Wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach

michaił
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 14 mar 19, 10:28
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała

#1

Post autor: michaił »

Cześć od dłuższego czasu borykam sie z wypadaniem zapłonów na wszystkich cylindrach pacjent BMW e46 2.2 Ci z zamontowaną instalacją gazową. Spróbuje opisać problem jak najlepiej. Gdy stoi na wolnych obrotach silnik nie równo pracuje, kiedy postoi przez dłuższy czas na wolnych wywala błąd silnika oraz błąd sond lambda i odcina zapłon na cylindrach podobnie dzieje się gdy jade przez dłuższą chwile trzymając go na wyższych obrotach powyżej 3tysiecy również odcina zapłon przy normalniej spokojnej jeździe nic się nie dzieje . Jednak gdy odepnę przepływke powyższe problemy ustępują i auto zachowuje się jak należy dlatego też podmieniłem przepływke z innego auta jednak nic to nie zmieniło.
Tak że na pierwszy ogień poszła wymiana wszystkich węży dolotowych jak i całej odmy by mieć pewność że nie dostaje lewego powietrza, oczywiście świece wymienione na nowe, Sondy lambda przed katem zostały zmienione na nowe firmy bosch. Niestety te wymiany nic nie dały. Dlatego zwracam sie z prośbą do was czy macie jakieś pomysły w czym może leżeć problem ?. podsyłam zdjęcia błędów z programu inpa.
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
https://e46forum.pl/images/upload/673065c3cbd7da03c68653900531daf7.jpg
https://e46forum.pl/images/upload/e37a30a5dd67a9cd7b4500fc8dc841bf.jpg
https://e46forum.pl/images/upload/eed5e6a99439619b6be6ed307731abe6.jpg
https://e46forum.pl/images/upload/dd9776288b89580c6071afc45b239d66.jpg
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7199
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

sugeruje zrobic test kompresji, test szczelnosci silnika i test na upg
bonusowo sprawdzic czy rozrzad jest jakkolwiek sensownie ustawiony i sprawdzic cisnienie na listwie paliwowej
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
michaił
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 14 mar 19, 10:28
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała

#3

Post autor: michaił »

Dzieki za podpowiedź scghost oglądam twoje filmiki i nie raz pomogły mi z uporaniem sie problemów w mojej beci :). Zastanawiałem sie też nad wymianą pompy paliwa ponoć gdy już jest na wykończeniu i tworzy słabe Ciśnienie takie problemy sie pojawiają choć nie wiem czy tak napewno jest co sądzisz ? .
Ale w pierwszej kolejności zrobię tak jak piszesz :)
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7199
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

no jak jest stara pompa + stary filtr to bardzo mozliwe ze jest za niskie cisnienie i zaczynaja sie cuda
dlatego mowie zebys tez sprawdzil cisnienie paliwa, chyba ze wiesz ze dawno nie ruszane to mozesz ryzykowac wymiane w ciemno
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Lewe powietrze, temat wałkowany co chwilę. Po co wymieniać sondy, które wykonują swoją pracę i informują o złym składzie mieszanki?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
damiannow
Bywalec forum
Posty: 138
Rejestracja: 22 gru 15, 12:21
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc
Lokalizacja: Warszawa

#6

Post autor: damiannow »

To i ja się dokleje. Sieje błędami sondy i przeplywki. Ostatnio przestał mi chodzić na dwa gary. Doszły dodatkowo błędy 1 i 5 cylindra. " Odruchowo" wymieniłem cewki i świece (NGK), i rury dolotu. skasowałem błędy i adaptacje. Po 20 km znowu wywaliło błędy sondy bank 1 i 2 oraz przepływka. Po kolejnych ok 100km znów wypadanie zapłonu. Błędy jakie są teraz
http://imgur.com/gallery/827zOhp
Obstawiacie nieszczelność czy może jednak coś innego?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7199
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#7

Post autor: scghost »

przeciez stoi czarno na bialym blad przeplywki
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
damiannow
Bywalec forum
Posty: 138
Rejestracja: 22 gru 15, 12:21
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc
Lokalizacja: Warszawa

#8

Post autor: damiannow »

A czy jak go odlacze to powinien zapalić i chodzić normalnie? Jestem teraz w Belgii i muszę to jakoś samemu ogarnac
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Pokaż korekty paliwowe oraz masę powietrza na wolnych obrotach po rozgrzaniu, wtyczkę przepływomierza potraktuj kontaktem w sprayu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
damiannow
Bywalec forum
Posty: 138
Rejestracja: 22 gru 15, 12:21
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc
Lokalizacja: Warszawa

#10

Post autor: damiannow »

Z live data jest trochę problem bo mam coś nie tak z inpa i wywala jakieś błędy i nie mam podglądu na wykresy. Spróbuję jeszcze jutro.
Co do przeplywki. Odłączyłem wtyczkę, wykasowałem błędy i adaptacje. Zapalił nawet ładnie, zrobiłem 30 km i jeszcze check się nie zapalił. Jutro pojeżdżę trochę więcej o podłącze kompa. Czy przy teoretycznie uszkodzonej przepływce, gdy odepne wtyczkę i trochę pojeżdżę to powinien pojawić się tylko błąd przepływomierza czy coś jeszcze?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”