Wypadanie zapłonu blad 202-203 Weryfikacja sond PILNE 323i

lukasz9501
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 17 wrz 14, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#1

Post autor: lukasz9501 »

witam ,kupiłem wczoraj bmw 323i 170km od znajomego po rozsądnie niskiej kwocie . Z bmw ciekła woda z chłodnicy ,więc ja wymienilem na nową .Co za tym idzie okazuje się ,że nie działa wentylator ,więc zamówime dziś drugi . DO sedna silnik chodzi dość nie typowo .M.in na zimnym wkręca się ładnie (słychać lekki warkot vanosa ,lecz ciężko ukryć czy jest juz wyjechany ) .Po nagrzaniu się dosłownie minuty ,silnik dziwnie pracuje ,wręcz telepie się i wyskakują dziwne błędy .Na poczatku o błedach vanosa a po skasowaniu wypadanie zapłonu na cyl 1-3-2
Wrzucam zdjęcia i filmik jak wygląda to :
Obrazek
Po usunięciu wyskakują ciągle błedy poniżej
Obrazek
Samochód chodzi nie równo ,nie ma mocy + strzela coś momentami
Dodam jeszcze, że odma prawdopodobnie jest zapchana ,bo po wyjeciu na odpalonym silniku bagnetu lub korka oleju słychać dosłownie gwizdanie z separatora odmy .

A tu filmiki
http://uploadfile.pl/pokaz/1353572---vab5.html
http://uploadfile.pl/pokaz/1353572---vab5.html
http://uploadfile.pl/pokaz/1353574---umjj.html
http://uploadfile.pl/pokaz/1353576---glyx.html

Proszę o pomoc od czego zacząć
ew moge podłączyć inpe i wrzucić logi tutaj .
Ostatnio zmieniony 11 lut 18, 1:29 przez lukasz9501, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Nie mam teraz jak obejrzeć filmów, ale wypadanie zapłonów może być spowodowane odmą, zdarzają się takie przypadki, ale oczywiście warto wykluczyć świece i cewki. To co napisałeś w ostatnim zdaniu jest bardzo wskazane :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

odme wypadaloby wymienic skoro cos daje znac, pewnie wciaz tam siedzi ta sama od dnia produkcji
a na poczatek ja obejrzec i przewody do niej, zwlaszcza ten co idzie do bagnetu czy nie jest juz zlamany
no i splyw do bagnetu powinien byc oczywiscie drozny
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
kszyhu
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 28 paź 17, 12:27
BMW: e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: wlkp

#4

Post autor: kszyhu »

lukasz9501 pisze: Proszę o pomoc od czego zacząć
---->
lukasz9501 pisze: Dodam jeszcze, że odma prawdopodobnie jest zapchana ,bo po wyjeciu na odpalonym silniku bagnetu lub korka oleju słychać dosłownie gwizdanie z separatora odmy .
lukasz9501
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 17 wrz 14, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#5

Post autor: lukasz9501 »

Witam o to moje relacje :
A więc wymieniłem odme .Przewody udało mi się uratować ,wszystkie wyczyszczone i drożne .Nowy przewód podciśnienia do regulatora paliwa .Przy okazji wyczyszczona przepustnica + disa + silniczek krokowy . Po tej operacji wykonałem adaptacje dme . Silnik chodzi lepiej ,nie ma po odkręceniu korka zasysania .Oczywiście nie jest pięknie . Zauważyłem przewód zaślepiony śrubką za kolektorem ssącym .Wychodzi od kolektora ssącego ( od strony ściany grodziowej ) . A o to błędy po wykonanej operacji (nie patrzcie na błąd wentylatora ,bo nie był podłączony .

Obrazek
Po skasowaniu błędów na delphi
Odrazu raz wyskoczył mi błąd >Wał rozrządu wlotowego ...<

A tutaj na inpie po rozgrzaniu silnika

Obrazek

Obrazek

Na cyl 1 ,3,5 jest w testach na wykrzyniku po 99% i czasem schodzi .
Obroty stoją ile powinny byc ,lecz ma momenty ,że telepie go ..
Pomożecie ?
lukasz9501
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 17 wrz 14, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#6

Post autor: lukasz9501 »

Edit : Wymieniłem czujnik wałka vanosa wlotowego z sprawnego m52 ponieważ stary okazał się na przewodzie przetopiony ... Błąd jego ,już nie wywala ,lecz dalej wyskakują błędy 203 -202 ., praca wtrysków:
1 !4.23
5 .00
3 ! 5.755
6 0.000
2 !5.386
4 0.00
Prosze o pomoc
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Pokaż korekcje, ale po błędach widać, że masz nieszczelność, chyba jednak któryś przewód odmy jest pęknięty, lub coś innego uszkodziłeś.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
lukasz9501
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 17 wrz 14, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#8

Post autor: lukasz9501 »

Jak bym miał nie szczelny dolot to na zimnym silniku by mi wariował . Na zimnym silnik ładnie chodzi .Psikałem wszędzie plakiem by sprawdzić szczelność i jest okey . Jeden wąż jest zaślepiony śrubką ,ale nie wiem od czego on idzie . Wysyłąm filmik (sory ,że do gry nogami ,ale nie wiem jak zmienić to na yt by było okey ) .
https://www.youtube.com/watch?v=M0li5vYKcIA
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Powiem Ci, że brak słów na ten film, ja czegoś takiego bym nie wstawił, są programy, które nagrywają ekran..ledwo widzę, ale chyba sonda przed katalizatorem na banku 2 (cyl. 4,5,6) leży, ale głowa mnie rozbolała od skupiania się na ostrości..temperatura mocno zastanawiająca jest 115-125 stopni.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
lukasz9501
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 17 wrz 14, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#10

Post autor: lukasz9501 »

Sory ,spróbuje jutro nagrać normalnie i normalnym telefonem . Mowa o temperaturze sondy ?
Sprawdziłem również z odpiętą przepływką i co ciekawe ,błędy nie wyskoczyły , silnik zaczął normalnie funkcjonować. Daleko było mu do ideału ,lecz nie skakał jak pingpong .Wymieniłem przepływke z drugiego silnika sprawnego ,lecz to też nic nie dało .Dalej chodzi jak czołg jak się nagrzeje . Parametry cylindrów nie zmieniły się ... Ciekawi mnie jedna sprawa ,a dokładnie kolega mnie naprowadził ,by sprawdzić rozrząd . Kilka miesięcy temu ,była zdejmowana głowica i może mechanicy dali dupyy ? Ja tego nie widziałem ,bo kupiłem auto od znajomego kilka dni temu ..
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”