Wypadanie zapłonu i falowanie obrotów na zimnym M54B30
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Na zimnym silniku bardzo często wypadają zapłony na losowych cylindrach więc cewki raczej odpadają pojawia się też falowanie obrotów auto nie gaśnie i wskazówka skacze ale delikatnie to widać i czuć.
Błędy na silniku to EVAP (zawór odpowietrzenia zbiornika) i losowe wypadania zapłonów.
Póki co to wystarczy zgasić silnik zapalić jeszcze raz i wszystko wraca do normy i ładnie pracuje.
Teraz pytanie co może być przyczyną ? Ja stawiam na jakąś nieszczelność w dolocie (tłumacze sobie to tak że jest zimno uszczelki sztywne i puszczają rozgrzeje się i jest ok ale to ) Ale no ewidetnie coś się dzieje i pora poszukać przyczyny. Ile powietrza powinien pobierać m54B30 zaraz po odpaleniu ? I jakoś patent na sprawdzenie szczelności dolotu ?
Błędy na silniku to EVAP (zawór odpowietrzenia zbiornika) i losowe wypadania zapłonów.
Póki co to wystarczy zgasić silnik zapalić jeszcze raz i wszystko wraca do normy i ładnie pracuje.
Teraz pytanie co może być przyczyną ? Ja stawiam na jakąś nieszczelność w dolocie (tłumacze sobie to tak że jest zimno uszczelki sztywne i puszczają rozgrzeje się i jest ok ale to ) Ale no ewidetnie coś się dzieje i pora poszukać przyczyny. Ile powietrza powinien pobierać m54B30 zaraz po odpaleniu ? I jakoś patent na sprawdzenie szczelności dolotu ?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Pokaż masę powietrza po rozgrzaniu na wolnych obrotach oraz korekty paliwowe.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
maniek21112 pisze: ↑30 gru 21, 10:59 Pokaż masę powietrza po rozgrzaniu na wolnych obrotach oraz korekty paliwowe.
Proszę bardzo filmik na rozgrzanym silniku wolne obroty. Filmik został nagrany zaraz po skasowaniu błędow.
Błędy jakie udało się zczytać przed nagraniem filmiku:
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
------------------------------------- Date: 01/02/22 13:52:56
ECU: MS430DS0
JobStatus: OKAY
Variant: MS430DS0
------------------------------------------------------------- RESULT: 8 errors in error memory ! ------------------------------------------------------------- 188 Lambdasondenheizung Vor-KAT-Sonde 1
Error frequency : 3
Logistic counter: 40
N_32 1088.00 rpm
MAF 130.73 mg/stk
VLS_UP_1 0.28 V
R_MV_LS_DIAG_UP_1 2570.00 Ohm
aufgetreten vor (rel. BZ) 8.60 h
---
---
---
Sondenheizung defekt
Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: BC F8 03 28 22 18 37 0A F0 24
------------------------------------------------------------- 68 Tankentlueftungsventil
Error frequency : 34
Logistic counter: 40
N_32 1472.00 rpm
MAF 119.84 mg/stk
TCO 93.00 Grad C
CPPWM 3.91 %
aufgetreten vor (rel. BZ) 7.90 h
---
---
Unterbrechung
---
Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: 44 B4 22 28 2E 16 BC 0A F0 2B
------------------------------------------------------------- 228 Lambdareglerabweichung Bank 2
Error frequency : 3
Logistic counter: 20
N_32 736.00 rpm
MAF 141.62 mg/stk
TCO 47.25 Grad C
LAM_MV_2 23.43 %
aufgetreten vor (rel. BZ) 7.60 h
Abweichung fett
---
---
---
Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: E4 B1 03 14 17 1A 7F BC F0 2E
------------------------------------------------------------- 243 Verbrennungsaussetzer Zylinder 6
Error frequency : 1
Logistic counter: 19
TCO 12.75 Grad C
N_32_TOL 1056.00 rpm
MAF_TOL 343.16 mg/stk
MAF_BOL 245.12 mg/stk
aufgetreten vor (rel. BZ) 6.30 h
---
Misfire CARB_B1
---
---
Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: F3 B2 01 13 51 21 3F 2D F0 3B
------------------------------------------------------------- 241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4
Error frequency : 2
Logistic counter: 20
TCO 27.00 Grad C
N_32_TOL 832.00 rpm
MAF_TOL 223.33 mg/stk
MAF_BOL 196.09 mg/stk
aufgetreten vor (rel. BZ) 6.10 h
Misfire CARB_A
Misfire CARB_B1
---
---
Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: F1 B3 02 14 64 1A 29 24 F0 3D
------------------------------------------------------------- 238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
Error frequency : 4
Logistic counter: 39
TCO 8.25 Grad C
N_32_TOL 992.00 rpm
MAF_TOL 315.93 mg/stk
MAF_BOL 261.46 mg/stk
aufgetreten vor (rel. BZ) 6.00 h
Misfire CARB_A
Misfire CARB_B1
Misfire CARB_B4
---
Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: EE B7 04 27 4B 1F 3A 30 F0 3E
------------------------------------------------------------- 242 Verbrennungsaussetzer Zylinder 5
Error frequency : 1
Logistic counter: 31
TCO 6.00 Grad C
N_32_TOL 992.00 rpm
MAF_TOL 299.59 mg/stk
MAF_BOL 266.91 mg/stk
aufgetreten vor (rel. BZ) 3.70 h
---
Misfire CARB_B1
---
---
Fehler ist abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: F2 B2 01 1F 48 1F 37 31 F0 55
------------------------------------------------------------- 29 Zuendung Zyl. 1
Error frequency : 2
Logistic counter: 40
N_32 1824.00 rpm
MAF 206.99 mg/stk
V_DUR_IGC_1 HIGH 136.53 ms
V_DUR_IGC_1 LOW 0.53 ms
aufgetreten vor (rel. BZ) 2.40 h
---
Funkenbrenndauer zu klein
---
---
Fehler ist nicht abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: 1D A2 02 28 39 26 00 64 F0 62 ============================================================
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Korekty krótkoterminowe sugerują lewe powietrze, tak jak błąd 228. Masz do wymiany sondę przed katalizatorem na banku 1 ze względu na błąd grzałki, od tego zacznij. Silnik rozgrzany to 95-97 stopni, także tu "trochę" brakowało.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Ok czyli tak sonda do wymiany i szukanie lewego powietrza to i to do ogarnięcia i myślisz że problemy z wypadaniem zapłonów na zimnym i falowania obrotów powinny zniknąć ? Czy live data na nie w 100 % rozgrznym silniku może być podstawą do wymiany czego kolwiek ? Nie chce pchać się w niepotrzebne koszty.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Sonda 100% do wymiany, wtedy szukanie lewego powietrza, tak jak napisałeś, sprawdź zaślepki za kolektorem, rzadko ktoś tam zagląda.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Ok dobra koszyk zakupowy już się tworzy bo akurat serwis olejowy odma i uszczelka pokrywy zaworów do zmiany.
Tylko pytanie dla pewność o tą sondę dokładnie się rozchodzi ??
??
I pytanie wykręca się ją normalnie w lewo nie ma tam jakiegoś odwróconego gwintu czy coś ? Bo spróbuję sam to wykręcić i wymienić. A i czy po takim zabiegu trzeba dawać LPG do regulacji ??
Tylko pytanie dla pewność o tą sondę dokładnie się rozchodzi ??
??
I pytanie wykręca się ją normalnie w lewo nie ma tam jakiegoś odwróconego gwintu czy coś ? Bo spróbuję sam to wykręcić i wymienić. A i czy po takim zabiegu trzeba dawać LPG do regulacji ??
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 3675 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 3 Odpowiedzi
- 1103 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 525 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 14 Odpowiedzi
- 3253 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 4 Odpowiedzi
- 3768 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 8 Odpowiedzi
- 6453 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kamil91
-
- 7 Odpowiedzi
- 3093 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 5 Odpowiedzi
- 2046 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Barol
-
- 6 Odpowiedzi
- 2401 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Piotrek2800
-
- 9 Odpowiedzi
- 7301 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Piotrek2800