Wypadanie zapłonu Silnik 2.0 n42

Hawker2010
Posty: 4
Rejestracja: 16 wrz 21, 20:08
BMW: BMW E46 316i 118km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Namysłów

#1

Post autor: Hawker2010 »

Witam, czy może ktoś coś więcej mi powiedzieć na temat tego błędu ?jak się go zgrzeje co dziwne po usunięciu błędu podczas jazdy auto jedzie normalnie :( 2745 CDKMD03 - Aussetzererkennung Zyl.2

Error counter: 0
Logistic counter: 0

1. Umweltsatz
Mileage 3360 km
Motordrehzahl (nmot) 4160.00 /min
relative Luftfuellung (rl) 139.50 %
Motortemperatur (tmot) 0.75 Grad C
Tankfuellstand (tfst) 123.00 l

2. Umweltsatz
Mileage 425130 km
Motordrehzahl (nmot) 10200.00 /min
relative Luftfuellung (rl) 191.25 %
Motortemperatur (tmot) 143.25 Grad C
Tankfuellstand (tfst) 255.00 l

Katschädigende Aussetzer
Testbedingungen erfuellt
Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Error code: 05 27 45 C1 05 00 00 01 50 68 BA 41 7B A6 11 FF
FF FF FF FF FF FF FF FF
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Zamień cewkę 2 cylindra z 1, sprawdź czy błąd przejdzie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#3

Post autor: Lashie »

Na początek odepnij cewkę na 2gim cylindrze i zamień ja z dowolna inna, jeżeli błąd przejdzie na inny cylinder to winna cewka, jak nie, to swiece, lewe powietrze , lambda i mierzenie kompresji
winlin97
Posty: 2
Rejestracja: 6 lis 21, 2:52
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#4

Post autor: winlin97 »

Witam,

Podczepię się pod temat, bo wydaje się on bliski temu, co występuje u mnie. Jakiś czas temu kupiłem E46 z silnikiem N42B18. Autko od momentu kupna miało dużo problemów, ale ostatnio zaczęło już chodzić poprawnie, bo zainwestowałem w niego już troszkę pieniędzy - wymieniony rozrząd, filtry, cewki, świece, hydrauliczne popychacze zaworowe, uszczelka pod głowicą, zawory dotarte, nowe uszczelniacze zaworowe, nowa odma, wymieniony olej na Valvoline 10W40.

Jakiś czas temu musiałem wymienić także sondę lambda za katem, bo padła...

Wymieniłem także sterownik LPG na LPGTECH 324 OBD, bo poprzedni nie nadawał się w ogóle do Valvetronica... Wystroiłem sobie autko mniej więcej zgodnie ze sztuką. Strojenie po OBD do korekt 0%, bo wtryskiwacze benzynowe już w tym samochodzie trochę leją i ciężko było stroić po OBD do korekt benzyny - auto na LPG nie chciało jechać. W końcu silnik zaczął normalnie jeździć na LPG i niestety nie nacieszyłem się nim długo...

Zaczęło się od tego, że miałem błąd sumy kontrolnej wypadania zapłonu oraz wypadanie zapłonu na 2. cylindrze i błąd adaptacji wałka ssącego. Okazało się, że uszkodzona była wiązka idąca od ECU do cewek zapłonowych (po lekkim dotknięciu przewodów idących do drugiego cylindra silnik zaczynał pracować równo).

Wobec tego zakupiłem używaną wiązkę na znanym portalu aukcyjnym, założyłem i teraz problem pojawia się dopiero po rozgrzaniu silnika... Ale występuje jedynie błąd wypadania zapłonu na pierwszym cylindrze i standardowo błąd sumy kontrolnej wypadania zapłonu. Zamienianie cewek, świec między cylindrami nic nie daje, wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze cały czas. Sprawdzane INPĄ.

Ponadto po wprowadzeniu sterownika w limp mode (tryb dojazdu do domu - poprzez odłączenie silnika VVT lub wypięcie MAP lub MAF) nagle działają wszystkie cylindry... I samochód chodzi równiuteńko, tylko problem jest wtedy z wysokim spalaniem, czasy wtrysków benzyny (odczytywane w LPGTECHu) w tym trybie na wolnych obrotach sięgają 6ms... Gdzie w trybie normalnym były one zawsze o ponad połowę krótsze (pamiętam jak stroiłem)...

Chciałbym wiedzieć czy da się jakoś obejść kontrolę wypadania zapłonu? Czytałem w internecie, że można takie rzeczy robić i wtedy ECU nie odetnie paliwa... Robią to goście z Radomia, programują sterowniki wysyłkowo.

Chodzi o to, że nie chcę się już pchać w wielkie koszty, bo z objawów które wypisałem i sprawdziłem w internecie wynika, że uszkodzony (wytarty) może być cały zespół VVT, czyli wałek mimośrodowy, koniki i same dźwigienki popychaczy... Niedawno miałem to wszystko na stole i stwierdziłem, że ma to działać, bo nie wyglądało na zużyte, po oględzinach stwierdziłem, że ktoś tu przede mną był i że dbał o stan silnika bo sprężyny VVT w idealnym stanie, wałek lekko podtarty, ale powinien działać... Kompresja równa - 12,5 bara na każdym cylindrze... Składałem silnik na blokadach, dbając przy tym o szczegóły i kurcze to chodziło i to bardzo dobrze, aż w końcu zaczęło się ZNOWU psuć...

Orientuje się ktoś ile by to kosztowało chcąc to wszystko naprawiać?
I czy ma w ogóle sens przeprogramowanie wysyłkowo sterownika, żeby silnik zaczął działać? Chyba, że takie sztuczki magiczne można zrobić samemu jakimś NCSem? Jakie konsekwencje może to za sobą nieść?

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odpowiedzi ;)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Nowy wałek mimośrodowy, do tego odpowiedni olej do tego silnika, czyli 5w40.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”