Wymiana skrzyni biegów M54B25 na 6 biegową

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#21

Post autor: Broder »

Ja kupilem ostatnio skrzynie z z4 (ta sama skrzynia, nie jestem pewny jak przelozenia), tam jest mocowanie jakie jest potrzebne do e46
https://en.m.wikipedia.org/wiki/ZF_S6-37_transmission
Skrzynie z e60 mozna kupic za 500pln i wydaje mi sie to uczciwa cena, te z e46 sa drogie bo nadal sa uwazane za rarytas ;) ale obserwowalem kilka kompletnych swapow na manual (dyfer , skrzynia wybierak itd) i ceny spadaja juz w dol bo zainteresowania brak.
Obrazek
graxon
Posty: 2
Rejestracja: 9 gru 17, 21:06
BMW: e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: olsztyn

#22

Post autor: graxon »

skkt1, nie spodziewalem sie takej odpowiedzi dzieki wielkie :D mogę wieć myśleć coś w tym tamcie jak tak :)
Pytanie czy musze kupować cały wybierak od 320d czy mogą wymienic w moim starym stelaż wybieraka na ten 7516284 i cięgno na 7523847 ? wał chyba też mogę swój skrócić i wywarzyć ? czy nie podejdzie pod krzyżak skrzyni ?
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#23

Post autor: skkt1 »

Wybierak w skrzyni 6b składa się ze stelaża dwóch tulejek gumowych dolnego cięgna no i lewarka, więc jeśli masz dwie tulejki gumowe i lewarek (prosty) ze swojego wybieraka to wymieniasz sam stelaż i cięgno.
Jeśli chodzi o wał, to powinno wystarczyć skrócenie gdyż tłumik drgań wału masz już ten większy.

Wrażenia z jazdy jak najbardziej na plus gdyż po wymianie skrzyni wymieniłem również dyfer z 3.15 na 3.23. Przed wymianą dyfra od 1do5 jechało się tak samo jak skrzynią 5b, teraz z dyfrem 3,23 przy 3tys obr mam ~130km/h a przy 3,5tys obr mam równo 150km/h (205 55 16)
bertas007
Posty: 6
Rejestracja: 16 sty 19, 17:57
BMW: 320i touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: leżajsk
VIN: jv12129

#24

Post autor: bertas007 »

dopiszę się do tematu mam silnik m54b22 i też chodzi mi po główce taki mały modzik ,jak wygladają kwestie finansowe
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#25

Post autor: skkt1 »

Koszty podaje w przybliżeniu

Skrzynia + dwumas okazyjnie od Mariryba ~ 750pln
Sprzęgło kompletne sachs 720pln
Wybierak + łapa pozioma od Mariryba ~ 250pln
Łapa pionowa 40pln
Wał przednia część 7523929 okazja z allegro 80pln
Wyważenie i skrócenie wału 250pln
Tłumik drgań 75pln
Stelaż wybieraka z 330i 6b ~120pln
Cięgno wybieraka ~ 150pln
Olej 120pln

To takie z grubsza koszty, całą wymianę robiłem sam więc robocizny nie liczę.
BizonGod
Posty: 1
Rejestracja: 10 wrz 19, 16:03
BMW: E46 325Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3miasto

#26

Post autor: BizonGod »

Jakby ktoś szukał dwumasy używanej to pod nr (2121) 7533867.

LuK podaje, że dla tej dwumasy dopuszczalny luz osiowy to 4 zęby.
Luz krawędziowy dopuszczalny - 2,9mm.

Moja używana dwumasa ma odpowiednio około 1,2 zęba i 1,8mm, wiec ok.
Dwumasę wyczyściłem z zewnątrz ręczną szczotką drucianą, pomiędzy
'szprychami' szczotką plastikową na dremelku - wygląda prawie jak nowa :)
Za słuszną uwagą kolegi skkt1 czyszczenia wymaga łożysko prowadzące
wałek sprzęgłowy. Ja zalałem je preparatem do czyszczenia hamulców
uważając by nie umoczyć nic innego, szczególnie łożyska łączącego obie masy.
Wtedy pędzlem wyciągnąłem brud i stary smar. Po tym włożyłem nowy smar.

Skrzyni można szukać po numerach na dzwonie - 1069401016.

Wydaje się, że jest alternatywa dla trudno dostępnego wału 7523925 lub skracania i
wyważania wału 7523929:
- wał 7523913, czyli od 330i, skrzyni 6b, ale zlacze CV do dyfra
- dyfer 7505394, przelozenie 3,38, flansza półosi 'normalna'

Jeśli chodzi o tarczę sprzęgłową, to wszystko jedno czy kupimy LuK czy Sachs,
dostaniecie w pudełku LuK'a ;) Nowa tarcza ma grubość 8,9mm, widziałem
też używki o grubości około 8mm.
DaugPoland
Posty: 3
Rejestracja: 13 wrz 16, 17:24
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRK

#27

Post autor: DaugPoland »

Cześć,

odkopię nieco temat. Czy Skrzynia 6b z n46 podejdzie do M54B30 (polift 2001), żeby zrobić swap jak autor tematu ?
Czy lepiej szukać z E60?

Mnie się wydaje, że z n46 łatwiej będzie znaleźć w lepszym stanie.

Moja się odzywa :( . Jęczy przy 120 i jest luz na atakującym. Rozkminiałem regenerowaną serię (ponad 3k cebulionów) ale skoro taniej wrzucić 6b z e90...
a 6ty bieg by mi pasował teraz. Codziennie śmigam do pracy 38km z czego 28km autostradą ( razem 56km dziennie po autostradzie) .
pawelb1321
Posty: 2
Rejestracja: 17 lis 23, 16:10
BMW: E46 328i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Tarnów
Płeć:

#28

Post autor: pawelb1321 »

Witam. Jak sprawa wygląda z wybierakiem od 328i? Wymiana stelaża i cięgna załatwi sprawę czy muszę innego szukać? Pozdrawiam.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”