Wypadanie zapłonu i falowanie obrotów na zimnym M54B30

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#1

Post autor: Palec11 »

Na zimnym silniku bardzo często wypadają zapłony na losowych cylindrach więc cewki raczej odpadają pojawia się też falowanie obrotów auto nie gaśnie i wskazówka skacze ale delikatnie to widać i czuć.
Błędy na silniku to EVAP (zawór odpowietrzenia zbiornika) i losowe wypadania zapłonów.

Póki co to wystarczy zgasić silnik zapalić jeszcze raz i wszystko wraca do normy i ładnie pracuje.

Teraz pytanie co może być przyczyną ? Ja stawiam na jakąś nieszczelność w dolocie (tłumacze sobie to tak że jest zimno uszczelki sztywne i puszczają rozgrzeje się i jest ok ale to :lol: ) Ale no ewidetnie coś się dzieje i pora poszukać przyczyny. Ile powietrza powinien pobierać m54B30 zaraz po odpaleniu ? I jakoś patent na sprawdzenie szczelności dolotu ?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7217
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

zrob test dymem i sprawdz cisnienie paliwa na listwie na zimnym
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Pokaż masę powietrza po rozgrzaniu na wolnych obrotach oraz korekty paliwowe.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#4

Post autor: Palec11 »

maniek21112 pisze: 30 gru 21, 10:59 Pokaż masę powietrza po rozgrzaniu na wolnych obrotach oraz korekty paliwowe.


Proszę bardzo filmik na rozgrzanym silniku wolne obroty. Filmik został nagrany zaraz po skasowaniu błędow.

Błędy jakie udało się zczytać przed nagraniem filmiku:

E R R O R M E M O R Y R E P O R T
------------------------------------- Date: 01/02/22 13:52:56
ECU: MS430DS0
JobStatus: OKAY
Variant: MS430DS0
------------------------------------------------------------- RESULT: 8 errors in error memory ! ------------------------------------------------------------- 188 Lambdasondenheizung Vor-KAT-Sonde 1
Error frequency : 3
Logistic counter: 40
N_32 1088.00 rpm
MAF 130.73 mg/stk
VLS_UP_1 0.28 V
R_MV_LS_DIAG_UP_1 2570.00 Ohm
aufgetreten vor (rel. BZ) 8.60 h
---
---
---
Sondenheizung defekt
Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: BC F8 03 28 22 18 37 0A F0 24
------------------------------------------------------------- 68 Tankentlueftungsventil
Error frequency : 34
Logistic counter: 40
N_32 1472.00 rpm
MAF 119.84 mg/stk
TCO 93.00 Grad C
CPPWM 3.91 %
aufgetreten vor (rel. BZ) 7.90 h
---
---
Unterbrechung
---
Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: 44 B4 22 28 2E 16 BC 0A F0 2B
------------------------------------------------------------- 228 Lambdareglerabweichung Bank 2
Error frequency : 3
Logistic counter: 20
N_32 736.00 rpm
MAF 141.62 mg/stk
TCO 47.25 Grad C
LAM_MV_2 23.43 %
aufgetreten vor (rel. BZ) 7.60 h
Abweichung fett
---
---
---
Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: E4 B1 03 14 17 1A 7F BC F0 2E
------------------------------------------------------------- 243 Verbrennungsaussetzer Zylinder 6
Error frequency : 1
Logistic counter: 19
TCO 12.75 Grad C
N_32_TOL 1056.00 rpm
MAF_TOL 343.16 mg/stk
MAF_BOL 245.12 mg/stk
aufgetreten vor (rel. BZ) 6.30 h
---
Misfire CARB_B1
---
---
Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: F3 B2 01 13 51 21 3F 2D F0 3B
------------------------------------------------------------- 241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4
Error frequency : 2
Logistic counter: 20
TCO 27.00 Grad C
N_32_TOL 832.00 rpm
MAF_TOL 223.33 mg/stk
MAF_BOL 196.09 mg/stk
aufgetreten vor (rel. BZ) 6.10 h
Misfire CARB_A
Misfire CARB_B1
---
---
Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: F1 B3 02 14 64 1A 29 24 F0 3D
------------------------------------------------------------- 238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
Error frequency : 4
Logistic counter: 39
TCO 8.25 Grad C
N_32_TOL 992.00 rpm
MAF_TOL 315.93 mg/stk
MAF_BOL 261.46 mg/stk
aufgetreten vor (rel. BZ) 6.00 h
Misfire CARB_A
Misfire CARB_B1
Misfire CARB_B4
---
Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: EE B7 04 27 4B 1F 3A 30 F0 3E
------------------------------------------------------------- 242 Verbrennungsaussetzer Zylinder 5
Error frequency : 1
Logistic counter: 31
TCO 6.00 Grad C
N_32_TOL 992.00 rpm
MAF_TOL 299.59 mg/stk
MAF_BOL 266.91 mg/stk
aufgetreten vor (rel. BZ) 3.70 h
---
Misfire CARB_B1
---
---
Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: F2 B2 01 1F 48 1F 37 31 F0 55
------------------------------------------------------------- 29 Zuendung Zyl. 1
Error frequency : 2
Logistic counter: 40
N_32 1824.00 rpm
MAF 206.99 mg/stk
V_DUR_IGC_1 HIGH 136.53 ms
V_DUR_IGC_1 LOW 0.53 ms
aufgetreten vor (rel. BZ) 2.40 h
---
Funkenbrenndauer zu klein
---
---
Fehler ist nicht abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: 1D A2 02 28 39 26 00 64 F0 62 ============================================================
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#5

Post autor: Lashie »

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#6

Post autor: Palec11 »

Nie wiem co to miałem całkiem inny podpis coś z forum :P Już to zmieniłem nawet nie wiem co to za link nawet nie klikam w to ... Wróćmy do tematu
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Korekty krótkoterminowe sugerują lewe powietrze, tak jak błąd 228. Masz do wymiany sondę przed katalizatorem na banku 1 ze względu na błąd grzałki, od tego zacznij. Silnik rozgrzany to 95-97 stopni, także tu "trochę" brakowało.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#8

Post autor: Palec11 »

Ok czyli tak sonda do wymiany i szukanie lewego powietrza to i to do ogarnięcia i myślisz że problemy z wypadaniem zapłonów na zimnym i falowania obrotów powinny zniknąć ? Czy live data na nie w 100 % rozgrznym silniku może być podstawą do wymiany czego kolwiek ? Nie chce pchać się w niepotrzebne koszty.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Sonda 100% do wymiany, wtedy szukanie lewego powietrza, tak jak napisałeś, sprawdź zaślepki za kolektorem, rzadko ktoś tam zagląda.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#10

Post autor: Palec11 »

Ok dobra koszyk zakupowy już się tworzy bo akurat serwis olejowy odma i uszczelka pokrywy zaworów do zmiany.
Tylko pytanie dla pewność o tą sondę dokładnie się rozchodzi ??
Obrazek ??


I pytanie wykręca się ją normalnie w lewo nie ma tam jakiegoś odwróconego gwintu czy coś ? Bo spróbuję sam to wykręcić i wymienić. A i czy po takim zabiegu trzeba dawać LPG do regulacji ??
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „LPG”