wymiana uszczelki podstawy filtra N42B20

roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#41

Post autor: roque »

Dzięki, jak to zrobię to dam znać czy pomogło po kilku set kilometrach.
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#42

Post autor: roque »

Wymontowane, odtłuszczone, wymienione dwie uszczelki (podstawa i chłodniczka) i na razie nic nie cieknie. Dokręcone na 8nm kluczem dyn.
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#43

Post autor: roque »

I znów cieknie, trochę tylko, tym razem po około 50km, co jest nie tak?

Osłona plastikowa mokra idealnie pod podstawą filtra. Wszystko mokre jest pod nim, m.i. alternator i maglownica.

Gdzieś jeszcze może uciekać olej w tym miejscu? Pytam bo z podstawy są małe ogniska oleju w tych otworach podstawy, a osłona mokrą i olej spływa aż na osłone usztywniającą i kapie na posadzkę w garażu. Widać krople zwisające z tej oslony usztywniającej.
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#44

Post autor: roque »

może to być taki problem, cytuje:

https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=78724&start=0

"Panowie, jak po wymianie nadal zaczyna wypychać olej to znaczy że czas wymienić odmę! Kolejne wymiany uszczelek pomagają na kilkadziesiąt kilometrów. Niesprawna odma powoduje wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej i następuje jego wyciskanie w najsłabszym miejscu, tu akurat uszczelka podstawy filtra oleju. Problem powszechnie znany każdemu kumatemu mechanikowi :piwo:"

Może być odma? Jak sprawdzić czy działa poprawnie w n42?
Cracked
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 7 gru 19, 15:56
BMW: E46
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Polska

#45

Post autor: Cracked »

Mi się wydaje że tam było 10 nm. Ja wymieniałem to na oko poszło, uszczelki erlinga i nic nie leci. Tyle że nawet po wymianie to spokój maks na co drugi serwis olejowy.
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#46

Post autor: roque »

Dokręciłem jeszcze na 10-12nm zobaczymy czy wywali. Odma sprawdzona wg. porad z forum i jest ok. Gdy odkręcam Korek oleju obroty lekko falują, przygasa ale wraca do normy po 2-3s i już chodzi normalnie na otwartym korku.
Cracked
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 7 gru 19, 15:56
BMW: E46
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Polska

#47

Post autor: Cracked »

No to faktycznie sprawna. A przed założeniem przejechałeś papierem by wypolerować i dokładnie wyczyścić?

Z resztą jak troszkę leci to się nie przejmuj. Ja zrobiłem podstawę filtra to zaczęło mi lecieć z pokrywy lub serva.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#48

Post autor: maniek21112 »

Wg tis jest 8 NM.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Oleje”