wymiana świec zapłonowych M52B20

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
vam damme
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 22 lip 16, 18:04
BMW: 320i
Rok produkcji: 99
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola
VIN: JM37583

#1

Post autor: vam damme »

Ostatnio usłyszałem od mechanika, abym wymienił sobie świece zapłonowe i postanowiłem ogarnąć temat. Po przeczytaniu kilka artykułów na necie wziąłem się do pracy.

1. odpinamy trzy zaczepy od filtra kabiny, wyjmujemy filtr i odkręcamy 4 śruby torx 27. Od wykręconej podstawy filtra kabiny odpinamy z frontu dwa idące węże i wyciągamy odkręconą część robiąc dostęp do pokrywy silnika.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

2. podważamy śrubokrętem płaskim zaślepki i wykręcamy kluczem nasadowym 10mm śruby. Pomocny może okazać się śrubokręt z magnetyczną końcówką. Do zdjęcia dolnej pokrywy trzeba będzie okręcić korek wlewu oleju, nie zapomnijcie wkręcić go z powrotem po zdjęciu pokrywy aby nic wam tam do środka nie wpadło.
Obrazek

3. podważamy metalowe zaczepy idące od cewki zapłonowej i wypinamy idące do niej kable.
Obrazek
Obrazek

4. Wykręcamy śruby mocujące cewki 10mm kluczem nasadowym. Wysuwamy energicznie cewki z otworów.
Obrazek
Obrazek

5. Przeczyszczamy wszelkie zabrudzenia, olej i wykręcamy świece. Idą ciężko ale wkręcają się nowe bez problemu. Do wkręcenia będziemy potrzebować klucz dynamometryczny i odpowiednie nasadki. Ja wykorzystałem klucz 3/4 cala z przedziałem 20-110 Nm, z przejściówką na 1/2 cala do której podpiąłem przedłużkę 25 cm, nasadka liczyła 16 mm.
Użyłem świec zapłonowych firmy NGK V-power, gwint 14mm, siła dokręcenia 30 Nm
Obrazek
Obrazek

Po odpaleniu chwilę odczekałem, obroty w małym zakresie były niestabilne po czym spadły do stałej wartości poniżej 1000 obr/min. Do tego zadania podchodziłem dwa razy bo brakowało mi sprzętu odpowiedniego, trochę się wykosztowałem ale satysfakcja zostanie i klucz na dokręcanie opon z siłą 110Nm :Yahoo!:
link do albumu na zdjęciach google: https://goo.gl/photos/srvKhkfUqw8wgrCe7
Ostatnio zmieniony 20 sie 16, 8:47 przez vam damme, łącznie zmieniany 4 razy.
BMW 320i R6 sedan :pb98:
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#2

Post autor: Szczurson »

Fajny temat, dobrze opisane i wytłumaczone, tylko czemu nie w dziale Zrób to sam? :)
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#3

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Przeniesione do odpowiedniego działu.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”