Wymiana skrzyni biegów

adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#1

Post autor: adi3d »

Witam, szybkie pytanko czy demontaż i montaż samej skrzyni biegów w e46 z silnikiem n42 to taka prosta sprawa jak się wydaje ? Czyli śruby skrzyni, wysprzeglik , odlaczenie lekarka zmiany biegów i kilka śrub od wału i łap skrzyni?

Przy zakładaniu nic nie trzeba specjalnie ustawiać sprzęgła czy coś jeśli nie będzie ruszane? I czy są potrzebne jakieś specjalne narzędzia czy zwykle klucze i przedłużki wystarcza ?
medoff
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość

#2

Post autor: medoff »

Mówisz że wyjęcie skrzyni to taka "łatwa sprawa" ? :D
Zapomniałeś jeszcze o wydechu :wink:

Co do pytania, to nie trzeba mieć specjalnych narzędzi ani nic ustawiać typu sprzęgło.
Najgorsze w tym zabiegu wg mnie to są śruby mocujące wydech za pierwszymi katami.
Potrafią się rwać a rozwiercenie tego... :fool:
Zalewaj ze dwa dni wcześniej je jakimś odrdzewiaczem
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#3

Post autor: D3jw »

medoff pisze: 1 mar 20, 19:31 Mówisz że wyjęcie skrzyni to taka "łatwa sprawa" ? :D
Zapomniałeś jeszcze o wydechu :wink:

Co do pytania, to nie trzeba mieć specjalnych narzędzi ani nic ustawiać typu sprzęgło.
Najgorsze w tym zabiegu wg mnie to są śruby mocujące wydech za pierwszymi katami.
Potrafią się rwać a rozwiercenie tego... :fool:
Zalewaj ze dwa dni wcześniej je jakimś odrdzewiaczem
Te śruby raczej stanowią problem tylko w m54, nie miałem problemu w swoim m43 ani n42 które kiedyś rozbierałem. W m54 lekko naciąłem krawędzie dremelem i wybiłem zwyczajnie śrubę, prosta robota w sumie. Później to jedynie pospawać lub nie.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#4

Post autor: adi3d »

medoff pisze: 1 mar 20, 19:31 Mówisz że wyjęcie skrzyni to taka "łatwa sprawa" ? :D
Zapomniałeś jeszcze o wydechu :wink:

Co do pytania, to nie trzeba mieć specjalnych narzędzi ani nic ustawiać typu sprzęgło.
Najgorsze w tym zabiegu wg mnie to są śruby mocujące wydech za pierwszymi katami.
Potrafią się rwać a rozwiercenie tego... :fool:
Zalewaj ze dwa dni wcześniej je jakimś odrdzewiaczem
akurat spoko, miałem je ruszane jakis czas temu i są nowe więc nie powinno być z nimi problemu

Drugie pytanie:
Czy używaną skrzynie da się jakkolwiek sprawdzić? Swoja wymieniam że względu na ciężko wchodzące biegi. Jeśli okaże się że jest podobnie zuzyta będę jedną z nich regenerować
medoff
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość

#5

Post autor: medoff »

Tam gdzie sprzedają używane części powinni dać gwarancje chociaż rozruchową. Ale to jest używane wiec nikt nie ma pewności.
A co to znaczy że ciężko wchodziły? Musiałeś się zapierać o fotel czy jak?
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#6

Post autor: Lashie »

medoff pisze: 3 mar 20, 13:05 Tam gdzie sprzedają używane części powinni dać gwarancje chociaż rozruchową. Ale to jest używane wiec nikt nie ma pewności.
A co to znaczy że ciężko wchodziły? Musiałeś się zapierać o fotel czy jak?
Pewnie klasyczna „magiczna ściana” jak chcesz wrzucić wsteczny/1/2 bieg na zimnym silniku
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#7

Post autor: adi3d »

Dokładnie ta magiczną ściana. Trzeba mocno pchnac albo napierac na bieg żeby to wrzucić.
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#8

Post autor: tomx »

Zanim wymienisz skrzynie to dokladnie obejrz lewarek zmiany biegow a dokladniej to mocowanie przy skrzyni. Moze masz je kompletnie zardzewiale/stare/nienasmarowane no i warto tez sprawdzic stan poduszek skrzyni. Jak sa zerwane to skrzynia wisi nizej i sila potrzebna do zmiany biegu jest znacznie wieksza. Mozesz tez sprawdzic samemu jak chodzi skrzynia odkrecajac mocowanie lewarka i samemu reka probujac wrzucic bieg, dziala to na zasadzie "wysun/wsun"
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”