczaja
no i ze m43 to krociec z tylu jest pierwszym podejrzanym
a jak juz zostanie to naprawione to najlepiej zlej to wszystko co jest teraz w ukladzie
i nalej swiezego plynu do chlodnic, potem poprawne odpowietrzenie i po sprawie
ewentualnie jak musisz jechac 'na wodzie' to dokup sobie przynajmniej jakis marketowy koncentrat
typu k2 kuler czy jak mu tam i tez go dolej
ale to ma byc na dojazd do domu czy mechanika w awaryjnej sytuacji a nie na jezdzenie na codzien
a wracajac do tematu
dolewajac litry wody do ukladu powodujesz, ze obniza sie temperatura wrzenia plynu
nawet jesli cos tam go wczesniej bylo,to staje sie rozcienczony i pewnie dlatego sie teraz gotuje
po pierwsze znajdz przyczyne wycieku, zwykle wystarczy spojrzec na auto rowniez od dolu,
moze uszczelki na dole zbiorniczka wyrownawczego puszczaja
no i ze m43 to krociec z tylu jest pierwszym podejrzanym
a jak juz zostanie to naprawione to najlepiej zlej to wszystko co jest teraz w ukladzie
i nalej swiezego plynu do chlodnic, potem poprawne odpowietrzenie i po sprawie
ewentualnie jak musisz jechac 'na wodzie' to dokup sobie przynajmniej jakis marketowy koncentrat
typu k2 kuler czy jak mu tam i tez go dolej
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 maja 19, 14:21
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
No z tą wodą właśnie taka sytuacja wyszła, że nie było wyjścia. Teraz muszę tylko dojechać te 100km i tam już na pewno znajdę przyczynę. Jeszcze jedna myśl wpadła mi do głowy. Orientujecie się może przy jakim ubytku płynu zapala się kontrolka ? Może pływak coś szwankuje i po prostu przelałem tą wodę.
I przy dolewaniu koncentratu, jeżeli nie wiem jaki płyn był tam do tej pory, to ma jakieś duże znaczenie jaki dokładnie koncentrat wleje ?
I przy dolewaniu koncentratu, jeżeli nie wiem jaki płyn był tam do tej pory, to ma jakieś duże znaczenie jaki dokładnie koncentrat wleje ?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10340
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Przy tej miksturze to już nie ma wielkiego znaczenia co dolejesz, na miejscu trzeba wypłukać to badziewie i zalać normalny płyn. Pilnuj temperatury jak pisałem wcześniej i daj spokój na razie pływakowi.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 1674 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: molszak123
-
- 9 Odpowiedzi
- 5313 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: hackunek
-
- 21 Odpowiedzi
- 13838 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jan5
-
- 8 Odpowiedzi
- 1258 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Morfju
-
- 14 Odpowiedzi
- 2935 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 7 Odpowiedzi
- 1549 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kuba1987BMW
-
- 12 Odpowiedzi
- 2318 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adek1358
-
- 9 Odpowiedzi
- 2993 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: e46driver
-
- 5 Odpowiedzi
- 2508 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: hdi
-
- 1 Odpowiedzi
- 1271 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS