wypadanie zapłonów, błędy sondy, disa, przepływka e46 m54b25

m310ax
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 9 paź 16, 10:38
BMW: e46 coupe m54b25
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:
VIN: JW20056

#1

Post autor: m310ax »

Witam,

Posiadam problem z moim e46 2000r m54b25, auto posiada instalację lpg, ale od dwóch tygodni nie włączam jej żeby wykluczyć instalacje, lewego powietrza nie łapie bo już sprawdzałem, tak więc wywala mi ciągle błędy sondy oraz wypadanie zapłonów, podczas jazdy inpa pokazuje że sondy pracują, błędy wywala przy różnych obrotach czasem 700rpm, czasem 3200 rpm różny zakres tych samych błędów, za każdym razem zapisywałem sobie błąd i przy jakich obrotach się pojawił.
Moje pytanie teraz takie, skoro sondy reagują to znaczy że działają ? i czy przyczyną błędów sondy może być przepływka lub zawór disa który u mnie chyba nie działa prawidłowo bo coś dziwnie mi się otwiera i zamyka i tu pytanie jak powinien się zachowywać zawór disa ?
czy zawór powinien na postoju przy dodawaniu gazu chodzić w całym zakresie klapy tzn. powinien zamykać i otwierać klapę o 90 stopni czy zawór działa tylko pod obciążeniem ?
Na chwilę obecną posiadam tylko screeny później dorzucę filmik jak działają sondy podczas jazdy, z góry dziękuję za pomoc.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
E46 coupe m54b25 :muzyka:
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#2

Post autor: Jarando »

Na początek skupiłbym się na DISie, bo to ona może odpowiadać za te błędy.
Wyjmowałeś ją i sprawdzałeś jak pracuje klapka, czy zamyka się szczelnie i czy nie ma luzu osiowego na trzpieniu do którego jest przymocowana?
Czy zapala się Check Engine gdy pojawiają się błędy lambd?

Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
m310ax
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 9 paź 16, 10:38
BMW: e46 coupe m54b25
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:
VIN: JW20056

#3

Post autor: m310ax »

luzy na disie zrobiłem bo grzechotało więc luzu nie ma, sama klapa chodzi płynnie bez problemu i wraca na swoje miejsce, powiedz mi tylko czy disa reguluje się także na postoju czy tylko tylko podczas jazdy i obciążeniu ? Próbowałem na postoju w całym zakresie obrotów i cięgło stoi w miejscu, z tym check-iem to różnie raz się zapali jak są błędy a raz nie.
E46 coupe m54b25 :muzyka:
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#4

Post autor: Broder »

Disa grzechocze gdy membrana nie trzyma podcisnienia, a nie przez luzy. To luzy powstaja na skutek wlasnie nietrzymajacej membrany.
Jesli dobrze pamietam to disa zamyka klapke od razu po odpaleniu, przy delikatnym zwiekszaniu obrotow zostaje w tej samej pozycji, trzeba depnac w podloge dopiero wtedy sie otwiera.

Co do sond, to ze pracuja w inpie nie oznacza ze dobrze pracuja. Pisze o tym po raz setny i po raz setny napisze ze interfejs to nie wszystko.

Stawiam ze padly sondy regulacyjne, disa nawet gdyby nie dzialala to nie powinna powodowac takich problemow.
Obrazek
m310ax
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 9 paź 16, 10:38
BMW: e46 coupe m54b25
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:
VIN: JW20056

#5

Post autor: m310ax »

Broder pisze:Jesli dobrze pamietam to disa zamyka klapke od razu po odpaleniu, przy delikatnym zwiekszaniu obrotow zostaje w tej samej pozycji, trzeba depnac w podloge dopiero wtedy sie otwiera.
u mnie zero reakcji kombinowałem na różne sposoby nawet już próbowałem napięciem 12v wymusić działanie zaworku ale nie pomogło to nic a nic
Broder pisze:Co do sond, to ze pracuja w inpie nie oznacza ze dobrze pracuja. Pisze o tym po raz setny i po raz setny napisze ze interfejs to nie wszystko. Stawiam ze padly sondy regulacyjne, disa nawet gdyby nie dzialala to nie powinna powodowac takich problemow.
Sondy regulacyjne to te przed katem tak, jak je sprawdzić skoro inpą i disem nie ? oscyloskopem ?

filmik ukazujący pracę sond podczas jazdy
https://youtu.be/Poh3WxeH1CY
E46 coupe m54b25 :muzyka:
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#6

Post autor: Broder »

odczyt sond podczas jazdy nic nie da, bo nie widac rpzy jakich obrotach sa dane napiecia. Nagraj film na biegu jalowym, sondy maja pracowac w prawie pelnym zakresie na przemian 0-1V , oczywiscie na silniku rozgrzanym

Obrazek

Zeby wykluczyc uszkodzenie sond sprawdzajacych mozesz je odlaczyc na probe (wtyczki pod deklem na kolektorze ssacym), nie powinno byc bledu
Obrazek
m310ax
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 9 paź 16, 10:38
BMW: e46 coupe m54b25
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:
VIN: JW20056

#7

Post autor: m310ax »

Czy może spróbować odłączyć te dwie sondy na rozgrzanym silniku i skasować adaptacje benzyny i zrobić je od nowa ?
sondy odpięte, silnik rozgrzany, inpa pokazuje wartości jak na filmiku, program do instalacji lpg odczytuje że sondy wahają się od 0,1 do 0,9
https://youtu.be/t4Oxy4ZzJ1A
Obrazek
później doszły błędy
Obrazek
E46 coupe m54b25 :muzyka:
m310ax
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 9 paź 16, 10:38
BMW: e46 coupe m54b25
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:
VIN: JW20056

#8

Post autor: m310ax »

temat rozwiązany, uszkodzona sonda za katem bank 2 :)
E46 coupe m54b25 :muzyka:
Ninja

#9

Post autor: Ninja »

U mnie przy identycznych błędach (202, 203, 227, 228) i objawach uszkodzony był przepływomierz. Podejrzenia padły także na sondy ale po ich podmianie błędy za jakiś czas wracały.
m310ax
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 9 paź 16, 10:38
BMW: e46 coupe m54b25
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:
VIN: JW20056

#10

Post autor: m310ax »

no to mnie pocieszyleś, mam nadzieje ze na sondach sie skończy przygoda :)

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
E46 coupe m54b25 :muzyka:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”