Wymiana uszczelki dekla zaworów M52 na przykładzie E46 COUPE
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
-
- Bywalec forum
- Posty: 102
- Rejestracja: 18 lis 10, 17:51
- BMW: 320ci Cabrio
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Jozefow
Witka.
1.Jeżeli śmierdzi palonym olejem...
2.Jeżeli dymi sie palony olej po otwarciu maski (z nad kolektorów wydechowych)
3.Jeżeli po zdjęciu cewek widzisz olej w okolicy świec
4.Jeżeli silnik nie równo pracuje i pkt.3 to...
Tutaj typowe przeciekanie uszczelki.
Należy wymienić uszczelkę pod deklem zaworowym.
Jest to bardzo typowa usterka silników M50 i M52 a być może i M54 (nie wiem).
Stara jest twarda jak kamień, kruszy się w rękach. Nowa się w rękach przelewa
Cena uszczelki firmy Victor Reinz to ok. 140zł. Na allegro 75-90zł
Tutaj przydatny filmik z Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=Ww8qc3Y4BxA
Do tej roboty potrzebne narzędzia to:
1.Klucz nasadowy 8mm i 10mm + przedłużki, grzechotka. DO jednej śruby "najdalszej" w E46 coupe przyda się mała grzechotka z nasadką 10mm bo jest kiepski dostęp
2.Śrubokręt płaski do podważenia pokrywy i usuwania starej uszczelki
3.Papier lub niepyląca szmatka do wytarcia z oleju
4.Torx do demontażu osłony po d filtrem kabinowym.
Robota:
1.Demontujemy uszczelki, osłonę filtra kabinowego (3 spinki od góry)
2.Po wyjęciu filtra odczepiami osłonę plastikową na kable które idą nad silnikiem (nie cały tunel, tylko osłonę).
3.Demontujemy element pod filtrem kabinowym, cztery sruby torx, potem trzeba gu wysynąć do siebie, ku górze.
W wersji coupe silnik wchodzi głęboko pod filtr kabinowy, dlatego należy zdemontować ten dekiel. W sedanie i E39 z tego co wiem nie ma takiego problemu
4.zdejmujemy zaślepki ozdobnych dekli czarno zrebrnych. Zaślepki często są łamane. Należy je podważyc płaskim śrubkorętem z jednej strony.
5.Wykręcamy kluczem 10 śruby i nakrętki osłon i je demontujemy.
6.Wykręcamy cewki i masy (klucze 10 i 8mm) Cewki wyciągamy, powinny być lekko zaklinowane.
Wymujemy cewki ustawiamy je tak aby włożyć w te same miejsca.
7. Wyswamy przewody do sond lambda - dwie wtyczki i jedna spinka metalowa z tyłu silnika.
8.Podważymy listwę z przewodami to cewek - 2 spinki
9.Wykręcamy nakrętki które były między cewkami oraz przewody masowe
10. Odkręcamy śruby dookoła dekla, wyjmujemy je a potem wyjmujemy podkładki z gumkami.
11.Podważymy śrubokrętem dekiel od strony vanosa. Mój był ostro zapieczony. Dekiel jest plastikowy,
W M50 był aluminiony. Odgłos pękającej uszczelki może spowodować dreszcze Brzmi jak pękający dekiel
12. Usuwamy starą uszczelkę... może to zająć 10-20min. Uważamy aby kawałki nie wpadły do głowicy.
Tu widać że jest połamana bo jest tak sztywna:
13.Mocujemy uszczelki w dekiel
14.Dekiel przykręcamy od vanosa ku tyłowi, potem śruby między cewkami. Dokręcamy po prostu do oporu, nie ma możliwości za mocno lub za słabo,
po prostu się dokręca do końca i już.
15.Składamy w odwrotnej kolejności do rozbierania. Ważne - najpierw listwa z przewodami do cewek, potem kable od sond lambda.
16.Cieszymy się brakiem smrodu.
Czas od 60 do 90min. Może być krócej jeżeli ktoś to robi drugi raz, może być dłużej jak uszczelka będzie się wrednie odklejać.
Miłej pracy.
1.Jeżeli śmierdzi palonym olejem...
2.Jeżeli dymi sie palony olej po otwarciu maski (z nad kolektorów wydechowych)
3.Jeżeli po zdjęciu cewek widzisz olej w okolicy świec
4.Jeżeli silnik nie równo pracuje i pkt.3 to...
Tutaj typowe przeciekanie uszczelki.
Należy wymienić uszczelkę pod deklem zaworowym.
Jest to bardzo typowa usterka silników M50 i M52 a być może i M54 (nie wiem).
Stara jest twarda jak kamień, kruszy się w rękach. Nowa się w rękach przelewa
Cena uszczelki firmy Victor Reinz to ok. 140zł. Na allegro 75-90zł
Tutaj przydatny filmik z Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=Ww8qc3Y4BxA
Do tej roboty potrzebne narzędzia to:
1.Klucz nasadowy 8mm i 10mm + przedłużki, grzechotka. DO jednej śruby "najdalszej" w E46 coupe przyda się mała grzechotka z nasadką 10mm bo jest kiepski dostęp
2.Śrubokręt płaski do podważenia pokrywy i usuwania starej uszczelki
3.Papier lub niepyląca szmatka do wytarcia z oleju
4.Torx do demontażu osłony po d filtrem kabinowym.
Robota:
1.Demontujemy uszczelki, osłonę filtra kabinowego (3 spinki od góry)
2.Po wyjęciu filtra odczepiami osłonę plastikową na kable które idą nad silnikiem (nie cały tunel, tylko osłonę).
3.Demontujemy element pod filtrem kabinowym, cztery sruby torx, potem trzeba gu wysynąć do siebie, ku górze.
W wersji coupe silnik wchodzi głęboko pod filtr kabinowy, dlatego należy zdemontować ten dekiel. W sedanie i E39 z tego co wiem nie ma takiego problemu
4.zdejmujemy zaślepki ozdobnych dekli czarno zrebrnych. Zaślepki często są łamane. Należy je podważyc płaskim śrubkorętem z jednej strony.
5.Wykręcamy kluczem 10 śruby i nakrętki osłon i je demontujemy.
6.Wykręcamy cewki i masy (klucze 10 i 8mm) Cewki wyciągamy, powinny być lekko zaklinowane.
Wymujemy cewki ustawiamy je tak aby włożyć w te same miejsca.
7. Wyswamy przewody do sond lambda - dwie wtyczki i jedna spinka metalowa z tyłu silnika.
8.Podważymy listwę z przewodami to cewek - 2 spinki
9.Wykręcamy nakrętki które były między cewkami oraz przewody masowe
10. Odkręcamy śruby dookoła dekla, wyjmujemy je a potem wyjmujemy podkładki z gumkami.
11.Podważymy śrubokrętem dekiel od strony vanosa. Mój był ostro zapieczony. Dekiel jest plastikowy,
W M50 był aluminiony. Odgłos pękającej uszczelki może spowodować dreszcze Brzmi jak pękający dekiel
12. Usuwamy starą uszczelkę... może to zająć 10-20min. Uważamy aby kawałki nie wpadły do głowicy.
Tu widać że jest połamana bo jest tak sztywna:
13.Mocujemy uszczelki w dekiel
14.Dekiel przykręcamy od vanosa ku tyłowi, potem śruby między cewkami. Dokręcamy po prostu do oporu, nie ma możliwości za mocno lub za słabo,
po prostu się dokręca do końca i już.
15.Składamy w odwrotnej kolejności do rozbierania. Ważne - najpierw listwa z przewodami do cewek, potem kable od sond lambda.
16.Cieszymy się brakiem smrodu.
Czas od 60 do 90min. Może być krócej jeżeli ktoś to robi drugi raz, może być dłużej jak uszczelka będzie się wrednie odklejać.
Miłej pracy.
E46 320ci cabrio, E30 325i cabrio, R129 SL500, 190 2.0E a kiedyś 635 csi
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
-
- Bywalec forum
- Posty: 183
- Rejestracja: 27 mar 10, 21:44
- BMW: E46 320D 136KM
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Konin
profesjonalne podejście do sprawy
Brawo!!!Pochwala dla Kot Sylwester,napewno twoj opis sie przyda nie jednemu z forumowiczow
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 15 Odpowiedzi
- 5369 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 6 Odpowiedzi
- 5731 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bmw755
-
- 6 Odpowiedzi
- 6840 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 44 Odpowiedzi
- 77005 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jan5
-
- 10 Odpowiedzi
- 3381 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 3 Odpowiedzi
- 7178 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kab
-
- 1 Odpowiedzi
- 1597 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 3 Odpowiedzi
- 6088 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: VV0Lf
-
- 11 Odpowiedzi
- 9459 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marjusz
-
- 14 Odpowiedzi
- 2953 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: K0J0T