Wymiana szczęk hamulca ręcznego
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Witam. Jako że zbliża się przegląd w aucie postanowiłem zrobić z tym porządek.
A wiec potrzebujemy takie oto narzędzia
Klucz 16
kombinerki
klucze ampulowe o 5, 6 i 7
śrubokręt płaski
i oczywiście młoteczek:)
Zdjęć z podnoszenia auta i odkręcania koła nie robiłem (chyba każdy sobie z tym poradzi:))
podnosimy auto i odkrecamy koło.
Odkręcany śrubkę która blokuje tarcze kluczem ampulowym nr 7
Treaz odbezpieczamy zacisk hamulcowy(srężynyjaća blaszka)
Następnie bierzemy się za odkręcanie zacisku hamulca. Pod plastikowymi korkami są dwie śruby, tu bedzie potrzebny klucz ampulowy 6. Zacisk przymocowałem opaską zaciskową do sprężyny.
Teraz odkręcamy jarzmo zacisku(klucz 16 tu przydała się ruska grzechotka:) ruska stal gniotsa nie łamiotsa:))
Ukazuje nam się taki widok
Zdejmujemy tarcze
Przez otwór na szpilke koła wkładamy ampul 5 i przekręcajac odbezpieczamy szczęki (2szt.)
Teraz bierzemy się za spręzynki(jedna jest na górze dostęp łatwy a druga na dole dostęp gorszy:)
A tak wyglądają wszystkie części składowe tego mechanizmu
Zakładamy nowe okładziny i składamy wszystko w odwrtnej kolejności
Tu już założone nowe szczęki
Hamulec ręczny narazie jest. Zobaczymy jak długo:)
A wiec potrzebujemy takie oto narzędzia
Klucz 16
kombinerki
klucze ampulowe o 5, 6 i 7
śrubokręt płaski
i oczywiście młoteczek:)
Zdjęć z podnoszenia auta i odkręcania koła nie robiłem (chyba każdy sobie z tym poradzi:))
podnosimy auto i odkrecamy koło.
Odkręcany śrubkę która blokuje tarcze kluczem ampulowym nr 7
Treaz odbezpieczamy zacisk hamulcowy(srężynyjaća blaszka)
Następnie bierzemy się za odkręcanie zacisku hamulca. Pod plastikowymi korkami są dwie śruby, tu bedzie potrzebny klucz ampulowy 6. Zacisk przymocowałem opaską zaciskową do sprężyny.
Teraz odkręcamy jarzmo zacisku(klucz 16 tu przydała się ruska grzechotka:) ruska stal gniotsa nie łamiotsa:))
Ukazuje nam się taki widok
Zdejmujemy tarcze
Przez otwór na szpilke koła wkładamy ampul 5 i przekręcajac odbezpieczamy szczęki (2szt.)
Teraz bierzemy się za spręzynki(jedna jest na górze dostęp łatwy a druga na dole dostęp gorszy:)
A tak wyglądają wszystkie części składowe tego mechanizmu
Zakładamy nowe okładziny i składamy wszystko w odwrtnej kolejności
Tu już założone nowe szczęki
Hamulec ręczny narazie jest. Zobaczymy jak długo:)
Ostatnio zmieniony 11 paź 14, 19:53 przez Lukasz320d, łącznie zmieniany 1 raz.
Fajnie opisane przy wymianie tarcz, klocków i tłoczków z tylu w swojej bawarce też popatrzyłem na ręczny. Wyczyściłem sprężynki, zrobiłem regulację i ręczny jest, bo szczęki jeszcze w dobrym stanie. Ale piszę, bo jestem ciekawy czy zwróciłeś uwagę na stan skorodowania osłon. Chodzi mi o te osłony, do których wkręca się zabezpieczenie szczęk (2 szt.). Miałem wczoraj niemiłą niespodziankę. Okazało się, że otwory w tych osłonach były tak skorodowane, że przy którymś tam zaciągnięciu ręcznego obie sprężyny wypadły z mocowań i wszystko mi się niemiłosiernie tłukło w środku Warto więc przy tej wymianie zerknąć również tam, a najlepiej wymienić osłony na nowe. U siebie zrobiłem prowizoryczne podkładki na wymiar, tak żeby śruba miała się o co oprzeć i wszystko się pięknie trzyma. Jednak mimo wszystko w najbliższym czasie zamówię te osłony i wymienię na nowe
Marc foto porawione.
Isolato moje tarcze kotwiczne jeszcze zimę wytrzymaja. Na wiosnę szykujje wymianę tarcz, klocków i czyszczenie wszystkich elementów składowych:)
Isolato moje tarcze kotwiczne jeszcze zimę wytrzymaja. Na wiosnę szykujje wymianę tarcz, klocków i czyszczenie wszystkich elementów składowych:)
-
- Bywalec forum
- Posty: 151
- Rejestracja: 2 mar 14, 8:59
- BMW: skasowane e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Bc
Tutaj nawet jest film jak wymienić hamulce tył e46 oczywiście po polsku https://www.youtube.com/watch?v=STtG-VA_pK0
-
- Bywalec forum
- Posty: 230
- Rejestracja: 16 lip 14, 16:14
- BMW: 320d Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Slupsk
- VIN: PJ52433
Co do osłon nowe OEM kosztują tyle, co na alledrogo.
Nie dyskutuj z idiotą... Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później przebije doświadczeniem...
Mój Black Sapphire Touring
Mój Black Sapphire Touring
-
- Bywalec forum
- Posty: 533
- Rejestracja: 26 cze 14, 22:54
- BMW: E46 M43TU->M52TUB25->Subaru Impreza GT TURBO
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: AY01889
- Lokalizacja: WM *****
Ja brałem na czescidobmw.pl po 59zł
Jakby ktoś chcial to mam jedną nówke bo nie założyłem jednak
Jakby ktoś chcial to mam jedną nówke bo nie założyłem jednak
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 8 Odpowiedzi
- 4468 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: napinaczmichal
-
- 4 Odpowiedzi
- 9982 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szczurson
-
- 0 Odpowiedzi
- 2755 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Redu91
-
- 1 Odpowiedzi
- 1670 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 7 Odpowiedzi
- 30369 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Spectron
-
- 10 Odpowiedzi
- 5622 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 2 Odpowiedzi
- 4149 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Radoo0103
-
- 7 Odpowiedzi
- 4837 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 10 Odpowiedzi
- 18786 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474