Wypadanie zaplonu na zimnym silniku i slaba kompresja na cylindrze

CvanyAdi

#1

Post autor: CvanyAdi »

Witam od 6 miechow borykam sie z problemem wypadania zaplonu na cylindrze 2 po dłuższym postoju i tylko w wilgotna pogode, raz nie wypada zaplon przez około 2 tyg codziennego jeżdżenia przychodzi mroz, deszcz i wypada. Wyglada to tak, wsiadam odpalam auto chodzi normalnie ruszam jade 1,2,3 i zaczyna migac check (przestaje po 10sek) auto faluje na obrotach i zaraz jest dobrze ( dzieje sie tak tylko na zimnym na niebieskim polu) a raz wyglada to tak ze odpalam normalnie postoi odpalony i zaczyna trzepac silnikiem z 10 sekund i wraca wszystko do normy. Wszystkie cewki zmienione swiece tez z firmy bosch. Na kompie pokazuje cyl 2, nwm czy ma to cos do rzeczy ale przy wyciskaniu cewki na drugim cylindrze nie ma tego charakterystycznego pykniecia jak przy wkladaniu innych. Kompresja sprawdzana na ni zimym ni cieplym silniku powiedziałbym ze na letniawym, na cyl2 kompresja wyniosla 8 z przecinkiem na cyl3 10 a na 1cyl tez 10, czwratego nie sprawdzałem bo juz bylem podnerwiony ;) nie wiem co jest grane, jestem laikiem jesli chodzi o ten problem. Jest okres ze przez 3 tyg nie ma takich objawow potem przychodzą znow, na ciepłym ani razu tylko na zimnym przy wilgotnej pogodzie deszczu czy mrozie i tez nie zawsze. Sprawdzalem kompem z 3 miechy temu i wyskakiwaly co roz inne błędy, nie wiem jak teraz bo jeżdżę tak jak jest, jakies sugestie? Nie chce mi sie wierzyć ze silnik kleka gdyż na ciepłym jest wszystko w porządku i wkreca sie ladnie, bmw e46 316i 1.8 valvetronic 115km
https://imgur.com/a/p3kf73f
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#2

Post autor: adi3d »

Są 2 opcje, jako że na tym cylindrze na którym wypadają zapłonu jest niższa kompresja prawdopodobnie są wypalone zawory wydechowe.
Opcja druga mniej prawdopodobna raczej to masz wyrobienie dźwignienki pośrednie te które są sterowane wałkiem Valvetronic.

Możesz spróbować odlaczyc wtyczkę przy wlewie oleju, odpalić silnik, wtedy Valvetronic powinien ustawić się na max otwarcie. Zmierz wtedy kompresję i czy wypadają zapłony. Jeśli to nie pomoże to głowica będzie do ściągnięcia
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#3

Post autor: tomx »

Nie jestem specem od silników tych 1.8 z Valvetronic ale w M54 czy M52 wypadanie zapłonów leczy uszczelnienie silnika - na zimnym trzęsie i wypadają zapłony bo gdzieś do silnika dostaje się lewe powietrze, po uszczelnieniu problem ustaje.
CvanyAdi

#4

Post autor: CvanyAdi »

tomx pisze: 25 wrz 19, 11:18 Nie jestem specem od silników tych 1.8 z Valvetronic ale w M54 czy M52 wypadanie zapłonów leczy uszczelnienie silnika - na zimnym trzęsie i wypadają zapłony bo gdzieś do silnika dostaje się lewe powietrze, po uszczelnieniu problem ustaje.
trochę olej sie z niego leje to moze byc tez przyczyną dostawania sie lewego powietrza?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Zależy skąd, jak z przewodów odmy to tak, ale miałbyś błędy złego składu mieszanki.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”