wymiana tarcz kotwicznych tył

DwaLitryPL

#21

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie zapomniałem spytać jeszcze czy mogę wymienić jedną tarcze kotwiczną na klokkerholm natomiast lewa strona zostaje oe bmw bo tam nie ruszam piasty czy nie będzie to miało negatywnego wpływu na działanie ręcznego? :)
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#22

Post autor: Szczurson »

Wszystko przestanie działać, nigdy tak nie rób!

A tak na serio, to przeanalizuj sobie mocowanie ręcznego i sobie uświadomisz, jak prosta jest odpowiedź. Czy widzisz, analizując, jakikolwiek powód dla którego by miało działać źle / gorzej / inaczej? Regulacje "chwytania" i tak masz osobno na każde koło, więc zawsze sobie możesz wyregulować. Serio, przez co by miało działać gorzej? Jeśli nie widzisz takiego powodu, to dlaczego zadajesz takie pytanie? Wystarczyło tylko ruszyć na sekundę mózgiem...
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
DwaLitryPL

#23

Post autor: DwaLitryPL »

nie mi tylko chodziło o to bo Adam Klimek mówił coś o tarczach w swoim projekcie e46 m3 że wymieniał bo tarcze składały się przy zaciąganiu ręcznego i go nie było no ale ok
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#24

Post autor: Lashie »

Ja bym w takim wypadku walił prosto do TVN turbo go zapytać :ROFL:
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#25

Post autor: scghost »

no jak tarcza przegnije, a stara oemowa ma na to duza szanse i puszczą mocowania to bedzie roznica w dzialaniu recznego :lol: :lol:

swoja drogą, reczny dzialajacy tylko z jednej strony tez jest w stanie utrzymac auto na zboczu :wink:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#26

Post autor: kosteg »

DwaLitryPL pisze: 12 paź 20, 20:07 nie mi tylko chodziło o to bo Adam Klimek mówił coś o tarczach w swoim projekcie e46 m3 że wymieniał bo tarcze składały się przy zaciąganiu ręcznego i go nie było no ale ok
Nie wiem czemu gość gwiazda z TVN stał się mentorem dla wielu ale: ja się pytam - jak? co ma tarcza kotwiczna do zaciągania ręcznego? Szczęki pracują w odrobinę innej osi. Na dole mamy metalowy wystający element z wahacza. To na nim winny opierać się szczęki kiedy hamulec jest zwolniony. Równolegle do tego elementu mamy rozpierak. Po przeciwnej zaś stronie regulator. Całość spinają sprężyny. W miejscu trzymają mocowania do tarczy.

Cytując już zatem
Szczurson pisze: 12 paź 20, 19:06 Wystarczyło tylko ruszyć na sekundę mózgiem...
Mając wyrwane mocowanie nie ma co trzymać tego w swoim miejscu i działać raczej nie będzie bo pewnie sprężyny złożą całość do środka. Ale jeśli choć odrobiną siły się trzyma i mechanizm się nie rozpadł to tarcza kotwiczna nie spełnia żadnej roli w pracy hamulca - na dole za tym metalowym występem rozpierak zaczyna rozpychać szczęki dociskając je do bębna. Jeśli mocowanie się zerwie to w tym miejscu i tak szczęki oprą się o ten występ (a potem przy zwolnieniu hamulca całość się rozpadnie). Nie ma tu miejsca jakiekolwiek wyginanie tarczy kotwicznej powodujące brak pracy hamulca... Albo zatem tarcza i mocowanie istnieje i całość może działać albo nie. Nie ma tam miejsca na jej wyginanie się i jakikolwiek wpływ na słabszą pracę.

No chyba, że coś baaardzo źle pojmuję w działaniu tego mega skomplikowanego układu :D
Obrazek
DwaLitryPL

#27

Post autor: DwaLitryPL »

okej dzięki Panowie :wink:
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#28

Post autor: kawbandos »

Kupiłem zestaw tarcz vaico ale ich nie założyłem. Odeśle je, nawet nie odpakowywałem więc nie wiem jakiej są jakości. Wyjąłem te sprężynki z tych kołków co trzymają założyłem je na śrubkę i skręciłem z nakrętką. Ręczny lepszy niż fabryka.
DwaLitryPL

#29

Post autor: DwaLitryPL »

ja kupiłem tarcze klokkerholm ale przez pomyłkę pomyłkę sklepu przysłali mi tarcze marki ''potrykus'' już sama nazwa nie ciekawie brzmi :) po rozpakowaniu tarcze istne żyletki :D otwory itp wszystko poszczerbione a no i jak tutaj ghost wspomniał z grubsza pasuja :D o ile dwa na śrubki większe pasowały by o tyle znów na mniejsze się nie zgadzały.Odesłałem przysłali mi klokkerholm.Wszystko jak fabryka :wink: idealnie wycięte otwory,krawędzie nie poszczerbione i nie ostre :wink:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#30

Post autor: maniek21112 »

Czasem warto posłuchać kogoś kto miał kilka części w rękach w życiu :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”