271E CDKHSH - Oxygen sensor heater after cat
274E Misfire detection, checksun failure
2743 CDKMD 01 Misfire detection cyl.3
2745 CDKMD 03 Misfire detection cyl.2
Z rzeczy które wymieniałem od kiedy pojawił się problem to sonda za katem (błąd nadal występuje), świece ngk, cewke na 3 cylindrze (na samym początku gdy zapłon wypadał tylko na 3), zdejmowana była pokrywa zaworów i oględziny wałków, według mechanika wałki w stanie bardzo dobrym, na wałku mimośrodowym lekkie ślady "zużycia", sprawdzona szczelność organoleptycznie, sprawdzona odma, wymieniony filtr powietrza.
Najdziwniejszy jest fakt, że po odpięciu przepływomierza problem z wypadaniem zapłonu nie występuje, silnik chodzi równo, budą nie trzęsie. Na podpiętej przepływce oprócz wypadania zapłonu odczuwalne są drgania silnika. Przepływomierz był wymieniany na oryginalny boscha, według mechanika praca przepływomierza na wolnych obrotach według danych w inpie jest poprawna. Co dziwne podczas pracy silnika gdy odepnę przepływomierz i podepnę go z powrotem dopóki nie zgaszę samochodu lub nie minie jakieś 20 min silnik chodzi idealnie tak jak na odpiętej, równo przyśpiesza, ma moc jak na ten silnik.
Pomysłów już powoli braknie, nikt z miejscowych mechaników nie potrafi postawić trafnej diagnozy, być może wałek mimośrodowy, a być może popychacze.
W samochód przez rok czasu z samej mechaniki włożyłem blisko 3k, w tym uszczelnianie silnika z powodu spalania oleju; uszczelniacze,pierścienie,głowica itd.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi
