Wypełnienie uszczelek w drzwiach

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#71

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Chłopy to strzelcie jakąś foto-relacje dla leniwych :crazy:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#72

Post autor: zibi_j1 »

Dawid jara się aparatem w nowym telefonie jak proboszcz ministrantem, to foty będą na bank :D
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
pawelk
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 3 paź 14, 11:51
BMW: siwe
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#73

Post autor: pawelk »

Pany, a co myślicie o takim zabiegu w qp?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#74

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Normalnie, jak w sedanie czy touringu.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
pawelk
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 3 paź 14, 11:51
BMW: siwe
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#75

Post autor: pawelk »

a czy ten zabieg nie wypycha uszczelek? Szyby nie będą haczyć?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#76

Post autor: Dobrodziej_1983 »

:ROFL: wyobraź sobie sznureczek w uszczelce. Delikatnie ją rozeprze i sprawi że będzie lepiej przylegać a co za tym idzie bardziej uszczelni. Tak było po fabryce, tylko się wyrobiła a szyba nic do tego niema, chyba że wkitujesz sznurek taki od żelazka :lol:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
pawelk
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 3 paź 14, 11:51
BMW: siwe
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#77

Post autor: pawelk »

zibi_j1 pisze:Dawid jara się aparatem w nowym telefonie jak proboszcz ministrantem, to foty będą na bank :D
no to Zibi, czekamy na foty DIY.
Może mógłbyś przywieść na spota pokazać taki sznur?
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#78

Post autor: zibi_j1 »

Nie wytrzymałem i dziś przeprowadziłem operację. Oczywiście zapomniałem telefonu, wiec fot brak. ale wszystko po kolei opisze łopatologicznie :)
1. udajemy sie do OBI. Najtańszy sznur jaki znalazłem. 10mb za 10 zł. bierzemy paczkę i do garażu :)
2. Zdejmujemy plastikową wewnętrzną osłonę progu. Ja wsuwałem palce pod nią i miarowo ciągnąłem do góry. Wyszła.
3. zaczynając od łączenia na dole zdejmujemy uszczelkę
4.uszczelka oryginalnie połączona jest taką gumową rureczką wetkniętą w obydwa końce uszczelki. Wyrywamy tą rureczkę
5. przeprowadzamy sznurek - pilot. Ja użyłem takiego sznurka jak do wyznaczania poziomów na budowie... Próbowałem wielu technik. przesuwanie jakiegoś przedmiotu z przywiązanym sznurkiem w palacach przez uszczelkę to dramat. najskuteczniej - mały obciążnik, klatka schodowa i kolega :)
- rozciągamy uszczelkę na klatce schodowej w pionie i siłą grawitacji przeciągamy sznurek z obciążnikiem.
6. Sznurkiem wciągamy sznur polipropylenowy. Robiłem to z 8 razy:/ sznur się rwie i nie jest łatwo. Trzeba go tak przywiązać, żeby sznurek go nie oderwał. Przyklejanie izolacją odpada, bo izolacja zakleszcza się w gumowej uszczelce (brak poślizgu) Dobrze jest zrobić kilka węzełków na ok 8 cm sznura po to, by jak puści jeden trzymał następny. Sznur również wciągamy na klatce schodowej;)
7. montujemy uszczelkę z powrotem i dopiero po zamontowaniu docinamy sznur. Mi podczas wciągania urwał się 20 cm od końca, wiec z drugiej strony zrobiłem te 20 cm zapasu i wetknąłem.
8 układamy uszczelkę ładnie (nie, nie rozciągnęła się wam o 5 cm ;) wejdzie)
9. Montujemy nakładkę progu
10. gotowe :) drzwi zamykają się odrobinkę ciężej. uszczelka jest twardsza w dotyku... sprawia wrażenie ze wszystko będzie pięknie. Nie jeździłem jeszcze :) ale dam znać czy warto :D
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
radek210579
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 29 kwie 14, 9:00
BMW: e46 320d 150 ps
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Bartoszyce
VIN: EM07373
Lokalizacja: Bartoszyce

#79

Post autor: radek210579 »

zibi_j1 pisze:Nie wytrzymałem i dziś przeprowadziłem operację. Oczywiście zapomniałem telefonu, wiec fot brak. ale wszystko po kolei opisze łopatologicznie :)
1. udajemy sie do OBI. Najtańszy sznur jaki znalazłem. 10mb za 10 zł. bierzemy paczkę i do garażu :)
2. Zdejmujemy plastikową wewnętrzną osłonę progu. Ja wsuwałem palce pod nią i miarowo ciągnąłem do góry. Wyszła.
3. zaczynając od łączenia na dole zdejmujemy uszczelkę
4.uszczelka oryginalnie połączona jest taką gumową rureczką wetkniętą w obydwa końce uszczelki. Wyrywamy tą rureczkę
5. przeprowadzamy sznurek - pilot. Ja użyłem takiego sznurka jak do wyznaczania poziomów na budowie... Próbowałem wielu technik. przesuwanie jakiegoś przedmiotu z przywiązanym sznurkiem w palacach przez uszczelkę to dramat. najskuteczniej - mały obciążnik, klatka schodowa i kolega :)
- rozciągamy uszczelkę na klatce schodowej w pionie i siłą grawitacji przeciągamy sznurek z obciążnikiem.
6. Sznurkiem wciągamy sznur polipropylenowy. Robiłem to z 8 razy:/ sznur się rwie i nie jest łatwo. Trzeba go tak przywiązać, żeby sznurek go nie oderwał. Przyklejanie izolacją odpada, bo izolacja zakleszcza się w gumowej uszczelce (brak poślizgu) Dobrze jest zrobić kilka węzełków na ok 8 cm sznura po to, by jak puści jeden trzymał następny. Sznur również wciągamy na klatce schodowej;)
7. montujemy uszczelkę z powrotem i dopiero po zamontowaniu docinamy sznur. Mi podczas wciągania urwał się 20 cm od końca, wiec z drugiej strony zrobiłem te 20 cm zapasu i wetknąłem.
8 układamy uszczelkę ładnie (nie, nie rozciągnęła się wam o 5 cm ;) wejdzie)
9. Montujemy nakładkę progu
10. gotowe :) drzwi zamykają się odrobinkę ciężej. uszczelka jest twardsza w dotyku... sprawia wrażenie ze wszystko będzie pięknie. Nie jeździłem jeszcze :) ale dam znać czy warto :D

Widze że mój i mojego kolegi patent działa u was również będzie kolego o wiele ciszej pozdrawiam oraz cieplej zima
Obrazek Obrazek
Na sprzedaż 509-266-708
Części do e46 t pod 500-426-536
http://www.rozmiaryfelg.pl/bmw.htm
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#80

Post autor: wandii »

Dobrodziej_1983 pisze:Normalnie, jak w sedanie czy touringu.
No niezupełnie bo w sedanie i kombi jest ramka w około szyby a qp jest bez ramki i szyba faktycznie może się odkształcać czy coś
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Wnętrze”