Strona 1 z 7

Wymiana tarcz i klocków przód.

: 12 mar 18, 23:44
autor: Palec11
Przymierzam się do wymiany hamulców z przodu i potrzebuję porad jak to bezpiecznie i "profesjonalnie" zrobić :)

Wiadomo trzeba zdjąć koło wyciągnąć blaszkę śrubokrętem odchylić tłoczek odkręcić 2 śruby z tyłu zacisków i połowa roboty za :) Niby fajnie pięknie ale gdzie podstawić kobyłkę żeby auto pewnie stało i nie spadło mi na głowę jak bd szarpał się ze śrubami ... Czy te śruby są tam trudne do odkręcenia ? Trzeba coś tam smarować ? Jakie narzędzia najlepiej sobie przygotować ? Dodam że jak by co to wy mnie na sumieniu mieć będziecie 8)

Dodam że tarcze i klocki chce kupić firmy TRW

Wymiana tarcz i klocków przód.

: 12 mar 18, 23:48
autor: scghost
wyciagasz stare wkladasz nowe :lol:

sruby nie sa trudne jak masz auto stabilnie na kobylkach
smarowanie to temat ktorym zawsze mozna rozkrecic gownoburze w internetach :lol:

Wymiana tarcz i klocków przód.

: 13 mar 18, 0:27
autor: Palec11
No właśnie tylko gdzie te kobyłki podstawić żeby auto na głowę nie spadło właśnie zamówiłem 2 sztuki po 3T :D

Wymiana tarcz i klocków przód.

: 13 mar 18, 4:32
autor: GUMMISS
No pod belkę zawieszenia, w miejscu gdzie jest przykręcony wahacz. Lub pod podłużnice.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Wymiana tarcz i klocków przód.

: 13 mar 18, 6:29
autor: maniek21112
Jak nie będziesz tego robił na piasku to nie spadnie Ci na głowę :P do wymiany tarcz i klocków nie musisz szarpać autem, jak nie miałem stojaków to podkładałem koło pod zawieszenie, ale jak zamówiłeś to będzie profi :good: obejrzyj film z wymiany (youtube) i będziesz wszystko wiedział, z grubsza wygląda to tak:
- zdejmujesz zabezpieczenie oraz zaślepki prowadnic zacisku,
- odkręcasz śrubę zabezpieczającą z tarczy oraz prowadnice - imbus 7, jak nie masz to możesz od biedy poratować się torx'em, ale nie pamiętam jaki rozmiar (należy je oczywiście oczyścić do "białego" oraz posmarować preparatem do tego),
- zdejmujesz zacisk (możesz podważyć dużym śrubokrętem),
- wyciągasz klocki (oczywiście odpinasz czujnik zużycia),
- odkręcasz korek zbiornika płynu hamulcowego i wciskasz tłoczek (dasz radę zwykłym ściskiem stolarskim po podłożeniu starego klocka na zacisk), oceń czy tłoczek nie jest zapieczony/zardzewiały oraz czy osłona przeciwkurzowa nie jest uszkodzona, jak tak to do wymiany, tłoczek ewentualnego oczyszczenia jak nie ma tragedii,
- odkręcasz śruby jarzma (jak będzie opór to możesz pomóc sobie młotkiem z wyczuciem (zastanów się czy w dobrą stronę odkręcasz :crazy: ),
- zdejmujesz tarczę i czyścisz piastę do "białego", tu obowiązkowo musi być lustro, teraz dwie szkoły - jedna absolutnie zakazuje smarowania powierzchni styku tarczy z piastą i tak polecam zrobić, ponieważ gdy okaże się, że tarcze biją to nie przyjmą Ci reklamacji ze względu na nieprawidłowy montaż..a druga karze posmarować oczywiście odpowiednim preparatem do tego,
- zakładasz tarcze i przykręcasz śrubę zabezpieczającą,
- przykręcasz jarzmo (solidnie, ale oczywiście z wyczuciem),
- smarujesz klocki w miejscach styku z zaciskiem aby nie "stukały" (oczywiście odpowiednim preparatem do tego),
- podpinasz czujnik i wewnętrzny klocek wkładasz w zacisk a zewnętrzny osadzasz na jarzmie,
- nakładasz zacisk i przykręcasz posmarowane prowadnice (z wyczuciem),
- zakładasz zaślepki i zabezpieczenie.

Wymiana tarcz i klocków przód.

: 13 mar 18, 8:37
autor: Adam1003
Odkręcając korek zbiorniczka przed cofnięciem wpychasz najgorszy syf z powrotem do układu, znacznie lepiej odkręcić odpowietrznik i wywalić ten syf.

Prawidłowa wymiana powinna uwzględniać pomiar bicia po zamontowaniu nowych tarcz od tak żeby mieć pewność, że tarcze są ok oraz, że na pewno dobrze przylegają do piasty.

Wymiana tarcz i klocków przód.

: 13 mar 18, 9:21
autor: maniek21112
Z pomiarem bicia masz oczywiście rację, zapomniałem o tym napisać a to ważne :oops: chyba spałem jeszcze :D dlaczego syf ma być w układzie? Nie raz wyjmowałem tłoczek i było czysto.

Tak jest, porządek musi być :P

Wymiana tarcz i klocków przód.

: 13 mar 18, 9:22
autor: Palec11
Jak zrobić pomiar bicia ??

Wymiana tarcz i klocków przód.

: 13 mar 18, 9:29
autor: maniek21112
Przy użyciu czujnika zegarowego na statywie.

Wymiana tarcz i klocków przód.

: 13 mar 18, 9:31
autor: adamusiek
maniek21112 pisze: Widzę w profilu, że masz g30, ostatnio miałem styczność z 520d i zniszczyło mnie to, że z jednej końcówki układu wydechowego (chyba lewej, rozstawione jak w f10 535d) nie leciał dym..więc wyglądało to na atrapę potwierdzasz? Nie zaglądałem pod tyłek
a co to ma wspólnego z układem hamulcowym???
takie rzeczy załatwiajcie na PW

©2024 phpBB SEO by Inveo