Wymiana uszczelki dekla zaworów M52 na przykładzie E46 COUPE

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
KotSylwester
Bywalec forum
Posty: 102
Rejestracja: 18 lis 10, 17:51
BMW: 320ci Cabrio
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Jozefow

#1

Post autor: KotSylwester »

Witka.

1.Jeżeli śmierdzi palonym olejem...
2.Jeżeli dymi sie palony olej po otwarciu maski (z nad kolektorów wydechowych)
3.Jeżeli po zdjęciu cewek widzisz olej w okolicy świec
4.Jeżeli silnik nie równo pracuje i pkt.3 to...

Tutaj typowe przeciekanie uszczelki.

Obrazek


Należy wymienić uszczelkę pod deklem zaworowym.
Jest to bardzo typowa usterka silników M50 i M52 a być może i M54 (nie wiem).
Stara jest twarda jak kamień, kruszy się w rękach. Nowa się w rękach przelewa :)


Cena uszczelki firmy Victor Reinz to ok. 140zł. Na allegro 75-90zł


Tutaj przydatny filmik z Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=Ww8qc3Y4BxA

Do tej roboty potrzebne narzędzia to:
1.Klucz nasadowy 8mm i 10mm + przedłużki, grzechotka. DO jednej śruby "najdalszej" w E46 coupe przyda się mała grzechotka z nasadką 10mm bo jest kiepski dostęp
2.Śrubokręt płaski do podważenia pokrywy i usuwania starej uszczelki
3.Papier lub niepyląca szmatka do wytarcia z oleju
4.Torx do demontażu osłony po d filtrem kabinowym.


Robota:
1.Demontujemy uszczelki, osłonę filtra kabinowego (3 spinki od góry)
2.Po wyjęciu filtra odczepiami osłonę plastikową na kable które idą nad silnikiem (nie cały tunel, tylko osłonę).
3.Demontujemy element pod filtrem kabinowym, cztery sruby torx, potem trzeba gu wysynąć do siebie, ku górze.
W wersji coupe silnik wchodzi głęboko pod filtr kabinowy, dlatego należy zdemontować ten dekiel. W sedanie i E39 z tego co wiem nie ma takiego problemu :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



4.zdejmujemy zaślepki ozdobnych dekli czarno zrebrnych. Zaślepki często są łamane. Należy je podważyc płaskim śrubkorętem z jednej strony.
5.Wykręcamy kluczem 10 śruby i nakrętki osłon i je demontujemy.

Obrazek

Obrazek



6.Wykręcamy cewki i masy (klucze 10 i 8mm) Cewki wyciągamy, powinny być lekko zaklinowane.
Wymujemy cewki ustawiamy je tak aby włożyć w te same miejsca.

Obrazek

Obrazek


7. Wyswamy przewody do sond lambda - dwie wtyczki i jedna spinka metalowa z tyłu silnika.
8.Podważymy listwę z przewodami to cewek - 2 spinki

Obrazek

Obrazek

Obrazek



9.Wykręcamy nakrętki które były między cewkami oraz przewody masowe

Obrazek

Obrazek

Obrazek


10. Odkręcamy śruby dookoła dekla, wyjmujemy je a potem wyjmujemy podkładki z gumkami.
11.Podważymy śrubokrętem dekiel od strony vanosa. Mój był ostro zapieczony. Dekiel jest plastikowy,
W M50 był aluminiony. Odgłos pękającej uszczelki może spowodować dreszcze :) Brzmi jak pękający dekiel :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



12. Usuwamy starą uszczelkę... może to zająć 10-20min. Uważamy aby kawałki nie wpadły do głowicy.
Tu widać że jest połamana bo jest tak sztywna:
Obrazek

13.Mocujemy uszczelki w dekiel
14.Dekiel przykręcamy od vanosa ku tyłowi, potem śruby między cewkami. Dokręcamy po prostu do oporu, nie ma możliwości za mocno lub za słabo,
po prostu się dokręca do końca i już.

15.Składamy w odwrotnej kolejności do rozbierania. Ważne - najpierw listwa z przewodami do cewek, potem kable od sond lambda.
16.Cieszymy się brakiem smrodu.

Czas od 60 do 90min. Może być krócej jeżeli ktoś to robi drugi raz, może być dłużej jak uszczelka będzie się wrednie odklejać.

Miłej pracy.
E46 320ci cabrio, E30 325i cabrio, R129 SL500, 190 2.0E a kiedyś 635 csi :Search:
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#2

Post autor: romanikxxl »

nieźle kocie :D
Romanikxxl
misieekk44
Bywalec forum
Posty: 183
Rejestracja: 27 mar 10, 21:44
BMW: E46 320D 136KM
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin

#3

Post autor: misieekk44 »

profesjonalne podejście do sprawy :good:
Kev
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 11 sie 10, 21:20
BMW: E39 i M3
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#4

Post autor: Kev »

Dobra robota!!
OSA BMW

#5

Post autor: OSA BMW »

Brawo!!!Pochwala dla Kot Sylwester,napewno twoj opis sie przyda nie jednemu z forumowiczow :)
spinecki
Administrator
Posty: 607
Rejestracja: 2 lip 08, 17:55
BMW: 318d Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PK82683

#6

Post autor: spinecki »

Szacun! :)
Zablokowany
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”