Wymiana uszczelniaczy zaworowych N42B18a.
-
- Bywalec forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 paź 16, 21:49
- BMW: 316 Ti
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto:
Witam.
Mam problem ze spalaniem oleju w bmw 316 Ti. Wymiana odmy niestety nie pomogła, więc spróbuję wymienić uszczelniacze zaworowe. Początkowo myślałem oddać autko do mechanika. Pojeździłem po kilku warsztatach, w większości na samo hasło BMW odpowiedź brzmiała nie. Dwóch mechaników się zgodziło, pierwszy ze zdejmowaniem głowicy(ok. 2,5 tyś.), drugi bez zdejmowania głowicy ale wymiana razem z rozrządem(2 tyś.). Poczytałem w internecie, niestety nie ma zbyt wielu informacji ale wydaje mi się to wykonalne we własnym zakresie. Mniej więcej wiem jak przeprowadzić cały "zabieg" jednak brakuje mi kilku informacji. Czy ktoś z Was wymieniał sam uszczelniacze w tym silniku?
Pierwsza rzecz to nie do końca wiem jak przytrzymać zawory w górze po rozpięciu zameczków. Po zapięciu blokad na vanosy oraz wałki rozrządu 1 i 4 tłok powinien znajdować się w górze. W tym przypadku zawory mogę rozpinać bez problemu, ponieważ oprą się o tłoki. Natomiast w cylindrach 2 i 3 tłoki są na dole. Mógłbym obrócić wałem silnika tak żeby 2 i 3 tłok były w górze, jednak możliwe że stracę wtedy ustawienie rozrządu. Czytałem że można podtrzymać zawory sprężonym powietrzem, nie wiem jednak jakim ciśnieniem i czy jest to w 100% bezpieczne. Nie chce ryzykować wpadnięciem zaworu do komory spalania.
Druga kwestia to momenty dokręcania śrub. Nie bardzo wiem gdzie szukać informacji na ten temat. Głownie chodzi mi o śrubę vanosa(na wałku wydechowym), panewki wałka wydechowego, "ramkę" valvetronica i pokrywę zaworów.
Trzecia sprawa, czy mogę przeprowadzić adaptację valvetronica za pomocą INPY?
Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Mam problem ze spalaniem oleju w bmw 316 Ti. Wymiana odmy niestety nie pomogła, więc spróbuję wymienić uszczelniacze zaworowe. Początkowo myślałem oddać autko do mechanika. Pojeździłem po kilku warsztatach, w większości na samo hasło BMW odpowiedź brzmiała nie. Dwóch mechaników się zgodziło, pierwszy ze zdejmowaniem głowicy(ok. 2,5 tyś.), drugi bez zdejmowania głowicy ale wymiana razem z rozrządem(2 tyś.). Poczytałem w internecie, niestety nie ma zbyt wielu informacji ale wydaje mi się to wykonalne we własnym zakresie. Mniej więcej wiem jak przeprowadzić cały "zabieg" jednak brakuje mi kilku informacji. Czy ktoś z Was wymieniał sam uszczelniacze w tym silniku?
Pierwsza rzecz to nie do końca wiem jak przytrzymać zawory w górze po rozpięciu zameczków. Po zapięciu blokad na vanosy oraz wałki rozrządu 1 i 4 tłok powinien znajdować się w górze. W tym przypadku zawory mogę rozpinać bez problemu, ponieważ oprą się o tłoki. Natomiast w cylindrach 2 i 3 tłoki są na dole. Mógłbym obrócić wałem silnika tak żeby 2 i 3 tłok były w górze, jednak możliwe że stracę wtedy ustawienie rozrządu. Czytałem że można podtrzymać zawory sprężonym powietrzem, nie wiem jednak jakim ciśnieniem i czy jest to w 100% bezpieczne. Nie chce ryzykować wpadnięciem zaworu do komory spalania.
Druga kwestia to momenty dokręcania śrub. Nie bardzo wiem gdzie szukać informacji na ten temat. Głownie chodzi mi o śrubę vanosa(na wałku wydechowym), panewki wałka wydechowego, "ramkę" valvetronica i pokrywę zaworów.
Trzecia sprawa, czy mogę przeprowadzić adaptację valvetronica za pomocą INPY?
Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
MARC powinien Ci chyba pomóc. Jakieś pół roku temu był na forum temat o wymianie uszczelniaczy. Poszukaj. Może odkopiesz...
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
- harus
- Bywalec forum
- Posty: 139
- Rejestracja: 13 kwie 14, 22:02
- BMW: E46 316i N42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- Lokalizacja: SJZ
Postaram się odpowiedzieć na Twoje pytania. Blokady rozrządu potrzebujesz tylko przy składaniu! Żeby wymienić uszczelniacze musisz wydobyć wałki, popychacze, dźwigienki i Vanosy. Wszystkie zawory ustawią się w górnym położeniu, więc możesz swobodnie obracać wałem żeby pracować na wszystkich cylindrach. Ja przy dokręcania wszystkiego nie używałem klucza dynamometrycznego. Vanosy z wałkami na maxa, cała reszta z czuciem. Z pokrywa trzeba delikatnie, bo łatwo zerwać aluminiowy gwint. Adaptacji nie zrobisz Inpą. Nie jest ona konieczna. Przy pierwszym odpaleniu silnik Valvetronica sam się nauczy skrajnych położeń wałka.
Znając życie więcej pytań będziesz miał jak zabierzesz się za rozbieranie
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Znając życie więcej pytań będziesz miał jak zabierzesz się za rozbieranie
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Bywalec forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 2 lis 16, 22:52
- BMW: Auto Serwis
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź WIDZEW
Łódź
Wymiana uszczelniaczy zaworowych BMW silniki: M52TU, M54, M43, M43TU, N42, N46, N40, N45, N45T
Jak i naprawa i wzmocnienie podłogi wózka w BMW e46 e36.
Pozostałe naprawy mechaniczne.
KONTAKT PW.
ŁÓDŹ
Wymiana uszczelniaczy zaworowych BMW silniki: M52TU, M54, M43, M43TU, N42, N46, N40, N45, N45T
Jak i naprawa i wzmocnienie podłogi wózka w BMW e46 e36.
Pozostałe naprawy mechaniczne.
KONTAKT PW.
ŁÓDŹ
-
- Bywalec forum
- Posty: 159
- Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Włocławek
Spróbuj sam to zrobić. Koszt uszczelniaczy to 100zł Elring. Potrzebujesz blokady (mogę ja Ci pożyczyć albo od kogoś z okolic zapytaj), przyrząd do odblokowana zamków zaworowych, tretytki do usztywnienia valetronica, może być też klucz dynamometryczny przy skręcaniu, uszczelka pokrywy i pasta dirko celem uszczelniania przy tych "półkolach". Kompresorem ja u siebie "trzymałem" tłoki.
Przed wymianą brał 1litr/1000km a teraz to tylko sprawdzam stan oleju i nie ma potrzeby dolewania .
pozdrawiam
Przed wymianą brał 1litr/1000km a teraz to tylko sprawdzam stan oleju i nie ma potrzeby dolewania .
pozdrawiam
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Myślę, że po przeszło 5 latach coś drgnęło w sprawie wymiany uszczelniaczy w tym samochodzie
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 3112 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 5 Odpowiedzi
- 8517 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Matie46320i
-
- 5 Odpowiedzi
- 4227 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: robson_e46
-
- 8 Odpowiedzi
- 3740 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 5 Odpowiedzi
- 7018 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 1 Odpowiedzi
- 1942 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Krystian44
-
- 2 Odpowiedzi
- 2422 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Matie46320i
-
- 0 Odpowiedzi
- 1910 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 0 Odpowiedzi
- 2145 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: ennndi
-
- 0 Odpowiedzi
- 578 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Makaron-garage