Wymiana Tuleij wahliwej tył i sprężyny tył

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#1

Post autor: Roki »

Siema.Przy okazji wymiany tulei wahliwej u siebie w aucie postanowiłem zrobić parę fotek by pomóc którzy chcą to zrobić samemu.
Potrzebne narzędzia:
Klucze:
18,19 klucz do kół
ściągacz do tulei(jeżeli nie posiadamy pokaże jak to zrobić bez takiego sprzętu)
Zaczynamy:
Zdejmujemy koła z tyłu(tutaj chyba fotki nie potrzebne)
Odkręcamy śrubę trzymającą amortyzator śruba na klucz 18
Obrazek
Dzięki odkręceniu możemy sobie spokojnie wyjąć sprężyne.Mocno szarpiemy i sprężyna wychodzi.Jeżeli chcemy tylko wymienić sprężyne to wkładamy nową i przykręcamy amortyzator.Tyle potrzeba do wymiany sprężyny.
Lecimy dalej.Gdy wyjmiemy sprężynę naszym oczom ukaże się taki widok:
Obrazek
Bierzemy i odkręcamy śrubę trzymającą tuleje wahliwą klucz 18:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Śrubę wyjmujemy wahacz podnosimy sobie do góry by nam nie przeszkadzał.
Obrazek
Jeżeli mamy ściągacze wtedy używamy ściągacze i wyjmujemy tuleje.
Ja pokaże jak zrobić bez ściągaczy.
Więc załatwiamy sobie kilka nasadek dużych rozmiarów:
ja miałem 27,34,36,41,46
Do tego potrzebna nam śruba która przejdzie przez nasadki,i przez tulejkę o tak:
Obrazek
Obrazek
Do wyjęcia tulejki używamy jednej nasadki mniejszej np 27 a drugiej 46 i zakładamy na tuleję tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Przekładamy śrubę przez cały kpl stworzony i skręcamy.Tulejka powoli nam wychodzi..
Wychodzi nam takie coś:
Obrazek
Bierzemy nową tulejkę i na odwrót ALE:
Smarujemy nową tulejkę smarem łącznie z gumową osłonką i dobieramy klucz który zaczepia nam o tuleje metalową a gumowa osłonka wchodzi nam w nasadkę o tak:
Obrazek
Obrazek
Następnie wkładamy w zwrotnice.Smarujemy sobie smarem żeby weszło lepiej i RÓWNOLEGLE do zwrotnicy.
Obrazek
Z drugiej strony nakładamy nasadkę jak największą ja miałem 46.Po to żeby nowa tuleja wchodziła w środek nasadki i nie poprzecinało nam nowej gumy itp:
Obrazek
Przekładamy śrubę i skręcamy.Robimy 4-5 obrotów i delikatnie stukamy młoteczkiem w śrubę żeby delikatnie się ułożyła tulejka i łatwiej nam wejdzie i potem znów co parę obrotów i stukamy(w nasadkę która wciska nam tuleję czyli 36).Skręcamy aż tuleja dojdzie nam do końca.
I wychodzi nam takie coś:
Obrazek
Tuleja wprasowana...można skręcać...wahacz do tulei wkręcamy,wkładamy sprężynę przykręcamy amortyzator.Zakładamy koło otwieramy piwko i cieszymy się nowymi tulejami wahliwymi...
Pozdrawiam Mateusz
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”