Wymiana skrzyni biegów M54B25 na 6 biegową

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
loui95
Posty: 1
Rejestracja: 12 paź 17, 11:43
BMW: E46 M52B20TU Sedan
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#11

Post autor: loui95 »

Witam
Czy ta sama skrzynia z e90 n46, tak samo według opisu podejdzie do m52b20tu?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#12

Post autor: Broder »

podejdzie. Te same skrzynie byly np w e8x z silnikami benzynowymi serii N , ja dzis przywiozlem wlasnie kolejna bo w mojej nie mam pojecia dlaczego zaczal wyskakiwac 5ty bieg (1szy, 2gi bym zrozumial , ale 5ty?? )
Obrazek
Obrazek
okim
Posty: 9
Rejestracja: 15 gru 16, 23:38
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#13

Post autor: okim »

Czyli skrzynia z e90 to w zasadzie ta sama co 6b z e46 i e60, bo nie do końca rozumie które sprzeglo i dwumas zamówić. oryginalne sprzęgło do tej skrzyni ma mniejszą średnicę, w 330 sprzęgło ma 240mm średnicy
pakitko
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 20 lut 15, 22:20
BMW: 3 E46 M52TUB28
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kalisz
Lokalizacja: Polska

#14

Post autor: pakitko »

E60 ma inna dwumase oraz sprzęgło z silnika N lożysko podporowe wałka sprzęgłowego skrzyni ma w dwumas, a e46 m52,m54 ma w otworze wału. Czyli mamy inną długość wałka sprzęgłowego i znów pod górkę, trzeba by kupić dwumas z kompletnym sprzęgłem, i do tego zostaje przeróbka wału lub szukanie wału o danych wymiarach po założeniu skrzyni lub katalogach bmw. Najlepszym rozwiązaniem jest kupno skrzyni i tarczy sprzegla z dociskiem z e46 3.0 po lifcie razem z wałem i dyfrem bo jest inna koncowka wału i flansza na dyfrze, skrzynia zaczyna sie od 1k w zwyz, liczac przerobki i koszta mechanikow na to samo wyjdzie lub drozej. Mozna wziasc skrzynie od e87, e90 z silnika N dwumas zostaje, trzeba zmienic tarcze i wał napedowy. sporo informacji jest do przeanalizowania.

1.Najmniej przeróbek e46b30i po lifcie, kupic cala skrzynie z tarcza sprzegla i dociskiem na 240, do tego ori wał z dyfrem, bo wał ma inne koncowki niz 2.0,2.5,2.8
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy,kiedy wszystko działa,a nikt nie wie dlaczego
Na warsztacie łączymy teorie z praktyką:a nic nie działa i nikt nie wie dlaczego
Człowiek uczy się całe życie,a i tak głupi umiera
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#15

Post autor: mariryb »

P&P pasuje zestaw z e46 325ti compact. Tylko mało tego.
Jak coś mam docisk i tarcze z e60 520i m54b22. 6b
Kolega z forum wziął resztę i będzie wrzucal do e46. Może się pochwali jak podkłada.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
pakitko
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 20 lut 15, 22:20
BMW: 3 E46 M52TUB28
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kalisz
Lokalizacja: Polska

#16

Post autor: pakitko »

Dzięki za odp
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy,kiedy wszystko działa,a nikt nie wie dlaczego
Na warsztacie łączymy teorie z praktyką:a nic nie działa i nikt nie wie dlaczego
Człowiek uczy się całe życie,a i tak głupi umiera
graxon
Posty: 2
Rejestracja: 9 gru 17, 21:06
BMW: e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: olsztyn

#17

Post autor: graxon »

Panowie a jak wygląda sprawa ze SWAPEM skrzyni z e60 m54 6b do e46 m54b30 5b? Według realoem numery skrzyni e46 330 polift i e60 m54 sa takie same z kolei dostępność skrzyń z e60 jest chyba trochę wieksza niż z e46 330 polifta.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#18

Post autor: mariryb »

Skrzynia jest taka sama Ale ma inny wybierak, inna łapę i element skrzyni do którego przykrecone są poduszki.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#19

Post autor: skkt1 »

Skrzynia z e60 m54 to dokładnie ta sama co w 330ci 6b oraz 325ti 6b.
Wymiana plug&play potrzebujesz łapy skrzyni (pionową i poziomą) z 320d 150km 6b nr oem 6760531 i 6760532. Wybierak 330ci 6b ciężko zdobyć więc najlepiej wziąć od 320d 6b ale trzeba w nim wymienić stelaż aluminiowy z 7520222 na 7516284 oraz to dolne cięgno 7523847. Wał z 320d 150km 6b 7523929 do skrócenia i wyważenia przednia część około 2cm.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#20

Post autor: maniek21112 »

To jest odpowiedź :good: jak wrażenia po zmianie? Nie wydaje się mniej dynamiczny? Jak wygląda porównanie obrotów na najwyższych biegach przy np. 150 km/h?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”