Wymiana radia na nie ori a multifunkcja

Pytania, porady, problemy dotyczące systemów audio, nawigacji satelitarnej i cb radia
Alvin
Bywalec forum
Posty: 275
Rejestracja: 2 lis 15, 17:54
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: RDM

#11

Post autor: Alvin »

scghost pisze:
Alvin pisze:Nie będę zakładał już nowego tematu więc podepnę się pod ten.
Mam zamiar wymienić oryginalne radio bmw (kaseciak) na coś markowego, i będzie to raczej radio firmy Alpine. Czy żeby sterowanie z kierownicy multifunkcyjnej działało na takim radiu rozumiem że musi ono mieć taką funkcję w sobie, oraz potrzebny jest taki adapter ?
http://sklep.rms.pl/interfejs-do-sterowania-radiem-z-kierownicy-bmw-ks14617

tylko wrozbita maciej odpowie na twoje pytanie :)
Szkoda :( miałem nadzieję że wróżka zębuszka też pomoże a tu klops :D
A tak na poważnie, to nikt nie zna odpowiedzi bo nie wiadomo czy ten konkretny adapter będzie działał z radiem które mam zamiar kupić, czy co ?
Chodzi mi o to w jaki sposób rozwiązać problem niedziałającego sterowania nieoryginalnym radiem z kierownicy multifunkcyjnej. Czy potrzebne są jakieś przejściówki, adaptery czy kto wie co jeszcze. Chyba jest na to jakiś patent (mam nadzieję) i może ktoś będzie mi w stanie pomóc.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#12

Post autor: scghost »

Dobra to troche inaczej powiem
sterowanie z kierownicy (a tak naprawde wszystkie multimedia w e46) dziala na cyfrowej magistrali, jak
naciskasz przycisk na kierownicy to kiera nadaje ten sygnal (cyfrowy) po jednym kablu do wszytkich urzadzen
ktore sa do tego podpiete (radio, zmieniarka, zegary, navi, itd)
akurat tak sie sklada ze komendy z przyciskow adresowane sa do radia i radio je interpretuje, np zmienia glosnosc
a inne urzadzenia je po prostu ignoruja
o ile dobrze pamietam, to kabel nr. 7 na wtyczce radia to jest wlasnie ta magistrala cyfrowa
sa to komendy specyficzne dla bmw dlatego w zasadzie zadne niefabryczne radio tego nie zrozumie (no chyba ze zostalo specjalnie do tego przystosowane, ale nigdy o takim nie slyszalem)
dlatego wlasnie uzywane sa adaptery, ktore podsluchuja co sie dzieje na magistrali, np. co nadaje kierownica i 'tlumacza' te komendy na inny format, np zrozumialy dla niefabrycznego radia
zatem, jak juz napisalem w tym temacie, BMW konczy sie tam gdzie konczy sie kabel dochodzacy do adaptera
ale w jednym masz oczywiscie racje, radio musi miec taka funkcje wbudowana jak sterowanie z kierownicy
natomiast nie wiem, czy takie 'sterowania' sa objete jakims ogolnym standardem, czy kazdy producent sam sobie ustala
dlatego nie moge powiedziec czy zadziala
wiec jak chcesz wiedziec czy adapter X zadziala z radiem Y to raczej powinienes pytac producenta adaptera

albo wrozbite macieja :lol: :lol:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Alvin
Bywalec forum
Posty: 275
Rejestracja: 2 lis 15, 17:54
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: RDM

#13

Post autor: Alvin »

I o taką odpowiedź mi chodziło,dzięki ;-)
Narazie muszę działać sam bo do Macieja nie mogę się dodzwonić :lol:
tedi2
Posty: 6
Rejestracja: 18 lut 16, 22:06
BMW: BMW e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:
VIN: FZ51883

#14

Post autor: tedi2 »

Witam.
Problem został rozwiązany.
Przyczyną była słabo osadzona kostka z radia do przejściówki, która przy wkładaniu za obudowę koszyka się poluźniła.
Prawidłowe zabudowanie dało oczekiwany efekt.
Wszystko działa z kiery.
Dzięki za podpowiedzi.
Temat zakończony.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Car Audio, Nawigacja, CB Radio”