Wyrzuca wode ze zbiorniczka wyrównawczego

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
bratczjo
Posty: 3
Rejestracja: 17 maja 19, 14:21
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: bratczjo »

Witam !

Mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość :) Ostatnio moje e46 1.9 m43 stało około 2 tygodni bez odpalania. Po odpaleniu zapaliła się kontrolka od płynu chłodniczego, ale za chwilę zgasła, więc pomyślałem, że to może jakiś błąd. Przejechałem około 100km i nic się nie działo. Następnego dnia znowu po odpaleniu pojawiła się ta kontrolka, sprawdziłem poziom płynu i faktycznie go brakowało, a że miałem do dyspozycji tylko wodę to dolałem ponad litr. ( chyba za dużo ) Kontrolka na trochę zgasła ale po kilkunastu kilometrach znowu się zapaliła i tak co chwilę gasła i się zapalała. Stałem trochę w korkach, nic poza kontrolką niepokojącego się nie pojawiało. Po dojechaniu pod dom zobaczyłem pare buchającą ze zbiorniczka. Płyn się zagotował. Co może być powodem ? Następnego dnia sprawdziłem poziom płynu, zbiorniczek był pusty a pływak leżał. Wlałem znowu około litra wody, pływak nie drgnął a woda była prawie pod korek. Odpaliłem silnik, pochodziło z 10 min i jak tylko delikatnie odkręciłem korek to było słychać, że tam się gotuje. Po ostygnięciu odkręciłem korek i pływak wyskoczył ponad maxa. Dodam jeszcze, że temperatura na blacie normalnie urosła i trzymała się cały czas środka. Co może być powodem tego, ewentualnie czy z czymś takim uda mi się zrobić około 100km ? Czy to może być od tego, że tej wody po prostu zalałem za dużo ?

Z góry dziękuję za wszystkie rady :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Nie wlewa się wody do układu chlodzenia. Zdejmij osłony i szukaj nieszczelności, z reguły jest w okolicy zbiornika. Pion nie oznacza prawidłowej temperatury, tylko zakres 75-115 stopni a u Ciebie ma być 105, włącz test 7.0 w ukrytym menu i sprawdzaj dokładną wartość.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
bratczjo
Posty: 3
Rejestracja: 17 maja 19, 14:21
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: bratczjo »

A myślisz, że uda mi się przejechać bez szkody w takim stanie te 100 km ? W miejscu gdzie obecnie jestem nie mam ani miejsca ani możliwości, żeby cokolwiek z tym zrobić :(
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

jak sie ma do wyboru jechac na sucho albo wode to juz lepiej wlac wode
ale to ma byc na dojazd do domu czy mechanika w awaryjnej sytuacji a nie na jezdzenie na codzien

a wracajac do tematu
dolewajac litry wody do ukladu powodujesz, ze obniza sie temperatura wrzenia plynu
nawet jesli cos tam go wczesniej bylo,to staje sie rozcienczony i pewnie dlatego sie teraz gotuje

po pierwsze znajdz przyczyne wycieku, zwykle wystarczy spojrzec na auto rowniez od dolu,
moze uszczelki na dole zbiorniczka wyrownawczego puszczaja
no i ze m43 to krociec z tylu jest pierwszym podejrzanym

a jak juz zostanie to naprawione to najlepiej zlej to wszystko co jest teraz w ukladzie
i nalej swiezego plynu do chlodnic, potem poprawne odpowietrzenie i po sprawie


ewentualnie jak musisz jechac 'na wodzie' to dokup sobie przynajmniej jakis marketowy koncentrat
typu k2 kuler czy jak mu tam i tez go dolej
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
bratczjo
Posty: 3
Rejestracja: 17 maja 19, 14:21
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#5

Post autor: bratczjo »

No z tą wodą właśnie taka sytuacja wyszła, że nie było wyjścia. Teraz muszę tylko dojechać te 100km i tam już na pewno znajdę przyczynę. Jeszcze jedna myśl wpadła mi do głowy. Orientujecie się może przy jakim ubytku płynu zapala się kontrolka ? Może pływak coś szwankuje i po prostu przelałem tą wodę.
I przy dolewaniu koncentratu, jeżeli nie wiem jaki płyn był tam do tej pory, to ma jakieś duże znaczenie jaki dokładnie koncentrat wleje ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Przy tej miksturze to już nie ma wielkiego znaczenia co dolejesz, na miejscu trzeba wypłukać to badziewie i zalać normalny płyn. Pilnuj temperatury jak pisałem wcześniej i daj spokój na razie pływakowi.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”