Wypadanie zapłonu bmw e46 n42b18

adrpec5
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 10 cze 19, 8:09
BMW: bmw e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
VIN: 2425675

Wypadanie zapłonu bmw e46 n42b18

Post autor: adrpec5 »

Witam, Panowie tak jak w tytule problem z n42b18, problem pojawił się wraz z początkiem niższych, zimowych temperatur. Czytałem o tym sporo ale nie mogę znaleźć odpowiedzi na problem. Rano przy temp od - do około +3 stopni występuje wypadanie zapłonu, samochód odpala ładnie a po chwili zaczyna go telepać i miga check, po zgaszeniu i odpaleniu silnika samochód pracuje normalnie, przy niższych temperaturach chodził normalnie przy dopiero 3 odpaleniu. Podłączyłem kompa i błędy które wyskoczyły:

271E CDKHSH - Oxygen sensor heater after cat
274E Misfire detection, checksun failure
2743 CDKMD 01 Misfire detection cyl.3
2745 CDKMD 03 Misfire detection cyl.2

Z rzeczy które wymieniałem od kiedy pojawił się problem to sonda za katem (błąd nadal występuje), świece ngk, cewke na 3 cylindrze (na samym początku gdy zapłon wypadał tylko na 3), zdejmowana była pokrywa zaworów i oględziny wałków, według mechanika wałki w stanie bardzo dobrym, na wałku mimośrodowym lekkie ślady "zużycia", sprawdzona szczelność organoleptycznie, sprawdzona odma, wymieniony filtr powietrza.
Najdziwniejszy jest fakt, że po odpięciu przepływomierza problem z wypadaniem zapłonu nie występuje, silnik chodzi równo, budą nie trzęsie. Na podpiętej przepływce oprócz wypadania zapłonu odczuwalne są drgania silnika. Przepływomierz był wymieniany na oryginalny boscha, według mechanika praca przepływomierza na wolnych obrotach według danych w inpie jest poprawna. Co dziwne podczas pracy silnika gdy odepnę przepływomierz i podepnę go z powrotem dopóki nie zgaszę samochodu lub nie minie jakieś 20 min silnik chodzi idealnie tak jak na odpiętej, równo przyśpiesza, ma moc jak na ten silnik.
Pomysłów już powoli braknie, nikt z miejscowych mechaników nie potrafi postawić trafnej diagnozy, być może wałek mimośrodowy, a być może popychacze.
W samochód przez rok czasu z samej mechaniki włożyłem blisko 3k, w tym uszczelnianie silnika z powodu spalania oleju; uszczelniacze,pierścienie,głowica itd.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi :D

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9842
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Te lekkie ślady zużycia wałka mimośrodowego raczej nie są takie lekkie. Co do sondy to odpowiednią wymieniłeś? To błąd grzałki.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
adrpec5
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 10 cze 19, 8:09
BMW: bmw e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
VIN: 2425675

Post autor: adrpec5 »

Mam dwie sondy w bagażniku i jedna podpięta, na każdej tak samo.
Co do walka nie jestem w stanie określić ci w jaki sposób dokładnie zużyty , podobno wygląda okej tylko ma jakies drobne ślady, tak czy inaczej myślisz, że przy uszkodzonym walku po odpieciu przepływomierza błąd całkowicie by zniknął?
adrpec5
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 10 cze 19, 8:09
BMW: bmw e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
VIN: 2425675

Post autor: adrpec5 »

Dodam, że prędzej pojawił się także błąd czujnika wałka ssącego.
Dodatkowo czasami hamulec robi się twardy, hamuje ale jest bardzo oporny, podejrzewam pompe vacum, czy może to mieć coś wspólnego ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9842
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Może być serwo, ale z reguły to pompa vacum. Dlatego nie zalecam odpinania przepływomierza, aby coś ocenić, często kończy się to wyrzuceniem kasy. Odepnij czujnik wałka mimośrodowego (koło wlewu oleju), tak potwierdzisz teorię z wałkiem. Ja mam podejrzenie, że fizycznie wymieniasz niewłaściwą sondę (pokaż na schemacie którą) a jak nie to musi być uszkodzona wiązka lub ewentualnie sterownik, w co wątpię. Cewki zamieniałeś na te z pierwszego banku? Lpg rozumiem, że nie ma?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green

adrpec5
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 10 cze 19, 8:09
BMW: bmw e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
VIN: 2425675

Post autor: adrpec5 »

maniek21112 pisze: 26 lut 20, 8:02 Może być serwo, ale z reguły to pompa vacum. Dlatego nie zalecam odpinania przepływomierza, aby coś ocenić, często kończy się to wyrzuceniem kasy. Odepnij czujnik wałka mimośrodowego (koło wlewu oleju), tak potwierdzisz teorię z wałkiem. Ja mam podejrzenie, że fizycznie wymieniasz niewłaściwą sondę (pokaż na schemacie którą) a jak nie to musi być uszkodzona wiązka lub ewentualnie sterownik, w co wątpię. Cewki zamieniałeś na te z pierwszego banku? Lpg rozumiem, że nie ma?
Czujnik odpinałem w obecności mechanika który twierdził, że jest trochę lepiej, moim zdaniem różnica była niewielka. Co do sondy to nie ma możliwości, że wymieniam nie te co trzeba, mam tylko dwie sondy i błąd pokazuje na tą za katalizatorem. Jest możliwość, że problem z serwem/pompą vacum ma coś z tym wspólnego? Dodam, że przy odpalaniu na zimnym często słysze jakby gdzieś ciągnął powietrze. Gazu nie mam, czysta benzyna. Co do cewki co masz na myśli z pierwszym bakiem ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9842
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

1 bank to cylindry 1 i 4 a 2 bank to cylindry 2 i 3. Jak podejrzewasz lewe powietrze to od tego zacznij.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
adrpec5
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 10 cze 19, 8:09
BMW: bmw e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
VIN: 2425675

Post autor: adrpec5 »

maniek21112 pisze: 26 lut 20, 9:54 1 bank to cylindry 1 i 4 a 2 bank to cylindry 2 i 3. Jak podejrzewasz lewe powietrze to od tego zacznij.
dolot był sprawdzany, czy nieszczelność przy serwie/ pompie vacum może mieć na to wpływ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9842
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Jak był sprawdzany?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
adrpec5
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 10 cze 19, 8:09
BMW: bmw e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
VIN: 2425675

Post autor: adrpec5 »

maniek21112 pisze: 27 lut 20, 12:50 Jak był sprawdzany?
no właśnie niestety tylko wzrokowo, rozbierając cały dolot aż do kolektora.
Dziś szpec z sąsiedniego miasta już przez telefon powiedział, że on strzela 99% wałek mimośrodowy w przypadku gdy po odpięciu odpływki chodzi dobrze. Osobiście na słowo nie wierze i dlatego też czekam za waszą opinią na ten temat. Czy w lato sytuacja może sie polepszyc ?

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”