Wymiana sprzęgła wraz z kołem dwumasowym
-
- Bywalec forum
- Posty: 57
- Rejestracja: 4 mar 18, 20:23
- BMW: 318CI N42B20A 330ci Cabrio
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
- VIN: JZ42373
Witam wszystkich którzy to czytają. Przymierzam się do wymiany kompletu sprzęgła na nowy i zastanawiam się czy o czymś nie zapomniałem przygotowując się do wymiany. Na pewno są ludzie na forum którzy mają taką operację za sobą więc wszelkie wskazówki i uwagi będą mile widziane. Pacjent to E46 330ci z manualną skrzynią 5. Samochód jak większość tego typu aut nie miał w życiu łatwo tak więc jak go kupowałem wyczuwalny był już delikatny luz w przeniesieniu napędu odczuwalny głownie wtedy kiedy auto było zimne (delikatny luz - nic nie tłukło wszystko pracowało jak powinno). Sprawdziłem więc układ przeniesienia napędu od skrzyni do tylnych kół i stwierdziłem że półosie oraz dyfer są ok. Mocowania wózka oraz same tuleje dyferencjału również okazały się dobre. Profilaktycznie wymieniłem olej w skrzyni oraz dyferencjale na nowy (Febi-Niby zamiennik OEM). Sprawdziłem również wał i wyszło że podpora była niedawno wymieniona luzów na krzyżaku brak natomiast sam przegub elastyczny wału był oryginalny z 2002 roku tak więc ze względu na wiek został wymieniony na nowy również FEBI. Dalej wyczuwalny jest luz w przeniesieniu napędu ponadto słychać już wyraźnie dwumase przy gaszeniu (jak zapomne o sprżegle) wiec doszedłem do wniosku że ściągnę skrzynię i wymienię komplet na nowy. Przy okazji będzie szansa aby ocenić stan skrzyni biegów. Kupiłem kompletny zestaw sprzęgła z kołem dwumasowym LUK-a (Dwumas, tarcza, docisk, łożysko, śruby) a także nowy uszczelniacz na wał wraz z nową uszczelką pokrywy w której osadzony jest uszczelniacz (Oba Corteco). Mam również nowe łożysko noskowe (od SWAG-a). Tor ślizgowy , trzpień podpierający, czy samą łapę sprzęgła ocenię już po demontażu czy nadają się do wymiany i ewentualnie zamówię nowe w ASO Zastanawiam się czy o czymś nie zapomniałem albo czy przy okazji tej roboty nie powinienem jeszcze czegoś zrobić o czym nie wiem. Zastanawia mnie też czy sam sylikon wysokotemperaturowy wystarczy na spód obudowy uszczelniacza wału w miejscu w którym łączy się z miską olejową (nie chciał bym aby okazało się po fakcie że jest tam wyciek). Co do samych narzędzi potrzebnych do wykonania naprawy to mam do dyspozycji podnośnik kolumnowy i odpowiednie narzędzia w tym ściągacz bezwładnościowy do łożysk wewnętrznych aby wyciągnąć łożysko noskowe z wału korbowego , wytoczyłem też odpowiedni bolec na wymiar do wycentrowania tarczy sprzęgła. Sam docisk SAC jest fabrycznie naciągnięty i zablokowany ale jak by trzeba było to też znajdę coś aby go ponownie naciągnąć. O CZYMŚ ZAPOMNIAŁEM? Czy śruby od docisku również powinny być nowe (nie było ich w zestawie)? Chciał bym aby robota była wykonana zgodnie ze sztuką, tak że jeśli ktoś ma jakieś sugestie to fajnie by było jak by się nimi ze mną podzielił. Z góry dziękuje.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 6 Odpowiedzi
- 2999 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 3 Odpowiedzi
- 2663 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Olgierd
-
- 6 Odpowiedzi
- 3838 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MrLegal
-
- 2 Odpowiedzi
- 3635 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 19 Odpowiedzi
- 14912 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Olgierd
-
- 0 Odpowiedzi
- 1743 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: spankielore
-
- 9 Odpowiedzi
- 3102 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1379 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: xlc
-
- 2 Odpowiedzi
- 3893 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: 126maxi
-
- 3 Odpowiedzi
- 1330 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: xKubuSx