Wymiana świec iskrowych N42
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Witam wszystkich.
Dzisiaj chciałem przedstawić operację wymiany świec iskrowych w BMW E46 silnik N42
Operacja nie jest trudna i można wykonać ją samemu w dość krótkim czasie
Potrzebne będą następujące narzędzia
1) Klucz nasadowy do świec 16mm
2) Długa przedłużka
3) Grzechotka
4) Klucz torx T30
5) Nowe świece Iskrowe
Ja montowałem świece NGK BKR6EQUP
PAMIĘTAJ: przy wymianie świec ważne jest aby silnik był ZIMNY.
1)Najpierw podnosimy maskę i demontujemy pokrywę filtra kabinowego, zwalniając trzy spinki.
2)Wyciągamy pokrywę filtra kabinowego oraz filter
3) Odkręcamy cztery śruby trzymające całą obudowę filtra (torx T30) , wyciągamy z plastikowego peszla przewody i całą obudowę wyciągamy
4)Teraz widzimy całą osłonę pod którą znajdują się świece. Odkręcamy korek wlewu oleju, ściągamy go i całą osłonę podciągając do góry, osłona nie jest przykręcana.
5)Po zdjęciu osłony widzimy cztery cewki zapłonowe, które będziemy po kolei demontować.
6)Teraz wyciągamy wtyczkę przewodów z cewki.w tym celu podciągamy klapkę do góry i wtyczka przewodów sama się wysunie. Odchylamy ją na bok żeby nam nie przeszkadzała w demontażu cewki zapłonowej.
7)Cewkę demontujemy w następujący sposób. Próbujemy ciągnąć ją do góry, jeżeli nie chce wyjść to delikatnie próbujemy ją obrócić w prawo i lewo żeby ją troszkę rozluzować. Po demontażu cewki mamy taki widok
w tym kanale znajduje się świeca którą będziemy wykręcać.
8)Teraz na przedłużkę nakładamy nasadowy klucz do świec 16mm (klucz do świec ma w środku specjalną gumę która złapie świecę i wyciągnie ją do góry) i delikatnie odkręcamy.
Po odkręceniu świecy wyciągamy ją do góry i poddajemy oględzinom.
Musimy uważać aby do otworu świecy nie dostały się żadne zanieczyszczenia
Opis stanu świecy
http://www.iskra-kielce.pl/eksploatacja-swiec-,3434.html
9) Montaż świecy następuję w odwrotnej kolejności do demontażu.
Wkładamy nową świecę w nasadkę i wsuwamy do otworu , świeca ma się wkręcać lekko. Jeżeli po przekręceniu świecy trzy, cztery razy zaczyna stawiać opór, to może świadczyć o tym że świeca wkręca się pod kątem, wtedy wykręcamy ją i próbujemy wkręcić ponownie. Po dokręceniu świecy ręką do oporu dokręcamy ją kluczem, należy przy tym uważać gdyż głowica jest aluminiowa i można uszkodzić gwint. Powinniśmy użyć do tego klucz dynamometryczny( moment dokręcania to 30Nm)
W przypadku braku takiego klucza można to zrobić zwykłym.
Po dokręceniu świecy ręcznie, dokręcamy ją kluczem wykonując 1/4 obrotu.
10)Gdy już dokręcimy świecę, zaczynamy montaż cewki zapłonowej w tym celu wsuwamy ją w gniazdo i delikatnie dociskamy aż usłyszymy takie KLIK. Oznacza to że cewka wskoczyła na świecę.
Następnie wpinamy kostkę do cewki i zabezpieczamy klapką, aby się nie wysunęła i tak samo postępujemy z kolejnymi świecami
Po wymianie wszystkich świec montujemy wszystkie obudowy w odwrotnej kolejności do demontażu.
Dzisiaj chciałem przedstawić operację wymiany świec iskrowych w BMW E46 silnik N42
Operacja nie jest trudna i można wykonać ją samemu w dość krótkim czasie
Potrzebne będą następujące narzędzia
1) Klucz nasadowy do świec 16mm
2) Długa przedłużka
3) Grzechotka
4) Klucz torx T30
5) Nowe świece Iskrowe
Ja montowałem świece NGK BKR6EQUP
PAMIĘTAJ: przy wymianie świec ważne jest aby silnik był ZIMNY.
1)Najpierw podnosimy maskę i demontujemy pokrywę filtra kabinowego, zwalniając trzy spinki.
2)Wyciągamy pokrywę filtra kabinowego oraz filter
3) Odkręcamy cztery śruby trzymające całą obudowę filtra (torx T30) , wyciągamy z plastikowego peszla przewody i całą obudowę wyciągamy
4)Teraz widzimy całą osłonę pod którą znajdują się świece. Odkręcamy korek wlewu oleju, ściągamy go i całą osłonę podciągając do góry, osłona nie jest przykręcana.
5)Po zdjęciu osłony widzimy cztery cewki zapłonowe, które będziemy po kolei demontować.
6)Teraz wyciągamy wtyczkę przewodów z cewki.w tym celu podciągamy klapkę do góry i wtyczka przewodów sama się wysunie. Odchylamy ją na bok żeby nam nie przeszkadzała w demontażu cewki zapłonowej.
7)Cewkę demontujemy w następujący sposób. Próbujemy ciągnąć ją do góry, jeżeli nie chce wyjść to delikatnie próbujemy ją obrócić w prawo i lewo żeby ją troszkę rozluzować. Po demontażu cewki mamy taki widok
w tym kanale znajduje się świeca którą będziemy wykręcać.
8)Teraz na przedłużkę nakładamy nasadowy klucz do świec 16mm (klucz do świec ma w środku specjalną gumę która złapie świecę i wyciągnie ją do góry) i delikatnie odkręcamy.
Po odkręceniu świecy wyciągamy ją do góry i poddajemy oględzinom.
Musimy uważać aby do otworu świecy nie dostały się żadne zanieczyszczenia
Opis stanu świecy
http://www.iskra-kielce.pl/eksploatacja-swiec-,3434.html
9) Montaż świecy następuję w odwrotnej kolejności do demontażu.
Wkładamy nową świecę w nasadkę i wsuwamy do otworu , świeca ma się wkręcać lekko. Jeżeli po przekręceniu świecy trzy, cztery razy zaczyna stawiać opór, to może świadczyć o tym że świeca wkręca się pod kątem, wtedy wykręcamy ją i próbujemy wkręcić ponownie. Po dokręceniu świecy ręką do oporu dokręcamy ją kluczem, należy przy tym uważać gdyż głowica jest aluminiowa i można uszkodzić gwint. Powinniśmy użyć do tego klucz dynamometryczny( moment dokręcania to 30Nm)
W przypadku braku takiego klucza można to zrobić zwykłym.
Po dokręceniu świecy ręcznie, dokręcamy ją kluczem wykonując 1/4 obrotu.
10)Gdy już dokręcimy świecę, zaczynamy montaż cewki zapłonowej w tym celu wsuwamy ją w gniazdo i delikatnie dociskamy aż usłyszymy takie KLIK. Oznacza to że cewka wskoczyła na świecę.
Następnie wpinamy kostkę do cewki i zabezpieczamy klapką, aby się nie wysunęła i tak samo postępujemy z kolejnymi świecami
Po wymianie wszystkich świec montujemy wszystkie obudowy w odwrotnej kolejności do demontażu.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 5839 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 8 Odpowiedzi
- 2313 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Niedostepny363
-
- 4 Odpowiedzi
- 2541 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 8 Odpowiedzi
- 3274 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Tomazzo
-
- 1 Odpowiedzi
- 873 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Frost
-
- 13 Odpowiedzi
- 9375 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: StormHTX
-
- 2 Odpowiedzi
- 4236 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GruFx
-
- 10 Odpowiedzi
- 4747 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kruszka
-
- 11 Odpowiedzi
- 2358 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg