Wymiana uszczelki pod głowicą .

Spis polecanych/odradzanych warsztatów. Szukasz warsztatu w swojej okolicy? Pytaj tutaj
bartekkrke46
Bywalec forum
Posty: 60
Rejestracja: 5 sie 13, 20:59
BMW: 318i m43
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: krakow

#1

Post autor: bartekkrke46 »

Witam , chciałbym was zapytać o jakiś zakład mechaniki w Krakowie , potrzebuje wymienić uszczelke pod głowicą w 318i 118km ponieważ leje sie z pod niej olej i cieknie po całym silniku , dziś podjechałem do mechanika pierwszego lepszego i co usłyszałem : 2000 zł i w tym 800zł planowanie głowicy , długo sie nie zastanawiałem zadzwoniłem do FHU Papież centrum regenerowania głowic i usłyszałem cene 50 zł za szlifowanie głowicy 4cylindry , szlifowanie zaworow 50 zł i frezowanie gniazd 70 zł wiec nie jest to 800 zł jak bym tego nie liczył , czy ktos wymienial uszczelke w tym silniku jesli tak to jaki koszt tego byl dziekuje z góry za pomoc.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Co do głowicy to wszystko zależy w jakim będzie stanie...
Jeżeli jest pęknięta i da się to pospawać to koszty rosną... Spawanie głowicy 4cyl + obróbka to 500zł
Najniższy koszt to: szczelność 40zł + szlifowanie 50zł + mycie 30zł
Warto od razu wymienić wszystkie uszczelniacze bo nie ma sensu ściągać drugi raz, mimo wszystko... Nie jest to droga impreza a warto...

Do tego dolicz koszty płynów czyli płyn chłodzący, olej, filtry, oraz uszczelka pod głowicą + nowe śruby.
Póki co tyle mi przychodzi do głowy...

Ogólnie cena 2k jest normalna, gdzie mechanik sam kupuje części i całą resztę.
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#3

Post autor: Grzechu16 »

Może będę żałował, może nie - zrobiłem tylko samo planowanie głowicy przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą (70zł z tego co pamiętam) + nowa uszczelka 110zł + śruby 33zł + wymieniłem (chyba nawet nie potrzebnie) uszczelki pokrywy rozrządu 30zł. Uszczelkę wymieniałem we własnym zakresie więc odpada robocizna. Łączny koszt wyszedł w granicach 250zł i to jest najbardziej ekonomiczna cena samych części przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą.
bartekkrke46
Bywalec forum
Posty: 60
Rejestracja: 5 sie 13, 20:59
BMW: 318i m43
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: krakow

#4

Post autor: bartekkrke46 »

A jaki koszt robocizny? i jakis namiar?
TomekC
Bywalec forum
Posty: 113
Rejestracja: 16 sie 12, 16:19
BMW: E46 318I + LPG
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: MIECHÓW

#5

Post autor: TomekC »

mam dokładnie ten sam silnik i też przechodziłem wymianę UPG , tylko ze robocizna we własnym zakresie łączny koszt części , płynów plus obróbka głowicy to około 800 , wymieniłem wszystkie uszczelki które były ruszone czyli , głowicy , pokrywy rozrządu , kolektora wydechowego , pokrywy zaworów , uszczelniacze zaworowe no i koniecznie nowe śruby głowicy , do tego szlifowanie głowicy , frezowanie gniazd o planowanie , sama obróbka w warsztacie kosztowała mnie 120 , reszta taka jak docieranie zaworów i składanie głowicy no i jej montaż zrobiłem sam , bo lubię taką prace
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#6

Post autor: MARC »

TomekC pisze:mam dokładnie ten sam silnik i też przechodziłem wymianę UPG , tylko ze robocizna we własnym zakresie łączny koszt części , płynów plus obróbka głowicy to około 800 , wymieniłem wszystkie uszczelki które były ruszone czyli , głowicy , pokrywy rozrządu , kolektora wydechowego , pokrywy zaworów , uszczelniacze zaworowe no i koniecznie nowe śruby głowicy , do tego szlifowanie głowicy , frezowanie gniazd o planowanie , sama obróbka w warsztacie kosztowała mnie 120 , reszta taka jak docieranie zaworów i składanie głowicy no i jej montaż zrobiłem sam , bo lubię taką prace
Do docierania zaworów trzeba mieć specjalny sprzęt, bez tego nie widzę tej pracy...
TomekC
Bywalec forum
Posty: 113
Rejestracja: 16 sie 12, 16:19
BMW: E46 318I + LPG
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: MIECHÓW

#7

Post autor: TomekC »

Marc suwmiarką :lol: a tak serio to gdybym takowego nie posiadał to nie robił bym tego i nie jest to kołek z przyssawką choć nawet niektóre serwisówki takowy pokazują , jest to sprzęt na zasadzie wiertarki ręcznej , korbą kręcisz dookoła a głowica robi 90st. w prawo i 45st. w lewo i tak na przemian aż zawór zrobi pełny obrót , taki jeszcze z czasów komuny , ale działa perfekcyjnie .
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#8

Post autor: MARC »

TomekC pisze:Marc suwmiarką :lol: a tak serio to gdybym takowego nie posiadał to nie robił bym tego i nie jest to kołek z przyssawką choć nawet niektóre serwisówki takowy pokazują , jest to sprzęt na zasadzie wiertarki ręcznej , korbą kręcisz dookoła a głowica robi 90st. w prawo i 45st. w lewo i tak na przemian aż zawór zrobi pełny obrót , taki jeszcze z czasów komuny , ale działa perfekcyjnie .
Stare sprawdzone maszyny wg. mnie są najlepsze... proste w obsłudze z dużymi możliwościami...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Warsztaty - mechanika”